/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Lexmark Z51
Fra : rughaven
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 21-02-02 13:23

Jeg har en Lexmark Z51 printer. Jeg har 2 gange før lavet en refill i den sorte patron uden, at der har været problemer. Men nu da den påny er fyldt op, er det kun farvepatronen der kan ses på skrift. Jeg har renset for tør blæk m.v. Hvad kan der gøres, eller er patronen stået af?

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 21-02-02 13:42

Hej Rughaven,

Har du prøvet at rense den via kontrolprogrammet?

/Lise

Kommentar
Fra : rughaven

Dato : 21-02-02 13:48

Ja, jeg har renset den via kontrolprogrammet. Kun farvepatronen afgiver farve

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-02-02 13:49

Hej
prøv at læse her:
http://www.jvcomputer.dk/index.html
Prøv at rense dit printerhoved gennem indstillinge for printer, kør rensninger flere gange.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-02-02 13:53

ps:

Normalt er 2 genopfyldninger også nok til at patronen trænger til udskiftning.

Accepteret svar
Fra : cassandrak

Modtaget 110 point
Dato : 21-02-02 13:58

Patronerne er inkl. printerhoved og der er et max. antal gange vi kan få fyldt patronerne op med held. Printerhovederne bliver slidte og vil ikke printe. Lexmark Z-serien forekommer mig at være lidt mere sarte med refills end fx. Hp´erne er det. Mit råd er at du køber en original patron hos Don inkjet - og senere får den fyldt op samme sted
Lexmark 12A1970 Original
Sort Patron - 600 sider v/ 5%
Passer til:
Color Jetprinter 3200/5000/5700/5770/7000/7200
Optra Color 40/45/Z11/31/42/51
Pris: 269,00 DKK

Til sammenligning koster patronen hos
rainbow-inkjet
Lexmark 15M0120 Z42/Z43/Z51/Z52 kr. 410,00

Et generelt og godt råd til alle : Næste gang I skal købe printer så kig efter en printer der har 4 blækpatroner i hylsteret. Der kan spares fra 500-2000 kroner i blæk om året med sådan en printer. Men læg mærke til at det er ikke disse printere forhandlerne får i tilbud. Leverandørerne lever af de enorme summer vi kunder betaler for vores blæk...

Mvh. Cassandra