/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
funcard
Fra : windows
Vist : 585 gange
13 point
Dato : 08-11-03 23:23

hvad er forskellen på funcard v1 til v8 og kan man bruge de billige fun kart+brænder til parabol tv og lige til sidst er det ulovligt ??

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 09-11-03 09:39

ja det er ulovligt at bruge funcard til modtagelse af TV. Forskellen er de chips der bruges og den CPU der ligger på kortet.
Her er lidt info om Funkort:
Funcard :

Kortet er stadig på utviklingsstadiet, og vil i første omgang være et printkort med påsatte SMD-chips. SMD teknologien gjør at chippene er meget små sammelignet med andre chip-typer. Det er basert på en helt ny processortype som ikke krever den voldsomme teknologi å brenne. Derfor vil brennerne til denne korttype være billigere i pris. De kan ikke brennes på brennere som anvendes til Gullkort og Waferkort. Brenneren til Funcard tilsluttes LPT-porten (Printerporten), til forskjell fra Gull og Wafer som brennes gjennom COM-porten (Serielporten). Kortet blir i fremtiden Gullkortets avløser, da teknologien er billigere og feilprosenten er langt lavere. Man har planer om å få kortet produsert i Smartcard størrelse (Creditcard størrelse), men før dette skjer må det være en større etterspørsel, da oppstarten er ufattelig dyr.

De forskellige:
FunCard 1 - Dette kort bygger på en ATMEL AT90S8515 8K Flash Eeprom. Har 7 stk. lysdioder så man kan se hvilken key som er i brug og om den er rigtig eller forkert ! 8-10 gange mere hukommelse end et guldkort.
Kortet programmers med en funcard brænder.

FunCard 2 - Dette kort bygger på en ATMEL AT90S8515 8K Flash Eeprom. 8-10 gange mere hukommelse end et guldkort.
Kortet programmers med en funcard brænder.
Er en mellemting mellem v.1 og v.3 kan komme ind i et cam med et moderat pres, har ligesom v. 1 lysdioder, men man kan lukke lågen på sin reciver.

Funcard V. 3.0. - Dette kort bygger på en ATMEL AT90S8515 8K Flash Eeprom. 8-10 gange mere hukommelse end et guldkort.
Kortet programmers med en funcard brænder.

FunCard 4 - Helt nytt Funcard med AT90S8515A & 24LC256. Dette kortet har 4 ganger kapasiteten til et vanlig Funcard. Kortet kan brukes med samme software som et vanlig Funcard, men har mer minne som vil bli brukt i framtiden. Kan programmeres i alle programmerere som tar vanlige Funcards.

FUNCARD v5.0 - Kortet kan rumme 4 gange så meget som v 3.0 på sin Eeprom. * Wafer Funcard v5.0 * Atmel AT90S8515-A * Eeprom 24c256

Meget mere kan jeg ikke fortælle da de andre informationer er ophavsrettigt beskyttede, men kom forbi http://www.ssheurope.tk og klik ind i forummet så kan vi snakke om det.