/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Melder fejl under installationen af wind~
Fra : Wene
Vist : 243 gange
150 point
Dato : 08-11-03 15:19

Når jeg prøver at installere windows, når den lige at starte på installationen hvorefter den går i sort skærm...Jeg har gendannet dos instillingerne kan det have noget af skylden eller hvad???

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 08-11-03 15:29

Hvilken udgave?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-03 16:42

Har du 'renset' hardisken med FDISK.EXE i DOS og brugt FORMAT.COM ??? Der kan nemlig ligge 'gammelt' snask på din HD. Med tiden de-centreres en HD. Her kan FDISK gøre underværker ved at lægge nye spor ind under low-level formateringen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-03 17:25

Fdisk laver mig bekendt ikke en low level format Molokyle?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-03 17:40

Ok. nye partition opdelinger så ... for dælen Kald det hvad du vil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-03 17:42

Ps. Det hjælper altså som regel på problemer med at få en installation af OS til at køre smertefrit.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-03 17:50

Hvad mener du med gendannet i dos? Og hvilket styresystem?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-03 18:10

Jeg havde det samme problem med en vens pc,så blev jeg træt af det og dawnloadede Active@ Kill Disk - Hard Drive Eraser
Free version
Og slettede alt på HD'en,jeg tænkte at der kunne være et problem med disse berømte 8 MB som aldrig bliver formateret og som Windows oplyser om at de skal bruges under indstalationen(jeg ved ikke hvad de gemmer der,måske info om tidligere indstallationer hvem ved)men jeg slettede så alt, først de 8MB og så resten af HD'en,der efter havde jeg ikke nogle problemer med at formatere og indstallere windows,du skal lave en boot diskette og så indstallere programmet til denne,derefter skal du sætte ,i din bios, Floppy til 1'st boot device og genstarte,læs FAQ på siden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-03 18:11
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-03 18:12

læs user guide

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-03 18:14

De der berømte 8 MB er altså hvis man installerer en anden harddisk inde fra win XP og så bruger dynamisk disk Manse! Bare for at forklare.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-03 18:24

aha,den køber jeg så,man lære noget hele tiden,men hvad jeg tror mit problem
var,er at der var fil rester tilbage på HD'en,han fik nemlig fejlmeddelese
om at det var en forkert cd/reg nummer når han ville køre sfc /scannow
også efter han havde formateret en gang,før jeg prøvede at formatere hans HD,det endte med at han ikke kunne formatere/indstallere,før vi kørte kill disk.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-03 19:09

Derfor kan killdisk jo godt bruges til det her!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-03 20:44

yep

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 09-11-03 01:40

er det dette her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_stopper

m v h
hcma/Catbody

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 09-11-03 15:07

Hvis man har flere harddiske eller partioner på sin harddisk kan en kørsel af fdisk vel gøre det samme ikke?
Man skal vel bare huske at slette alle og dernæst oprette de partioner man vil have. Hvis der er to partioner der er sat til det samme bogstav kører installationen i sort(har selv prøvet det)
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-03 16:42

Wene hvad med noget respons? Hvilket styresystem? Fejlen kunne måske rettes med en bios update, hvis det er winxp, du prøver at installere for første gang!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:16

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>