/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
FAULT OUTSIDE OF MSDOS
Fra : 130869
Vist : 285 gange
200 point
Dato : 08-11-03 10:27

HEJ MIN PC KØRE NORMALT XP HOME EDITION IGÅR GIK DEN NED OG DA JEG PRØVEDE AT GENSTARTE DEN FIK JEG MULIGHEDEN MED AT STARTE OP I SIKKERET TILSTAND ELLER SOM Da den sidst virkede men det fungerede ikke nogle af mulighederne så formaterede jeg maskinen og prøvede at installere win98 først det vil den heller ikke da den skal igang kommer den med en fejlmeddelse der er som følger:
STANDARD MODE: FAULT OUTSIDE of msdos extender EC= 0000 CS=0457 IP=0F09 AX=0000 SI=0002 DI=00FC BP=0000 DS=0277 ES=044F SS=027F SP=0FE2

HVAD BETYDER DET ?????????

OG HVAD GØR JEG

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 10:39

Det kunne lyde som adressefejl fejl på harddisken.
Da du har grundformateret og i lagt nyt styresystem tyder det ikke på hverken virus eller mlaster.

Andre bud fra andre?

ellebye

Kommentar
Fra : 130869

Dato : 08-11-03 11:03

JA JEG HAR FORMATERET MEN KAN IKKE LIGGE NYT STYRESYSTEM IND

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-03 11:23

Start din comp med startdiskette.
Ved A:\>fdisk /mbr (husk afstand mellem k og /) dette vil nulstille din master boot record
Når du er ved A:\>fdisk og tryk enter
tryk 4 (vis partitionsoplysninger)
Hvad står der ?????????
Emesen.

Kommentar
Fra : 130869

Dato : 08-11-03 12:00

HEJ DER STÅR
AKTUELT HARDISKDREV: 1
sTATUS A
TYPE PRII DOS
NAVN NAVN
MB 26098
SYSTEM FAT32
FORBRUG 100%
SAMLET DISKPLADS 26106 MB
HAR GJORT HVAD DU FORSLOG

Kommentar
Fra : 130869

Dato : 08-11-03 12:19

EFTER AT HAVE PRØVET DETTE HAR JEG ENGANG MERE FORMATERET HARDDISKEN OG PRØVET PÅ AT INSTALLERE WIN 98 UDEN HELD DEN SKRIVER STANDARD MODE INVALID DPMI RETURN FROM 0477:0170

OG SÅ KAN JEG IKKE KOMME VIDERE ØV

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-03 14:45

Så ville jeg slette partitionen - og oprette den igen - og formatere (husk genstart mellem operationerne)
Emesen.

Kommentar
Fra : 130869

Dato : 08-11-03 15:10

godt være at jeg er dum men jeg har da ikke parationeret harddisken eller hvad og hvordan kan jeg gøre dette ønsker det skæreet ud i pap

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-03 15:35

Startdiskette
A:\>fdisk
Tryk det tal der svarer til slet partition
Nu beder den om et tal der står ud for den partition som skal slettes
Det må være 1 hos dig>så skriver du navnet>og siger ja til at slette
genstrat med disketten i
tryk tallet = opret primær patition.
Her vil jeg foreslå at du opretter en primær partition på 25000 mb
og bagefter opretter en logisk partition på resten
(du vil så have en partition som du kan lægge dukumenter i, og som ikke ødelægges ved fejl på styresystemet)
Genstart med disketten
Ved A:\>format C:
Og ved A:\>format D: (det kan være din logiske partition hedder E)
Genstart og indstaller
Emesen.
Jeg håber at have husket det hele, og bagefter vil jeg vise dig hvordan du benytter dit ekstra drev.