/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overføre brugernavn og pass.
Fra : dk
Vist : 407 gange
200 point
Dato : 08-11-03 10:25

Hvordan overføres brugernavne og password fra en gl. win2k domain server til
en ny win2k domain server ?

hvilke filer gemmer brugernavne og password sig i på serveren ?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 10:34

Forstår jeg dig ret, at du ønsker at installere Win2k på 2 forskellige computere?.
F.ekx. 1 pc til dig, og 1 til konen?.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-11-03 10:42

næsten
der kører en win2k domain server i øjeblikket (pentium 266mhz)
denne skal på pension, og en ny win2k domain server (pentium 3g.mhz) skal overtage
der er ca 200 brugere på systemet

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 10:52

Hej igen

Hvis den licens du har er til 200 brugere, kan du sagtens lade den gamle pc gå på pension, det er jo en licens der er købt og betalt, så hvis det måtte (hvad jeg ikke tror) problemer med installation på den nye kan du blot kontakte microsoft for at lukke koden op igen. Men som sagt jeg tror ikke der bliver nogen problemer.

Noget andet var hvis samme licens lå på 2 servere samtidigt.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-03 11:15

Jeg har ikke løsningen, men jeg tror "dk" vil overføre alle sine nuværende 200 brugere til den nye server. Hvis det er samme serversoftware mener jeg du kan gøre det ved hjælp af backup. Det kan vi med vores server (SME/linux server).
Jeg har oplevet at XP kan flytte hele partitionen over til en helt anden type computer ved hjælp af programmet Drive Image, hvor XP selv "rettede sig ind", men jeg har ikke prøvet med Win2k.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 11:30

Ok.

Det må kunne lade sig gøre ved at sætte en parallel harddisk til og lave en backup, for så senere at rette andet hardware til??

ellebye

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-11-03 12:26

>>emesen
det er lige netop det der skal ske...(overføre alle sine nuværende 200 brugere til den nye server)
der er jo bare en kæmpe forskel på SME og Microsoft

>>ellebye
det har intet med licens at gøre. læs mit spørgsmål igen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 12:43

>dk
Har set min læsefejl, som du kan se ovenover.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-03 14:41

I SME kan man lave backup - indsætte denne backup på nyindstalleret SME.
Det må du også kunne i w2k-server.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 200 point
Dato : 08-11-03 21:32

Du laver den nye pc som en Domain Backup Server.
Får den ny pc på nettet (Den integrerer sig som en del af dit domæne)
Promoter den nye server til Primary Domain server (dette vil demote den gamle Domain Server til en Domaion Backup Server)
Tager den gamel server af nettet.

Transformation færdig!!!

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 10-11-03 14:06

hmmm
selvfølgelig, den nye pc var kørt op som domain controller
efter det blev rettet til den skulle være BDC lykkedes det at få den på som PDC
det er bare noget mere indviklet at finde rundt i win2k end NT4.0
hvor det hele gøre via "server manager"
så Per du ledte mig på sporet og får detfor gevinsten

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 10-11-03 20:11

Jep det er ret irriterende at så meget ændres ved hver version af Windows.
Men hvis ændringerne ikke var så gennemgribende, så kunne man jo ikke få virksomheder til at betale de 30-40.000 som det koster at deltage på kurser om hvordan Windows installeres, bruges og administreres.

mvh. Per