/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
boot på xp
Fra : bruunfirring
Vist : 357 gange
100 point
Dato : 08-11-03 01:48

Jeg har installeret xp på min pc, og har derefter lige puttet office 2003 ind, og det kører fint. Problemet er at, der under opstart står skrevet "1720 hard driver detectet immitiat failure" og jeg skal vælge F1 for boot eller F10 for setup... Trykker jeg F1, starter min profil som den skal... men det er jo ikke meningen at det skal køre den vej! Er der nogen som der har oplevet dette eller har en løsning???

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 08-11-03 04:57

Kør en: chkdsk /f for det ku´godt lyde som hardwarefejl, og fortæl lidt mere om det du har i comp, hvis du er i tvivl om hvad du har kan du hente-AIDA32: http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r847.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-03 06:45

Det lyder som om din bios ikke står rigtigt,prøv at gå ind i bios,det ser ud som om at du skal trykke på f10 tasten når du booter op, for at komme ind i bios,se om du kan finde noget som hedder,loade optimal settings eller loade default values måske loade original values,old values,det vil sætte din bios tilbage til de settings som din pc kom med der du købte den,se i din manual,for at komme ind i bios,det står på opstart siden.
Manse9933

Kommentar
Fra : bruunfirring

Dato : 11-11-03 20:52

Jeg har fundet ud af, at min pc ikke booter op på harddisk, af sig selv... Min pc er en Compaq presario 5640, og jeg ved simpelthen ikke hvordan man kommer ind i bios, for at ændre til 1: diskdrev og 2: harddisk. Er der nogen som ved hvordan man gør? (jeg vil blive helt vildt arla)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 21:00

Tryk F10 under opstart, jeg mener det er lige når Compaq-logoet kommer.
Ikke fra genstart - men opstart.
Emesen.

Kommentar
Fra : bruunfirring

Dato : 11-11-03 21:14

Det har jeg prøvet.. Og jeg er godt nok inde i bios, men jeg ved ikke hvor jeg kan ændre boot´n. der er ikke noget jeg kan ændre med "enter" kun med + og -, og ikke noget der har med boot at gøre :o/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 21:25

Jeg kan ikke lige huske den bios compaq plejer at bruge, men det hedder
vist nok
first boot her kan stå diskette/cdrom/hardrive - kan ændres med pile
second boot - kan ændres med pile
OSV.
eller noget med boot hvor rækkefølgen vises evt. a c cd - kan ændres med pgup og pgdn tasterne.
Det er noget i den stil du skal lede efter.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 21:28

Hov Manse9933 nu så jeg lige din kommentar.
Emesen.

Kommentar
Fra : bruunfirring

Dato : 11-11-03 21:43

Mange tak for det hurtige svar men der står slet ikke noget om boot i den bios som jeg er inde i... Det er det der er mit problem. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 21:47

Så kan det hedde startsekvens (eller noget på engelsk)
Emesen.

Kommentar
Fra : bruunfirring

Dato : 14-11-03 22:23

Hej allesammen
Jeg kan stadig ikke komme ind i bios, på min pc.
jeg har prøvet alle "f" taster og "del" "delete" osv...
Min pc, er en compaq Presario 5640, hvis det hjælper noget?
På forhånd mange tak

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-11-03 14:37

Hej !

Jeg mener at Compaq's BIOS kommer man ind i ved at trykke F10 under opstart.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 15:58

Når du starter comp - så bliv ved med at trykke F10.
Hvis den kommer med valget F1/F10 så vælg F10 - men hurtigt.
Emesen.

Kommentar
Fra : bruunfirring

Dato : 15-11-03 17:49

Jeg har trykket f10, og kommer ind i noget der ligner bios!! men der er intet om, hvordan man ændrer boot instillingerne??? Mit problem er jo, at den ikke starter selvstændigt, på harddisk ;o/

Accepteret svar
Fra : StigNA

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-03 00:23

Hej Bruunfirring
Du kan få meget god info direkte hos Compaq på deres support side.
Du kan oveikøbet SE din bios hos dem..smart...
Nå...du skal trykke på enten F1 eller F10 lige efter opstartsabilledet COMPAQ (rød skrift på sort baggrund) vises på skærmen....det er nok F10 på din maskine...
Under ...Stroage...nederste punkt er boot området og der kan du opsætte til hvordan din maskine skal boote...
www.compaq.com under support og søg på 5640 så finder du hurtigt relevant info...
Stig N A

Godkendelse af svar
Fra : bruunfirring

Dato : 09-12-03 21:51

Tak for svaret StigNA.
Det var et kort og præcist svar.
1000 tak