/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Afspilning af mp3
Fra : pepsimax
Vist : 405 gange
150 point
Dato : 07-11-03 21:54

Hej med jer

jeg har lagt nogle mp3 filer ind i en access database
det er nogle spørgsmål som man kan få læst op
ALTSÅ ikke musik filer

og nu til mit spørgsmål

når de skal afspille via basen så må mp3 afspilleren ikke komme fra på skærmen
men den skal bare afspille lyden
hvordan gør jeg det Elller hvilket program kan det

mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-11-03 01:07

Det er noget du skal indstille i afspilleren, og det skulle de fleste kunne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-11-03 08:06

Hejsa
Sikkert bedre at konvetere til MIDI. Prøv at kig lidt på http://www.jenzen.hjem.wanadoo.dk/guider/webwriterguider/lydpaahjemmesiden.htm

Citat
- Det er forholdsvis nemt at indsætte en baggrundslyd på hjemmesiden med Html-editoren Stones WebWriter.
Klik på lyd-ikonet (Noden) i WebWriters værktøjslinje.
Du kan også indsætte en lydfil på din hjemmeside, ved at vælge "Indsæt" fra WebWriters menulinje, og derefter vælge "Lyd".
WebWriters Dialog-boks "Lydfil" fremkommer, og du kan nu udpege den lydfil som du vil give dine hjemmeside-gæster mulighed for at høre. Du kan vælge mellem to afspilnings-muligheder "AUTOSTART" eller "LOOP".
Klik på "udfold mappe-ikonet" (WebWriters indbyggede stifinderfunktion) for at finde og vælge lydfilen.
( Husk at sende lydfilen på Internettet sammen med hjemmesiden, og sørg for at adressen (henvisningen) til lydfilen stemmer overens med din hjemmesides struktur, så dine hjemmeside-gæster kan høre musikken/lydfilen ).
WebWriter anvender og indsætter Lyd-afspilleren Microsoft Windows "Medieafspiller" :
Som standard kan du vælge mellem 2 filformater når du indsætter lmusik/lydfil på din hjemmeside : .Wav eller .Midi (Musical Instrument Digitial Interface).
Html-Koden som WebWriter indsætter gør at musikken skulle kunne afspilles af Netscape og Explorer browsere.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-11-03 08:12
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-11-03 13:18

Skal det i det hele taget ud på nettet.
Skal dit spørgsmål forståes sådan feks. Brugeren bliver stillet spørgsmålet: Hvem sang sangen: You are my boy: x-y-Elvis
Hvis brugeren svarer rigtigt, feks Elvis, så er der en afspiller der spiller den, ellers lyder der et "trut"
Og afspilleren skal bare blive i bundlinien, og ikke hoppe op på skærmen.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 08-11-03 13:35

Du kan bruge <OBJECT> tagget hvid det skal vises på en html side - sådan :

Kode
<OBJECT ID="myMediaPlayer" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" width="0" height="0">
<PARAM NAME="AudioStream" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoSize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="1">
<PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowScan" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowChangeDisplaySize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoRewind" VALUE="1">
<PARAM NAME="Balance" VALUE="0">
<PARAM NAME="BaseURL" VALUE="">
<PARAM NAME="BufferingTime" VALUE="5">
<PARAM NAME="CaptioningID" VALUE="">
<PARAM NAME="ClickToPlay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CursorType" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CurrentPosition" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CurrentMarker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="DefaultFrame" VALUE="">
<PARAM NAME="DisplayBackColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplayForeColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplayMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplaySize" VALUE="0">
<PARAM NAME="Enabled" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableContextMenu" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnablePositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableFullScreenControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Filename" VALUE="MIN_LYDFIL.MP3"> <--------------------------------- Her er din lydfil.
<PARAM NAME="InvokeURLs" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Language" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Mute" VALUE="0">
<PARAM NAME="PlayCount" VALUE="1">
<PARAM NAME="PreviewMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="Rate" VALUE="1">
<PARAM NAME="SAMILang" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIStyle" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIFileName" VALUE="">
<PARAM NAME="SelectionStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SelectionEnd" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendOpenStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendWarningEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendErrorEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendKeyboardEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendMouseClickEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendMouseMoveEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowCaptioning" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowAudioControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowGotoBar" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="TransparentAtStart" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderWidth" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorder3D" VALUE="0">
<PARAM NAME="Volume" VALUE="100">
<PARAM NAME="WindowlessVideo" VALUE="0">
</OBJECT>

Du skal så lige huske at sætte de rigtige parametre for mediaplayer i <PARAM NAME="xxx"=VALUE>.

VALUE : -1 = falsk , 1 = sand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 16-11-03 21:42

HEJ Pallebhansen

mit spørgsmål skal forstås på denne måde

Alle spørgsmål er i en access database

du får nu et spørgsmål frem på skærmen som du kan læse

MEN hvis du har problemmer med at læse det så skal du kunne trykke
på en ikon og så bliver spørgsmålet læst op via en mp3 fil
og det er her at afspilleren ikke må komme op på skærmen

mvh
pepsimax

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 22:45

Windows Mediaplayer kan under indstillinger stilles til: vis ankervindue i kompakt tilstand, dvs. der er godt nok et lille vindue i nederste højre side, og et andet der kan "trækkes helt lille". Men andre musikafspillere kan sikkert stilles under indstillinger til at være lukket ned i bundlinien.
Jeg har ikke prøvet med winamp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 18-11-03 21:41

hmm det letteste vil nok være at lære flash .. her kan du afspille dem direkte på hjemmesiden med et icon eller knap eller hvad du nu ønsker ... der er en masse om dette på google eller i hjælpefilen der medfølger...

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 10:50

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 03-02-04 14:01

Tak for svaret molokyle.