/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows starter ikke
Fra : wolffi
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 07-11-03 19:43

Jeg har en sekundær - ældre computer - som opfører sig noget mærkelig.
styresystemet er win98 se
HD er på 4 GB - og kun udnyttet ca. 30 % af diverse programmer.
Den er ikke koblet op til et netværk, men har tidligere været det.

Problemet er: når computeren tændes tælles RAM op - det er ok
Derefter indlæses én linie - og herefter fryser computeren.
Jeg mener at det er lige her windows 98 se skal boote.

Jeg har prøvet følgende: genindlæsning af win98 se.
Derefter kan computeren startes endda flere gange med 1 times interval - ingen problemer ....... men når man dagen efter prøver at starte computeren - oplever man det samme som før genindlæsning af windows.

Computeren har ikke været udsat for ændringer, mon det kan være et flat batteri (det er jo en "ældre herre")

hilsen
wolffi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 19:53

Fdisk og formatér din HD'er inden du geninstallerer Win98 Se. Det lyder som en BAD SECTOR.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-03 21:10

Det kunne godt lyde som et næsten fladt batteri, for et fladt batteri kan ikke "huske" noget som helst efter en time. Du kunne også prøve at stille noget i bios og se om indstillingen er der næste dag - har den stillet sig tilbage - er det batteriet.
Under harddiske kunne du sætte HD 2 none>auto eller omvendt (jeg går ud fra at der ikke er nogen HD 2)
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : wolffi

Dato : 08-12-03 19:04

Tak for svaret emesen.

Det med at ændre indstilling i bios'en - det afslørede synderen - et fladt batteri - det var også det jeg havde på fornemmelsen - har nu fundet et nyt (brugt) - så ser vi hvor længe det holder ! Nu kender jeg symptomerne

hilsen
Hanne