/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Adgangskode til et netværksdrev!
Fra : Martin_c
Vist : 491 gange
60 point
Dato : 07-11-03 17:02

Hej!

Kan man sætte en adgangskode til sit netværksdrev og hvordan?

Kommentar
Fra : If

Dato : 07-11-03 17:04

Det kommer an på ens opperative system.

Du skal normalt deaktiver guest kontoen, og derefter opret en bruger mad navn og kode, derefter skal du når du deler mappen , bind den sammen med brugeren som du har oprettede.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 07-11-03 17:23

Hej!
Jeg bruger Xp pro... Og jeg har deaktiveret gæst kontoen... og lavet en admin... konto.... Men jeg kan stadig logge på fra andre pc'er uden kodeord!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-03 17:46

Som admin. vælger du deling af drev mapper og filer.
Højreklik på en mappe og se fanebladet deling,
Der skal oprettes brugere, en eller flere.
De kan tildeles forskellige rettigheder, læse,
læse-skrive.
Under fanebladet deling kan du læse mere om dette.

Accepteret svar
Fra : H_Rude

Modtaget 60 point
Dato : 15-11-03 16:56

Jeg har win 98 på en af mine pc'ere og XP på de andre. Det er kun i 98 det er muligt at kræve adgangskode af de som vil have adgang til computeren.

Godkendelse af svar
Fra : Martin_c

Dato : 15-11-03 17:00

Tak for svaret H_Rude.

Kommentar
Fra : H_Rude

Dato : 15-11-03 19:34

Til Martin C
Tak for de 60 point. Jeg er ikke selv ret tilfreds med mit svar, men jeg vil undersøge problemet yderligere og hvis du er interesseret i hvad jeg finder ud af kan du kontakte mig på H@Rude.net.
Mvh Henrik