/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xp har ændret fil navn til .nol
Fra : niss45
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 07-11-03 14:23

Hvad er der sket efter jeg har geninstaleret XP,jeg har en mappe med logoer samt en anden med billedebeskeder som har ændret filnavn til nol ( filnavn.nol)
Hvad er der sket og hvordan kan jeg ændre det tilbage til det oprindelige så jeg kan se dem i mit billedebehandlings program og få dem i brug til mobilen igen.
Filerne er beregnet til at bruge som logoer til Nokia .
Filerne er hentet fra en Tysk mobilside som jeg ikke husker navnet på da det ellers var nemmere bare at hente dem igen.

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 07-11-03 14:24

Hvad var det oprindelige filformat?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-11-03 14:32

.nol
Det er et format der er brugt af et program der hedder logo uploader eller noget i den stil, det er et program der er udviklet til at designe logoer til Nokia telefoner

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 07-11-03 14:48

Ja se hvilket fil format det tidligere var husker jeg ikke men tror det var BMP eller jpg.

Fa jeg hentede filerne ned i en mappe kune jeg uden problemer åbne dem i div programmer som logomanager , oxygen mf. men nu ser jeg kun rammer og filnavnet.
kan jeg på nogen måde konvertere dem tilbage igen

Kender nogen til den Tyske side eller andre steder hvor man kan hente dem igen vil jeg være taknemmlig, ønske dog ikke at hente 1500 filer enkelvis

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-11-03 14:54

logomanager det er det programmet hedder

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 07-11-03 15:08

Xnview kan konvertere nol filer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-11-03 15:30

I sog alle filer og mapper, skriver du *.jpg og senere kan du prøve *.bmp så kan du se om du mangler nogle filformater.
I kontrolpanel/mappeindstillinger/filtyper kan du ændre efter forgodtbefindende, men tag og skriv ned hvad du gør.
Endvidere er det som regel sådan, at når man installerer et "godt", billedbehandlingsprogram Feks. Paint Shop Pro, så bliver man spurgt om programmet skal overtage (jpg/bmp/gif osv), så kan man vælge hvilke. Det vil sige at når der klikkes på et Jpg billede, så vil PSP vise det. Når jeg så afindstallerer PSP, så vil filerne blive vist med det tidligere program.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-11-03 15:50

Det er rigtigt som tiel skriver,XnView v1.66 Complete version (Plugins & NConvert)jeg har den selv, nede i bunden af siden,den kan convertere hele mapper af gangen.
Den har f.eks, disse filer den kan convertere til(blandt mange)>>>>
NGG-NOKIA GROUP GRAPHIC
NLM-NOKIA LOGO FILE
NOL-NOKIA OPERATOR LOGO
OTB-NOKIA OTA BITMAP
Under værktøj converter,kan sættes til dansk interface(gratis)
http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/endownloadwin32.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-11-03 15:56

Du kan prøve at kopiere et par af disse filer over i en anden mappe og
prøv så at omdøbe dem til de ovenstående fil forlængelser,kommer
dine filer så frem som det du forventede,så kan du convertere alle sammen
med XnView v1.66,hele mapper af gangen.

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 09-11-03 12:01

Tak for svaret Teil.