/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Den ondeste Virus - HJÆLP!!!!
Fra : Playa2k3
Vist : 527 gange
300 point
Dato : 07-11-03 14:22

Hej, her i dag har jeg tændt min anden computer som jeg bruger normalt... Jeg har AVG Antivirus full version og den scanner min HDD automatisk hver dag... Her idag fik jeg så en msg om at den havde fundet en Trojan horse.. den hed noget med Optix og den havde gemt sig i C:/Windows/winamp(et eller andet).exe

Jeg Trykkede "Heal object" og den skrev Heal succeed eller såen noget. Derefter tænkte jeg.. fair nok.. endnu en virus detected og gone.

Så startede jeg Internet Explorer og fik en besked om at den ikke kunne startes. Jeg tog derfor et screenshot af virusen som jeg ville sende til en over msn. jeg åbnede paint for at paste, men kunne ikke. Jeg prøvede at åbne MSN... kunne ikke.

Efter nogle minutter var jeg klar over at ALLE mine .exe filer var spærret og umulige at åbne. Well.. hvad gør man så? Og hvis det var den virus' skyld så burde det da være rettet da den skrev det..? (har den nyeste update af AVG)

Jeg kunne RIGTIG Godt bruge hjælp hurtigts muligt..

Tak

Mvh. Tor

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-11-03 14:26

Start med:
Hent verdens bedste trojanscanner. Det hedder TrojanHunter og du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-11-03 14:27

Derefter panda:
online scan med panda http://www.pandasoftware.com/activescan/

hvis den har fundet noget, så tryk på see report og kopier det herind...

Når du har kørt de 2 scan ser vi hvad der er fundet..

Arlet

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 14:30

Et problem ;) Kan ikke åbne den med den anden comp da alle exe's er spærret

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-11-03 14:33

Så gør vi noget andet.

Hent hijackthis og smid det på en diskette og over på den anden pc og hent logfilen og kopier den herind, så kigger jeg på den...

Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 14:36

prøver lige

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 14:46

problem: HijackThis.exe kan ikke åbnes..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-11-03 14:48

Hvad sker der eller kommer der en fejlmeddelse

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 14:50

C:/unzipped/hijackthis/HiJackThis.exe

Windows kan ikke finde 'C:/unzipped/hijackthis/HiJackThis.exe'. Kontroller at du skrev navnet korrekt, og forsøg derefter igen. Hvis du vil søge efter en fil, skal du klikke på knappen Start og derefter klikke på søg.

Den msg for jeg HVER gang jeg starter en .exe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-03 15:01

Hmm du kunne måske prøve at downloade ultimative bootdisk! På den ligger F prot i en dos udgave. Kræver selvfølelig du har en brænder på den anden pc!
http://www.ultimatebootcd.com/

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-11-03 15:06

tedd -> God ide, den havde jeg ikke tænkt på...

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:07

hvad fil format er det?? .exe?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 15:10

øhh... ved det ikke, men det er vel ikke sådan at dit virusprogram under 'HEAL' har sat alle *.exe i 'karantæne' ??

Blot et skud i tågen og for at hænge på tråden, da jeg er interesseret i løsningen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-03 15:10

siden du booter op med den cd er det ligemeget om det er en exe. Den går uden om dit styresystem!

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:11

Efter genstart har jeg ikke haft mulighed for at åbne Virus programmet :-/

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:13

tedd -> Det er et stort rod inde på den side.. hvor finder jeg det jeg skal bruge derinde??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-03 15:17

Du skal ned under downloads og der downloader du Bittorrent. Når det er installeret trykker du på download ultimative bootdisk!

Det er en iso file men du kan bruge f.eks Nero til at brænde det format.
Når det er gjort kan du bruge CD'en til at boote op med på den anden computer!

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:18

Kan jeg f.eks. smide det over i Delte dokumenter på denne comp og så hente det med den anden??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-03 15:22

Sikkert men siden du ikke kan bruge exe på den anden så er du jo ligevidt!

Kan du forøvrigt ikke køre en virusscanning på den anden pc indefra den computer du er på nu?

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:25

jeg kan ikke scanne netværket.. tror jeg..?

og btw.. er ved at downloade ubcd.zip inde fra siden.. den henter med 1 kb/sec....

estimated: 10 timer... yeha?? skal jeg vente så langt??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-03 15:31

Det gik rimeligt hurtigt da jeg downloade den! Det kommer til at gå hurtigere om lidt når bittorrent finder flere klienter at downloade fra! Har du en brænder på den pc du sidder på nu?

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:32

nej men har brænder i en 3. comp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-03 15:35

Kan du overføre til den?

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:36

hvad skal overføres?? ubcd.zip når den er færdig??

og forresten... Nu går den infectede comp fuldstændig amok...!! hele skærmen er sort og fyldt op med en masse af de samme tegn der bare fylder linie efter linie på få sekunder.. og den fortsætter!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-03 15:40

jep og udpakkes og brændes! Hmm lyder som du hellere må slukke den!

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:42

er det kun en ISO fil?? hvad sker der når jeg åbner den på den infectede comp?? starter programmet så? eller?

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-11-03 15:46
Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:50

nej.. det er de samme tegn over det hele

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-11-03 15:53

og lige et åndsvagt spørgsmål: Det er ikke fordi du har en diskette i diskettedrevet.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:55

kan ikke huske om disketten var i da det skete men den tog den ud for lidt tid siden

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 15:59

lige et spørgsmål til tedd... inde i mit ubcd download står der Download Rate 2 KiB/s - Downloaded: 6,2 M

Upload rate 0(nogen gange 1) KiB/s - Uploaded 1.1 M ..

erm hvad er det lige den uploader+???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 16:00

Har du prøvet : http://housecall.trendmicro.com/

..ikke at jeg tror den er bedre end Panda, men det ku' jo være ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 16:07

nej har ikke prøvet.... iexplore.exe :(

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 16:19

HouseCall skrev at der ingen virus var på systemet?? prøver panda nu

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 16:50

Panda fandt 5 stks.. =S... alle væk nu ... kan stadig ikke åbne .exes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 17:56

Så er der Spy-Bots : Ind på http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm ..igen? ..og adsted det går

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 07-11-03 22:53

har brugt adskillige spy ware ting og der er ikke tegn på spyware... har fundet ud af 23023 var åben og den er lukket nu... hvordan får jeg så exe's til at virke igen??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-03 23:19

Den uploader hvad du har downloaded af ubcd! Bittorent er et p2p program!

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-11-03 23:23

Hvis du henvender dig her:
http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
så renser de din pc for dig og genopretter din internetforbindelse.
Så har du en ren, hurtig pc og selvfølgelig virker din exe bagefter.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 08-11-03 20:20

*formaterede*

Ellrs tak for svarene

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 08-11-03 20:22

Så husk først
du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom Det er et lille bitte prg. som du også skal installere, og der ligger også på dette link en lille manual om hvordan du skal gøre det.

derefter hente alt på windows update, så du er beskyttet mod blasterormen..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:13

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>