/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Amerikansk kaution ?
Fra : food_life
Vist : 3702 gange
20 point
Dato : 20-02-02 19:51

Amerikansk kaution

Hvordan virker en kaution i USA ?
I det øjeblik en fængslet bliver løsladt ”mod kaution”, hvem får så fordel af den økonomiske gevinst ? Er det staten/retssystemet eller … ?
Vil beløbet indgå i en efterfølgende retssag, hvis fængslingen eksempelvis viser sig at være uberettiget og sagen må ”falde”. Vil kautionen så blive tilbagebetalt eller er beløbet ”gået tabt” ? Hvilke økonomiske kriterier lægges til grund for fastsættelses/vurdering de astronomiske beløb, som er kendt fra USA ?

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 20-02-02 20:00

Er det Amdi fra Tvind du tænker på?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 20-02-02 20:07

det er kaution i al almindelighed!

Accepteret svar
Fra : leifnel

Modtaget 20 point
Dato : 21-02-02 02:57

En kaution er en slags depositum.
Når der lægges kaution, løslades personen, indtil retssagen starter.
Når personen er tilbage i rettens varetægt, frigives kautionen.
Hvis en person udebliver, er kautionen tabt, og staten beholder kautionen.
Ek kautionist (en, der har betalt kaution for en anholdt), kan når som helst "anholde" og returnere personen og få sin kaution tilbage.
Kautionisten har endda ret til at krydse statsgrænser og gå ind i private huse for at anholde personen, i modsætning til politiet, der ikke kan foretage sig noget uden for deres jurisdiktion (stavning?) eller en dommerkendelse.
Kautionen fastsættes så stor, at enten vil personen kvie sig for at miste kautionen, eller hvis kautionen betales af en kautionist, så skal kautionisten (eller hans gorillaer nok sørge for at fremskaffe personen i tide til retssagen.