/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
LANGSOMMERE SYSTEM end det var
Fra : MarcDuncan
Vist : 445 gange
15 point
Dato : 06-11-03 22:19

Min PC'er er pænt ok 800 osv. jeg har over 80% af hukkomelsen ubrugt men det er som om at computeren skal tænke helt vildt lang tid når jeg f.eks skal åbne en ny browser eller bare skal åbne eller lukke et dokument. desuden lagger den også rimelig ofte på sådan en måde at når jeg er igang med at skrive, sker der pludselig ingen ting og det eneste jeg kan er at fise rundt med markøren på skærmen uden at markøren kan trykke på noget.

Hvad søren kan man gøre uden at man skal betale for at hente ting ned fra nettet?

Hilsen

Marc

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 25 point
Dato : 06-11-03 22:34

Du husker vel scandisk og defragmentering, vigtigt.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 06-11-03 22:36

Hvis du har XP,så se om HOTFIX Q 811493 er install,hvis den er ,slet den og genstart.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-11-03 23:33

Hvad angår defragmentation, kan jeg varmt anbefale programmet Diskeeper,
som du kan hente her: http://consumer.execsoft.com/diskeeper/diskeeper.asp?RId=50

Det koster 30 dollars, men jeg bruger det selv, så jeg ved, at det er alle pengene værd.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 07-11-03 00:14

Det første jeg tænker på når talen går på den slags problemer, er at der nok er kommet spyware på pc'en. Desværre er der masser af websteder som lægger, ikke alene cookies, men også små programmer som holder øje med din færden på nettet, og sender informationer retur udelukkende til gavn for disse websteders egen trang til at føre statistik over de besøgendes adfærd.

Men fat mod. Hjælpen er lige om hjørnet. Hvis du klikker på dette link:
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
Kommer der en dialogboks frem hvor du skal vælge "Åbn" (ikke "Gem") så bliver din pc scannet for den slags spyware. Hvis xblock finder noget vil du blive spurgt om det skal slettes, det skal du selvfølgelig sige ja til.
Herefter skulle din pc være fri for spyware, indtil næste gang et eller andet websted får held til at installere noget nyt snavs på din pc.

M.v.h. Kim

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-03 00:23

Ja, og hvis du ingen spyware-scanner har, er det en god idé at installere
sådan en - eller evt. to.

Det kan du gøre her: http://www.spywarefri.dk
(Vælg "Værktøjer" i menuen til venstre)

Ad-aware og/eller Spybot anbefales. Selv har jeg dem begge to.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-03 00:24

PS! De er ganske gratis.

Godkendelse af svar
Fra : MarcDuncan

Dato : 07-11-03 01:33

Tak for svaret Teil.

Det var noget af en oprydning, men jeg kunne se at det helt klart var det vær. vidste ikke hvor vigtigt de var at defragmentere sin vomputer engang imellem. tusind tak

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-11-03 10:10

Tag også lige og køre den igennem her http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Kommentar
Fra : cherokee

Dato : 07-11-03 11:15

Før scandisk og defragmentering er det en rigtig god ide at slette midlertidige internetfiler og ryde oversigten (Funktioner/Internetindstillinger i MSIE)