/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzinpumpe relæ på sierra
Fra : jes.O
Vist : 1214 gange
50 point
Dato : 06-11-03 21:46

Er der nogen der ved hvor benzinpumpens relæ sider på en Ford Sierra 2,0 DOHC 120 HK, 1991 hatchback.
jeg har nemlig ikke nogen rep. håndbog og i den i bilen står der ikke hvor det sider!

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 06-11-03 21:51

Hej.
Den skulle gerne sidde oppe i boxen med relæer og sikringer.
Der skal også være en sikring, den sidder lidt alene, til benzinpumpen.

Jes

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 06-11-03 21:54

Sikring har jeg check på! Men hvilke relæ er det af dem der sider i kassen, hvis det er i kassen. Ingen af de relæer i kassen er efter bogen benzin relæ

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-11-03 00:12

Er du sikker på der er et relæ, den kan da godt køre direkte på strømmen fra tændingsnøglen. Hvis du tager slangen af på karburatoren (holder den ned i et glas)(træk håndbremsen) og drejer tændingsnøglen. Så skulle der komme benzin.
I øvrigt skal biblioteket nok have en Hayenes reparations håndbog på engelsk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 07-11-03 14:31

Der er ikke kaburator på, men indsprøjtning. Og den får ikke benzin!! Der er ikke strøm til sikringsboksen, styrestrømmen mangler.
Der skal være et relæ for ellers vil den pumpe benzin i stridestrømme. Hvis der er fejl fra tændingslås og ud kan tænkes men en ledning bliver jo ikke bare dårlig? Det lyder bare ikke rigtig.

Kortslutter man sikring med strøm fra batteri så pumper den som ind i helvede..

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 07-11-03 14:34

Jeg glemte lige en ting! Det med Hayens bogen er en god ide, har faktisk bestilt den MEN den kommer først når det bliver nærmere jul, og bilen skullle gerne køre inden da!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-11-03 15:10

Det med Hayens bogen. Når den nu findes, kan biblioteket have den hjemme på få dage.
Kortslutter man sikring med strøm fra batteri så pumper den som ind i helvede.. Ja Ja, den pumper vel bare ind til en regulator/fordeler, med afløb tilbage i tank, og så længe den ikke får en impuls til at indsprøjte, drukner motoren da ikke?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 07-11-03 23:15

"Det med Hayens bogen. Når den nu findes, kan biblioteket have den hjemme på få dage."
Det ved jeg ikke hvor du har det fra men så skulle du have bestilt bogen for mig!! For nu er der forløbig gået 3x et par dage!
Og resten du skriver kan jeg faktisk ikke bruge til en dyt, hvis du ikke har en ide om emnet burde du måske ikke blande dig!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-11-03 23:46

Måske er der ikke nogen der må blande sig når herren taler.
Du ka sku da ikke få den til at pumpe ind når readrelæet ikke giver impuls, og den gir sku da ikke impuls fordi en benzinpumpe får strøm, din dyt.

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 08-11-03 10:11

Du har fuldstændig ret DU skal ikke blande dig når herren her taler!!! Når du ikke kommer med en løsning på problemet og kun øregas, så bedes du venligst blive væk.

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-11-03 17:31

Du er da så dum at ingen gider hjælpe dig.
Håber da ikke du har en kone, den stakkel.

Kommentar
Fra : rosenkilde

Dato : 08-11-03 18:33

Har du tjekket om kolitionssikringen under reservehjulet er udløst ?.

Henrik

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 08-11-03 19:31

Yep med møje og besvær fandt jeg ud af den sad under resv.hjul. jeg har for en sikkerheds skyld pillet den af og luset begge ledninger så den skulle ikke lave unoder!

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 12-11-03 04:46

Kan du ikke høre pumpen lave tryk når du sætter tænding på?? (jeg kan måske finde Haynes til dig som PDF )

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 12-11-03 07:28

Der er ikke strøm på sikring, og sikring sider før relæ har jeg fundet ud af..Så det må være i sikringsboks der er problem? den er bare ikke nem at se under eller pille af!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-11-03 18:21

Jes o, vi må nok konkludere, at du er for dum til at rode med mekanik, først fjerner du din "kolitionssikringen" og luser begge ledninger, hvor dum kan man da være??? Og så har du endelig fundet ud af at sikring "sider"(det hedder sidder), før relæ. Man må tage sig til hovedet, sikringer sidder da altid foran relæer og brugsgenstande. Men tillykke med at du har opdaget det.?

Kommentar
Fra : York-Auto

Dato : 14-02-06 21:24

det er relæ ( A ) ved siden ad sikring nr 23