/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi ekstrem tun
Fra : Peter.ab
Vist : 2435 gange
100 point
Dato : 06-11-03 11:04

Har lige købt Maxi igen og den skal bare tunes nu og her...
nogen der har en ide til tun/tunsæt og udstødning, den skal virkelig presses så det skal være det vildeste af det vilde...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-11-03 11:59

Køb en af de to tunsæt de har på www.stc-tuning.dk jeg har selv kørt med det uden membran, det rykkede alt alt for vildt! Det bringer virkeligt en djævel op i den lille maxi motor !

Kommentar
Fra : Dark_Magician

Dato : 06-11-03 12:45

Heyy

du kan prøve at købe en ny karborator..

eller hvis plumpen ikke er taget..

Du kan da oz bare prøve at finde en 70 ccm motor..??

Såå rykker den sku.. :)

Du ka da oz købe en 75 ccm tun ??

Hilsen Dark_Magician..

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 06-11-03 19:11

Her er 2 Tun sæt...
Det 1. er et der en tydligt at se for Politiet at du har tunet den:
http://www.protuna.dk/product.asp?c=10760567&n=19067303&pn=19067390

Hvorimod den 2. er det lidt skjult på afstand: (f.x. udstødning=5,5 hk, men den ligner den orginale)
http://www.protuna.dk/product.asp?c=10760567&n=19067303&pn=19067390

Håber du godkender mit svar...

Rasmus Kofoed

Kommentar
Fra : Peter.ab

Dato : 06-11-03 19:34

Men hvilken udstødning er den mest kraftfulde til hård tuning?

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-03 21:08

Det er der delte meninger om, mit bud vil være Serpent udstødningen, nogen vil nok sige Biturbo, men jeg vil nu holde på Serpent !

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 06-11-03 22:56

Du tage inde på http://www.protunahandel.de og tage deres tun sæt som har Varenr.: 52000010
du skal bare skifte Karburatoren ud med en Dellorto Phbc 20 as (20mm) som har Varenr.: 56061240
du skal bare huske at købe en studs på 20 til den ellers passer lortet ikke. studsens Varenr.: 56063200
ps køb også et ordenligt power luft filter.....
det skulde give din puch 10hk. så husk lige at forsterke srællet en smule du skulde jo nødigt komme til skade.

og hvis det ikke er nok så kan du jo også fyre noget nos på den ..
hehe

M.V.H Lasse

Godkendelse af svar
Fra : Peter.ab

Dato : 07-11-03 14:47

tak til allesammen for de gode svar men jeg godkender jons svar, da jeg køber sættet fra stc med en serpent udstødning...

Kommentar
Fra : Michael_Schmidt

Dato : 13-11-03 16:55

Min viden om tun på maxi er at du tager 65 membram fra polini og et Proma circelt og 16tands for og 36 bag og en 15mm bing kabu. og så skulle det gå godt.... (min bror gamle maxi blev målt af politiet til 127km/t da han havde det på men det var også kørt godt til og INGEN utætheder så det er vær at prøve) MVH Michael schmidt ...... Husk polini´s kvali finder du ingen andre steder.....

Kommentar
Fra : Michael_Schmidt

Dato : 13-11-03 16:55

Min viden om tun på maxi er at du tager 65 membram fra polini og et Proma circelt og 16tands for og 36 bag og en 15mm bing kabu. og så skulle det gå godt.... (min bror gamle maxi blev målt af politiet til 127km/t da han havde det på men det var også kørt godt til og INGEN utætheder så det er vær at prøve) MVH Michael schmidt ...... Husk polini´s kvali finder du ingen andre steder.....