/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Høretab
Fra : rackbox
Vist : 5116 gange
120 point
Dato : 06-11-03 00:15

Jeg er blevet døv for 5 mdr siden. Kun på det ene øre, men det er konstateret at det er et indre-øre-problem. Min hørekurve er som et badekar med svært høretab i og omkring 1000Hz men næsten normalt ved høje og lave frekvenser.
Min lidelse er sudden deafness - altså pludseligt opstået høretab uden umiddelbar årsag.
Jeg nævner her nogle nøgleord, og håber at der er nogen, der har links eller kontakter til steder, der kan give mig håb om helbredelse:

endolymfatisk hydrops
hårcelle regeneration
kosttilskud
medicin
pludselig genskabt hørelse

Alt dette er tanker og ord jeg er stødt på i forbindelse med min søgen. Jeg har naturligvis søgt lægehjælp, men mangler et "mirakel". Det skal siges, at jeg ikke oplever svimmelhed, men dog tinnitus i forbindelse med høretabet. Tinnitussen er faktisk så kraftig, at jeg ikke kan høre om min server er tændt eller slukket. Det er også det, der gør, at jeg forestiller mig, at den overdøver de toner, man hører, når jeg er til høreprøve. Måske er mit høretab ikke så kraftigt - dog er det umuligt for mig at høre, hvad folk siger, hvis jeg holder for mit raske øre...

Bedste bud belønnes med points

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-11-03 00:20

Hej Rackbox

Hvis du søger et "mirakel" har du så overvejet at bruge alternativ behandling......såsom healing f.eks??

// Toupie

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 130 point
Dato : 06-11-03 01:37

Hej Rackbox

Har du på nogen måde været udsat for en usædvanlig høj støjimpuls, selv om det kun har været af meget kort varighed?

Er du blevet undersøgt at dit eustatiske rør ikke på en eller anden måde er blevet tilstoppet, evt. betændelse fra bihuler?

Har du været udsat for nogen traumatiske oplevelser lige før din hørelse forsvandt?

Har der været andre tilfælde som dit i nærmeste familie (arvemæssig)?

Har du været oppe at flyve umiddelbart før hørenedsættelsen?

Nu er det ikke sådan at du skal besvare disse spørgsmål her på Kandu, men spørgsmål du kan prøve at stille dig selv. Mit indlæg skal opfattes som en form for brainstorming, hvor hver enkelt spørgsmål kan være årsag til din hørenedsættelse.

Prøv for dig selv at stille flere af sådanne spørgsmål så du måske kan finde en årsag.

Men, som du beskriver set, at hørenedsættelse er kommet uden nogen påviselig årsag, kan det heller ikke udelukkes at den vil vende tilbage.

Jeg vil dog stærkt opfordre dig til at gå til en evt. hørelæge, hvis du enten gennem disse spørsmål eller egne, har den mindste mistanke på noget sygeligt.

Og til slut, hvis din tinitus netop har samme frekvens som din server er det selvfølgelig at du ikke kan høre den, men tinitus generelt kan ikke heldbredes.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 06-11-03 07:22

hej rackbox

Jeg kan anbefale dig at bruge cellesalte som kan købes i enhver naturkostforretning.
det du skal bruge er calcium fluoratium, i tilfælde af kalkaflejringer på tromhinden, eller hvis der er en bindevævsforøgelse i ørevævet som forårsager døvheden.Ferrum phosphoricum for øresusen,
kalium muriaticum hvis der er katar involveret, kalium phos. hvis der også er brummelyde,
kalium sulfuricum hvis der er betændelse på det eustatiske rør, magnesium phos. hvis der er smerter forbundet med høretabet, hvis der er lyder af forskellige arter fra ringning til drøning,
natrium phos. hvis øret er rødt og varmt og kløende, natrium sulf. hvis der kommer stikkende fornemmelser og ørepine, siliicea hvis der kommer afsondring fra øret, eller hvis der kommer højt pistolagtige lyde eller du er blevet overfølsom over for lyde.
Kan du nikke genkendende til en eller flere af symptomerne kan du kombinere dem, de fås alle i potensen D6. Skal tages ind under tungen hvis du har mælkeallergi er det måske ikke så heldig at tasge dem. hvis ok aå følg anvisningen på deklarationen.
mvh nsl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-11-03 10:32

>nsl

Hej.

Så vidt jeg forstår, er hørelidelsen opstået pludselig, og i det indre øre, hvor dit indlæg går på en mere langsom hørenedsættelse og i det ydre øre.

Men mens "jeg har dig", har jeg selv i mange år lidt af tinitus, jeg har dog lært at leve med den, men kan disse præperater du nævner afhjælpe noget af tinitusen?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 06-11-03 10:48

> ellebye
Det er jo sådan at vores organer og kroppen i det hele taget prøver at kompensere for de tryk,
følelser og andre påvirkninger, for så til sidst at kapitulere, hvis man ikke fanger de forugåene signaler fra organet, ja så sker det pludselig. jeg skulle mene en eller 2 af dem kan afhjælpe noget af tinitusen
dog glemte jeg at sige at det kræver flere måneds indtagelse. der skal nok også ske en korrektion af
2 til 3 nakkehviveler, da nerven til øret sidder der, cellesaltene er med til at reperere denne.
mvh
nsl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-11-03 11:34

>nls

Nu er det sådan, at jeg kom alvorligt til skade efter en bilulykke i 99. Jeg fik bla. konstateret artrose(gigt) ml. c6-c7 og højdereduceret forskel med heraf tryk på bruskskiven ml. v5-c6.

Man hvis omtalte produkt kan være med til at delvis genoprettelse af skaden (jeg forventer selvfølgelig ikke at der kan være tale om en komplet regeneration) vil jeg omgående prøve midlet.

PS! Er som følge af ulykken blevet førtidspensionist, med konstante smerter.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 06-11-03 11:48

>ellebye
nu vil jeg ikke gå neurologerne i bedene og skal heller ikke, det kan godt være du har en skade mll.
c5 og 6 men hvad det har med følelsen og nerverne ud til ørerne skal jeg ikke være klog på, jeg kan
kun fortælle dig. at de muligvi har overset et brud længere oppe på c2 hvor øjne, synsnerve, høreevne, bihule tunge og pande har sit udspring fra centralnervesystemet, med hensyn til gigten kan du rette den svundne brusk op med glucosamin sulfat, jeg kan ikke give dig en skræddersyet diagnose på hvad for midler der skal bruges og vil heller ikke, da det hele hænger sammen og kan varierer for hver enkelt person da der er mange faktorer der spiller ind.
mvh
nsl

Kommentar
Fra : rackbox

Dato : 06-11-03 22:09

Sikke en masse gode kommentarer - jeg håber på flere, før jeg "giver points"

Det er sådan, at jeg har stillet mig selv mange spørgsmål om hvad der kan have forårsaget "ulykken". Støj er udelukket, da symptomerne da vil komme øjeblikkeligt. Jeg vågnede simpelthen om morgenen og var døv.

Mulige årsager kan være (og jeg gætter): Afbrudt rygestop, øget alkoholindtagelse (Det var jo sommerferie), salt- og sukkerholdig kost. Disse nævnes bl.a. som årsager til noget, der hedder "endolymfatisk hydrops" - men jeg kan ikke helt gennemskue om årsagen skal findes i væskebalancen i indre øre eller simpelthen døde hårceller evt. forårsaget af mindre blodprop i de små blodkar i indre øre.

Tak for svarene og fortsæt endelig

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-11-03 07:59

Jeg tror ikke det er på grund af en plodprop hvor hårcellerne er gået til grunde, her ville høretabet været foregået over en periode, da cellerne ikke "dør" lige med det samme.
Men hvis en form for prop stopper for det eustatiske rør, (ved en evt, blodsamling) så kan umiddelbar hørestop ikke udelukkes.
En pludselig opstået trykforskel mellem det indre og ydre øre kan også give hørestop.

(Er disse indslag ikke hvad man kalder for brainstorming ?)

Vender tilbage hvis jeg kommer på mere.

ellebye

Kommentar
Fra : rackbox

Dato : 10-11-03 00:28

jeg har desværre ikke helt fået det, jeg søgte... Til nsl kan jeg dog fortælle, at hørenerven ikke engang kommer i nærheden af nakkehvirvlerne, hvorfor dette ikke er en løsning. Dog er der altid en risiko for at en central nerve eller blodbane er kommet i klemme her, som kan af afveje have forårsaget høretabet - selvom min kiropraktor har afvist dette. Tak for dit indlæg alligevel - jeg vil undersøge cellesalte og vende det med diverse fagfolk

Til ellebye kan jeg sige, at det er nogle gode spørgsmål du stiller - de samme som jeg selv har stillet mig selv. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om der er fugtighedslotions, der kan forårsage denne lidelse, idet jeg 2-4 timer før indtrædelsen benyttede et mærke (som jeg naturligvis kan finde ud hvad hedder) i forbindelse med en svien i kanten af munden. Måske har jeg "spist" noget af det. Dette har jeg dog endnu ikke vendt med min ørelæge..

Vh
Rackbox.
PS Jeg forøger med 20 pt og håber på flere svar...

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 10-11-03 10:05

> rackbox
jeg har ikke på noget tidspunkt, blandet dine nakkehvivler in i dit høretab, ellebye stillede nogle spørgsmål som jeg besvarede, godt i dit spørgsmål, det ellebye havde fået var et piskesmæld i
forbindelse med et trafikuheld, men det skal jeg selvfølgelig ikke diskuterer på dine spørgsmål.
Jeg vil forslå dig at gå til en homøopat for at få sammensar de rigtige cellesalte, eller om der skulle noget andet til.
mvh nsl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-11-03 10:42

> rackbox

Jeg kan kun bekræfte hvad >nsl skriver, men vi skal prøve at holde os til dit spørgsmål.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : rackbox

Dato : 10-11-03 23:17

Jeg er meget glad for jeres svar - og tror desværre ikke at jeg kommer meget videre her. Svarene har inspireret mig en smule, og det er godt. Jeg ville ønske at jeg kunne give Jer begge points, nsl og ellebye, men da man ikke kan det, (eller kan man?) så er mit valg faldet på ellebye. nsl-> jeg er ked af at jeg misforstod din kommentar.

Godkendelse af svar
Fra : rackbox

Dato : 10-11-03 23:17

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-11-03 23:48

> rackbox

Du skal ikke være ked af noget, mere os der ikke kunne hjælpe dig mere.

Jeg håber dog det er en forbigående hørenedsættelse, samt at du meget snart må genvinde den.

Med venlig hilsen
ellebye