/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
felifriend koster hvad???
Fra : solling
Vist : 2184 gange
50 point
Dato : 05-11-03 23:11

hej alle i katteejere!!!
ja jeg ved godt at der er skrevet spalte op og spalte ned om felifriend, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad i forskellige har betalt for det, så man har lidt at sammenligne med, jeg har nemlig fundet forskellige adr. i udlandet hvor man kan bestille det, men ingen hvor jeg kan se de "hjemlige" priser, kun at det er hammerdyrt..... kan nogen hjælpe mig.....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-11-03 23:19

Hej solling.
Mener du ikke "Feliway"???
Hvis du gør, gav vi ca. 160 kr for en lille sprayflaske. Man kan også få noget, så det bliver sat til en stikkontakt og det så kun er duften, der kommer rundt på et ret stort areal. Det kan bedre betale sig, tror jeg.
Dyrlaegevagten.dk har begge dele, tror jeg.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-11-03 23:28

Her i Danmark fås Felifriend mig bekendt kun hos dyrlægen.
Prisen kender jeg ikke, da jeg aldrig har haft brug for produktet,
men den kan du jo få oplyst hos din dyrlæge.

PS til Jette: Felifriend er beregnet til at smøre direkte på
katte, hænder osv - kort sagt levende væsener, der kommer
i kontakt med hinanden - i modsætning til Feliway, som er
beregnet til at spraye omgivelserne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-03 23:38

solling
Du må ringe til en dyrlæge for at få prisen.
Du kan læse lidt her om Felifriend. Feliway er også omtalt.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.phd?id=39%cat=1

mvh ans

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-11-03 23:38

Hej Rellom.
Tak skal du have. Jeg havde aldrig hørt om det før. Men nu har jeg læst om det, så det kan da lige være, jeg skal have skaffet noget. Vores "lillepige" får af og til stadig en på tuden af den ene af de gamle, selv om det ikke er så alvorligt mere.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-03 23:40
Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-03 23:46

alle gode gange 3
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=39&cat=1

mvh ans, som nu er træt og går i seng.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-11-03 23:55

Ans, når du vil viderebringe et link, taster du det så ind tegn for tegn?
Det skal du ikke gøre.
Når du er inde på den side, du vil linke til, går du bare op i
adressefeltet, højreklikker på adressen og vælger "kopier".
Og når du så er tilbage på Kandu, højreklikker du igen og
vælger "indsæt".
Dels er det meget hurtigere - og dels undgår du på den måde,
at der opstår fejl i linket.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 06-11-03 00:06

Jeg finder ud af om jeg må forhandle det i min butik, og giver svar og pris i morgen torsdag

Karin

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 06-11-03 06:55

Hej folkens

Jeg har lige læst de ovenstående meddelelser. Er der nogen der gider forklare hvad de to produkter kan?

/dortedyg

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 06-11-03 08:09

Specifikationer:Filiway

Hemmeligheden ved lykkelige katte. Ved brug af naturlige feromoner er det nu muligt at give katten tryghed i stressede situationer, så man bla. undgår at den begynder at urinmarkere, kradse eller få nedsat ædelyst. Feliway kan også bruges ved flytning, nye personer eller dyr, samt ved dyrlægebesøg. Feliway er en opløsning med syntetiske analoger af ansigtsferomoner som hjælper katten til at genfinde sin naturlige balance. Feliway er let at bruge og fås i sprayflaske á 60 ml.

:) Karin

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 06-11-03 08:11

Specifikationer: Filyfriend

Supplement til Feliway, når katten skal introduceres for et nyt familiemedlem, nye omgivelser eller besøg hos dyrlægen.

Karin

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 06-11-03 09:25

Hej

Det er desværre sådan at i Danmark er det kun dyrlæger der må forhandle produktet. Så ring til din dyrlæge og spørg hvad det koster, og find så ud af om det er billigere i udlandet.

Karin

Kommentar
Fra : 25

Dato : 06-11-03 12:24

Jeg har aldrig brugt den slags, til trods for at jeg har haft katte i over 12 år, men det er da rart at vide, at man kan købe den slags hos dyrlægen.

conny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-03 13:33

solling

Jeg har talt med den dyrlæge, som jeg selv bruger når min kat har været syg. Der forhandler de ikke felifriend, men feliway. En spraydåse koster 175,- kr. En anden mulighed er en lille beholder, som tilsluttes en stikkontakt, den koster 281,- og kan genopfyldes for 169,-. Når beholderen er tilsluttet kontakten dækker den et areal på 90 m2. Det er kun katten, som kan lugte den duft, der bliver afgivet.

Rellom

Tak for hjælpen. Det var på den måde jeg gjorde. Glæder mig at der er brugere, som kan hjælpe i stedet for at håne. På seneste 25 vil jeg give dig point. Starter med 1, som bliver forhøjet når du har svaret.

mvh ans

Kommentar
Fra : solling

Dato : 06-11-03 18:16

tak for alle svarene, men jeg spørges kun til felifriend....

Kommentar
Fra : 25

Dato : 06-11-03 18:37

; _ ); _ )
DET VAR IKKE MENT SOM HÅN! Tværtimod, jeg blev MEGET glad for at få at vide der findes den slags. Jeg vidste bare ikke det fandtes, men det kan da også være, når mine katte ikke kan mere, at jeg selv får brug for den slags.

det er det gode ved at læse og svare i kandu.dk noget får man næsten altid ud af det.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 06-11-03 21:54

solling
Du kan ikke på nettet finde prisen her i Danmark. Det forhandles kun hos dyrlæger. Min telefonregning er stor nok i forvejen, så du må selv bekoste den udgift det er at ringe til dyrlæger.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 07-11-03 13:25

Tak for svaret ans.