/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Opretning af gæstebog
Fra : filmeditor
Vist : 1199 gange
50 point
Dato : 05-11-03 17:03

Engang da jeg gik på handelsskolen fandt jeg ud af hvordan man lavede gæstebog i Frontpage. Men det er nu et år siden, og jeg har glemt noget af det jeg lærte.(ja sikke noget) Nu er det så såd'n at jeg har fået skaffet mig Frontpage 2002, og så er det spørgsmålet lyder:
Hvordan er det nu jeg laver gæstebog via frontpage?

En lille guide kunne være rar.

Cheers

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 60 point
Dato : 05-11-03 17:33

Nu har jeg godt nok kun FrontPage 2000. Men mon ikke det er det samme?
Du skal oprette en ny side på dit websted.
Denne side skal du åbne og derefter vælge: Filer-Ny-Side
Så kommer der en boks med forskellige muligheder, en af dem er en gæstebog.
Prøv lige det en gang.

M.v.h. Kim

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 05-11-03 17:44

jeg var inde og gøre ligesom du skrev marchwitz, og der var en som hed Guestbook. Så det se meget cool ud. Sååå deeeet.
Men det ser lidt anderledes ud end den måde jeg vist gjorde det på. Efter hvad jeg så småt kan huske, så rodede jeg vist med noget formelværk, sååå. Men det ser ok ud

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 05-11-03 18:13

der er nogle problemer med når jeg tester gæstebogen, at så snart jeg har valgt submit når jeg har skrevet noget, så skriver den oppe i adresselinien: --WEBBOT-SELF--
Prøv selv: http://home19.inet.tele.dk/idekassen/sub/guest.html

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-11-03 18:35

Ja jeg har lige prøvet.
Men der er vist da nok noget med at TDC ikke har FrontPage Extension på deres servere.
Så du'r det ikke med gæstebog og formulerer og forskellige andre ting fra FrontPage.

Du har vel ikke lige et andet webhotel med FrontPage du kan prøve?
Kim

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-11-03 18:40

Nu her bagefter har jeg nærlæst på TDC's "Homeserver" og der står at man burde kunne bruge FrontPage. Men hvis du på et tidspunkt har brugt ftp upload kan FronPage Extension godt være ødelagt. I så fald skal TDC bare geninstallere det på dit websted. Generelt skal man enten bruge ftp eller FrontPage. Aldrig begge dele.
Kim

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 05-11-03 18:41

jeg kan prøve med min egen hjemmeside, hvor jeg er jubii medlem. måske værka det der.

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 05-11-03 18:46

arrrggghhh CRAP. Heller ikke på min egen

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 05-11-03 18:47

men jeg må nok anerkende at dit bud da var en start. Så kan jeg arbejde videre derfra. Så du får lige nogle point alligevel.

Godkendelse af svar
Fra : filmeditor

Dato : 05-11-03 18:48

Tak for svaret Marchwitz.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-11-03 18:49

Noget helt andet.--
FrontPage er udmærket til hjemmesider, jeg bruger det selv.
Men lige netop gæstebøger, debatfora og den slags dynamiske ting ynder jeg at bruge f.eks. http://hostedstuff.com/ til.
Eller http://freebieweb.dk/freebieweb/default.asp som har en rigtig god gæstebog (på dansk)
Eller måske http://www.bravenet.com/

Kim

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-11-03 18:52

Tak ska' du ha'
Men tjek lige med TDC og måske også den anden du lige har prøvet, om FronTPage Extension stadig er intakt på din server.
Kim

Kommentar
Fra : Mindboen

Dato : 27-02-04 13:38

Selvom serveren bruger FronTPage Extension, er det ikke altid helt nemt at få til at virke. Jeg kan også kun klart anbefale www.afws.dk Det virker perfekt og så koster det kun 6kr pr år, som nemt indbetales over SMS