/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Er der fisk i Danmark?
Fra : 3378469
Vist : 1956 gange
50 point
Dato : 05-11-03 14:59

Har snart prøvet alt ( eller meget ), men uden held. Sand-, regn- og børsteorm, melblanding ("godt råd") topis.... Har prøvet at fiske ved Hundested mole, Hellerup havn, Dragør havn, Lynneten, prøvestenen, B&W hmmmm. Alle steder både med bundfang og blink (både guld- og sølvfarvet). Hvordan skal jeg fange min første fisk???

PS. Søger fiskemakker.

Emil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-03 15:23

Søger fiskemakker? Se dog her menneske : http://kandu.dk/dk/tip/5525

>»)){*> >»)){*> >»)){*>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 06-11-03 16:27

Sandorm eller børsteorm på En af molerne i helsingør i weekenden, så er du sikker på at fange fladfisk !!! Brug forfang med perler og regn med at skulle kunne kaste 40 meter. Gå ind på www.lystfiskeri.dk her kan du få mere udførlige instrukser til den enkelte plads og vejbeskrivelse.
Det KAN IKKE gå galt....

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-03 16:35

Ja, og : http://sportsfiskeren.dk

._ /\
| |_ / \
|´>/ \
| |/ð \
| / \
|| \ ,
||_ ....~~~~~<*Q><|~~~~~~~~~~~~~~~~~

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 21-11-03 21:29

knallert tag dog ud til de mange kyster der er i danmark istede for at stå i en eller anden sur havn der er alle fike sgu da døde

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-11-03 00:47

slå op på tekst-tv på tv2 side 630.
har du læst et par fangstrapporter ved du hvor du skal tage hen,og hvilke agn der fisker godt!!!

Kommentar
Fra : crosser1

Dato : 06-01-04 17:42

Vis du er til mede fiskeri så skulle du tage ud til de små moser eller søer der ligger rundt omkring i københavns området for der er store muligheder for at du kan fange noget der....

Kommentar
Fra : 3378469

Dato : 08-01-04 16:17

Medefiskeri? Slår lige op i ordbogen.... nix, kan ikke finde det. Hvad går det ud på?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-04 16:23

Med flåd 3378469

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-04 16:27

På min hjemmeside finder du nogle link, du måske kan bruge : http://home20.inet.tele.dk/friheden/fisk.html

Da siden er lukket for adgang af TDC, da abonnementet blev opsagt inden jeg blev færdig er der desværre ingen foto's i mappen Fotos. Sorry...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ledstrup

Dato : 10-01-04 21:45

Skal det absolut være en havn/mole?????????
Det bedste er sgu da Put&Take søer.
Prøv bl.a. Pins Mølle, Truust, Svejstrup og Medestedet P&T. Det er alle helt fantastiske søer, og en regnbueørred som den første fisk er ikke helt galt. Alle disse søer ligger i jylland, men de er køreturen værd ellers kan du selv finde andre formiddable søer i fiskebladene.

Powerbait, grøn med glimmer, er næsten en sikker vinder i P&T's

Håber mine råd virker.
-Ledstrup.

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 20-01-04 12:20

Prøv også www.fisketips.dk
Her kan du også stille spørgsmål.

Godgaard

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 22-01-04 14:37

nu skal du høre her...... brug børsteorm eller sandorm. når du fisker skal du lade den ligge så længe som muligt i vandet som det kan lade sig gøre, så er chancen større, i stedet for at rulle ind og kaste ud hele tiden. jeg akn godt anbefale søer og moser i efteråret, hvis det var noget.

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 17-03-04 15:49

Hvis jeg var dig ville jeg låne en på biblioteket. Der står i hvornår de forskellige fisk fanges best, hvor de står henne og hvad de spiser. F.eks. er sandorme gode til fladfisk og ål, fladfisken fanges på bar sandbund og ålen gemmer sig i ålegræsset. Du skal helst stille dig ned ved strandkanten, o g hvis du sætter et blink på er der også mulighed for en havørred. Men det gælder om at have tålmodighed. Og så prøv om du kan tage en med der kan fortælle dig lidt om fiskeri eller spørg nogen der står og fisker i forevejen, de plejer at være hjælpsomme. Knæk & bræk...

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 21-04-04 17:59

Tjek www.fisk-paa-krogen.dk

Der kan du måske finde hjælp

Kommentar
Fra : 3378469

Dato : 22-04-04 21:54

Hej Martin_c. Jeg kunne næsten ikke bestemme mig for, hvilken fangstrapport, eller hvilket godt råd jeg skulle læse først... Og for ikke at tale om alle de mange brugere der næsten for serveren til at bryde sammen... af kedsomhed *s*.
Nej, undskyld. Det er ikke pænt af mig at nedgøre siden så meget, da det jo tager lidt tid at lokke brugere til. Hjemmesiden har helt sikkert potentiale, bortset fra fangstrapporterne der er en anelse uoverskuelige.

Mvh. Emil

Kommentar
Fra : 3378469

Dato : 22-04-04 21:56

Shit, stavefejl..... for serveren = FÅR serveren til bla bla bla

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 23-04-04 13:09

ellers prøv www.fangster.dk

Kommentar
Fra : 3378469

Dato : 24-04-04 19:30

Det var jo noget ganske andet... Tak for det.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 27-04-04 12:00

Her er en oversigt over gode fiskesteder i Danmark : http://www.lystfiskeri.net/hotspot/

Du kan her søge ind på det område der er aktuelt for dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3378469

Dato : 28-04-04 01:29

Hej hyperaktive Molokyle

Tak, tak, tak. Det var lige hvad jeg ledte efter. Og tak til alle andre. Jeg mangler stadig en fiskebody, men det kommer sikkert en dag.

Emil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-04 07:47

Kl. 9.00 idag står jeg ved Nordhavnen og tonser næbdyr på land

..håber jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:11

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3378469

Dato : 04-07-04 12:16

Hej MOLOKYLE

Den er sgu lidt svær at forstå....

PS. Du skal da have point for lystfiskeri.net, jeg ved bare ikke hvordan jeg lukker spørgsmålet........

Godkendelse af svar
Fra : 3378469

Dato : 26-07-04 04:32

Tak for svaret molokyle. Jeg har vidst aldrig ædt så mange hornfisk før som denne Maj-Juni, men nu må den snart stå på fladfisk....