/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Erfaring med Metrakit udstødning
Fra : cesar
Vist : 1120 gange
100 point
Dato : 05-11-03 13:37

Er der nogle der har erfaring med Metrakit udstødninger. Jeg står og skal købe en ny udstødning og da min knallert ikke er den mest solgte i landet en Derbi Predator har jeg kun kunnet finde Metrakit, som har en potte til min model.
Jbille skrev i tips og triks om dårlige erfaringer, er der nogle der har noget godt at sige om potten og er der nogen fordel ved carbon lyddæmper framfor aluminium ?? (bordtset fra prisen +100kr.) og skal der dysses om når der monteres en knækpotte framfor org. potten ??

Kommentar
Fra : Jbille

Dato : 05-11-03 14:53

Hej cesar.

Jeg ved ikke om de andre metrakit udstødninger har den samme svaghed som SP udstødningen. Med hensyn til forskellen på carbon og aluminium dæmpere er det kun lyden og udseendet der er forskelligt, men det har ikke noget at sige for ydeevnen. Normalt skal der ikk omdyses når du skifter udstødning, men tjek for en sikkerheds skyld dit tændrør når du har kørt en dag eller to.

mvh Jbille

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 05-11-03 14:59

Der er intet galt med metrakits udstødninger, jeg ved ikke hvorfor Jbille siger at der er det, for alle dem jeg kender der kører med dem, har da ingen problemer.... Forskellen på aluminiums dæmper og carbon dæmper er kun det yderste lag, dvs. det har ingen praktisk betydning, det er kun skønhedsmæssigt at det har betydning, så køb den du syntes er pænest... !

Der skal ikke nødvendigvis dysses om, det er forskelligt fra motor til motor.... !

Kommentar
Fra : Jbille

Dato : 05-11-03 15:20

Jeg kender et par stykker der har haft det problem med SP udstødningen, at den knækker oppe ved flangen, men det ka da godt ske at dem du kender ikke har haft problemer, jeg fortæller det bare så folk er klar over at der er nogen der har haft problemer med SP udstødningen, jeg har jo ikk sagt noget om de andre udstødninger så vidt jeg husker.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-03 16:27

Maskinen er på mange måder som en Derbi GP1
Knæk udstødning fra teknigas, skulle også passe.
Metrakit udstødning er ikke den mest holdbare, men ganske kvik, den bør bare spændes godt fast, så den ikke udsættes for for mange rystelser.
Modsat "de andre", er det min erfaring med masser af knallerter at de altid skal have en større dyse, for at køre optimalt.
Når motoren lettere kan komme af udstødningsgasserne, bliver cylinderen bedre "udluftet", og kan bedre ånde, det kræver større strålespids.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : cesar

Dato : 07-11-03 09:30

Tak for svaret pallebhansen.
   Jeg undersøger med hensyn til dele til Derbi GP1    hvis ikke jeg kan få til Predator