/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Gratis point!!!
Fra : sko12345
Vist : 413 gange
456 point
Dato : 05-11-03 12:51

Hej jeg er efterhånden ved at have samlet en hel del point sammen, som jeg ikke kan bruge til noget.

Derfor sætter jeg 456 på højkant. Den der hurtigst, kan komme med den bedste forklaring, på hvorfor det lige er dig der skal have pointene, får dem.

Latterligt vil nogle sikkert sige og tænke, måske, men hvad fanden skal vi med alle de point???

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 466 point
Dato : 05-11-03 12:55

>sko12345

Jeg kan ikke andet end at give dig ret, dette spørgsmål er simpelhen fremragende.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 05-11-03 12:56

Du kan jo bare lade dem være - de generer dig vel ikke fordi de står på din side.

Det kan jo være du får brug for at stille nogle spørgsmål - eller du løber ind i et problem, og gerne vil spørge andre om et råd, så er det jo dejligt at have nogle point at give af.

Jeg har da stillet flere spørgsmål og altid fået et hurtigt og meget tit fået gode og som regel brugbare svar og råd.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 13:08

Yes - pointræs, det er lige mig som skal ha' dem.
Begrundelse = De andre er sipelthen ikke kvalificerede nok.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-03 13:10

Og hvad skal vi andre så bruge dem til ?

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 13:10

Til -> jysch.

Det har du ret i, men med flere 1000 point + muligheden for at stille et gratis smørgsmål i newsgroupen om mobiltelefoni eller på www.mobildebat.dk, hvad skal jeg så med alle disse point, andet end lave en lille konkurrence. Desuden har jeg gjort de erfaringer der er flere brugere på både mobildebat samt i newsgroupen, samt disse er endvidere hurtigere og mere vidende end brugere af kandu, hvilket gør man får et bedre svar.

Ja, jeg ved godt jeg bare kan lade dem stå, men det er da lidt latteligt med pointsystemet, men det er bare min mening.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-11-03 13:11

Hej sko12345

Jeg er helt enig med dig i, at dit spørgsmål er latterligt.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 13:13

Til -> Teil

I don't know, and I don't give a danm.

Synes bare det til grin med det system.

Kommentar
Fra : Dark_Magician

Dato : 05-11-03 13:14

FEDT SPØRGSMÅL.....

min forklaring: fordi at jeg mangler point og måske kan jeg komme op på 1. pladsen, og på den måde vinde...

men du bestemer selvfølgelig selv hvem der skal have dem.............

hilsen Dark_Magician

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 13:21

Hej sko12345

Du kunne også prøve at sætte dine point på auktion, og se hvor mange du får igen??

ellebye

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 05-11-03 13:25

Dark_Magician> det er jo lige blevet bevist at det IKKE er 1. pladsen der vinder, så hvorfor stræbe efter det?..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-03 13:25

Du undgår at få flere point, hvis du undlader at logge dig ind på kandu.
Brug de sider, som du nu synes, du får det bedste svar fra.

mvh ans

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 13:26

-> Ellebye

Det har jeg tænk på, om der er nogle der vil lege bytte bytte købmand, derved omnår begge parter point til ti brugerlisten. Men hvad kan jeg bruge at stå på den liste til??? + hvordan er jeg sikker på at få pointene igen???

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 13:29

-> ans

Af den samme grund er dælme også lang tid siden jeg har været herinde. Men jeg sad lige og kedede mig Derfor synes min afsporede hjerne dette kunne være meget sjovt.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 13:31

Hej sko12345

Det er en risiko du må regne med, altså andres pålidelighed.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-11-03 13:31

Doner dem til julegaver... f.eks halstørklæder til alle pingvinerne på Sydpolen
Søren
Huuuiiiiiiiiiiiiiii... en kakaofugl kom forbi, og ved du ikke hwa' det er for en fyr, så se http://www.kandu.dk/dk/spg/16336

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 13:32

Jeg har kun 159 at bytte med - men jeg troede det var gratis.
Det ku' ellers være lækkert med 456 point.
Eyvind.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-11-03 13:32

Uha! Glemte helt du bruger alle dine points nu, så kan du jo ikke se noget om Kakaofuglen - synd!

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 05-11-03 13:39

Hej Sko12345

Hvis du vil af med alle dine point, så er det bare at komme igang med at købe alle de dyreste spørgsmål, der er blevet lukket. Så skal du se....... så skal du nok få has på alle de dumme point

/Ruder4

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 13:45

> CLAN

Nej der er stadig 1000 i banken. Så jeg har stadig noget at spille fandango med.

> Eyvind

Det er gratis, jeg kan som dig selv, ikke rigtigt brug de point til noget, så måske bliver du den heldige. Det der med at handle kunne da være meget sjovt, men det giver jo kun street-respect herinde, hvad skal jeg bruge en 1. plads på top ti til????

> ellebye

Ja det ved jeg, egentligt er jeg også totalt ligeglad, da jeg som førnævnt kun kan vinde street-respect ved at være øverst på listen. Det var noget andet hvis der var en debiltelefon på højkant, eller en BIL

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 13:46

For sent ruder4 - alle 456 point lægger vi (læs jeg) nu beslag på.
Men ellers kan du spilde point på Clan's henvisning, for kakaofuglen virker ikke.
Eyvind.

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 13:52

> ruder 4

Jeg kan da også bare sætte dem til salg som nu, det er da sjovere + jeg får ikke en helt masse svar jeg ikke kan bruge til en skid + for andre brugere, der gerne vil have point, er dette mere attraktivt, da der ved at købe svar kun går en lile del tilbage til brugeren.

Dette indlæg var ment som en spøg, og bare for at vise det komiske i opbyggelsen af systemet. Men ro på, pointene skal nok blive uddelt, og ikke ende som de 100vis af andre spørgsmål der aldrig bliver lukket. Jeg skal dog bare have lidt mere morskab til min syge hjerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 13:53

Tja - det med street-respect er ikke helt rigtigt, for der er flere her på kandu som ikke er superbrugere, og de nyder stor respekt (ikke street-respect som jo er noget helt andet), men ganske almindelig gensidig respekt.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 05-11-03 13:54

>Eyvind

Ja man spilder et helt point. så der går nok et par dage inden man kan komme af med alle sine point - he he. Men held og lykke med at score de 456 point fra Sko12345

/Ruder4

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 05-11-03 13:57

Her kommer vinderen

Hvorfor? Fordi Eyvind kun er den næstbedste og jeg har en kakaofugl der duer : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/9_modem.wmv

HM

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 05-11-03 13:57

Hej sko12345
Jeg har tre rigtig gode grunde til hvorfor du skal forære mig de point. 1. Fordi jeg er ny her og ikke har så mange point endnu 2. Fordi der er mange ting som jeg gerne vil vide noget om som ny pc bruger
3. Fordi jeg netop har bestået det sidste modul til pc kørekort i dag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-03 14:02

Det er altså rigtigt hvad Hm... siger: Han skal sgu ha' dem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 14:05

Claaaaaaaaaaaaan jeg gi'r mig.
oerts - du kan ikke bruge disse point til at stille spørgsmål, men du skal lige vide, at det ikke har noget med point-størrelse om du bliver hjulpet. Hvis nogen kan svare på dit spørgsmål, så gør de det uanset hvor mange point du sætter ind.
Og tillykke med modulerne.
Eyvind.

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 14:05

> Eyvind

Måske har du ret, jeg har dog prøvet at stille flere spørgsmål herinde der enten ikke blev besvaret eller fik et svar som ikke have noget med enmet at gøre. Men måske skyldes det bare, jeg forlanger at min telefon skal kunne for meget. Det med street-respect var ment som det du betegner gensiding reskekt. I manges øjne er street-respect = respekt indenfor et specifikt område hvorpå de behersker en vis kunnen, ex. viden om debiltelefoner, og som du selv siger, kan amn sagten nyde respekt uden at være på top ti listen. Det er dog lettest at se "hvem der er noget herinde", da de figurerer på listen, som rappere der overhænger sig med guldkæder, men lad nu det ligge, jeg skal af med de 456, der måske skal forhøjes???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 14:07

sorry HM jeg så det som Clan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 14:09

HM - nixen du er den næstbedste.
Eyvind.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-11-03 14:12

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-11-03 14:12

Jej synses at jej ska, ha point, forde jej stave god i modsetning tel ale di andre der bare vil skore lettte point, ov mit moto er:

al makt te di orblinde

Ps. Jej er medlemm av KLM (dansk orblinde samfund)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-11-03 14:21

Ja, ja... siden det nu er under Mobilos... så er her en kopi af brev til Polle fra Snave fra hans mor
Citat
Kære Polle.

Jeg skriver langsomt, fordi jeg ved du ikke kan læse så hurtigt.

Vi bor ikke længere, hvor vi boede, da du tog hjemmefra. Din far læste i avisen, at de fleste ulykker sker indenfor 30 Km. fra hjemmet, så vi flyttede.

Jeg kan ikke give dig adressen, da den familie, som boede her tidligere tog husnummeret med sig, så behøvede de ikke at ændre deres adresse.

Stedet er rigtigt dejligt. Der er endda en vaskemaskine. Jeg tror ikke den virker ordentligt. Sidste uge puttede jeg en bunke tøj i og trak i snoren, og jeg har ikke set tøjet siden.

Vejret er ikke slemt. Det regnede kun to gange i sidste uge. Første gang i tre dage, og anden gang i fire dage.

Frakken du gerne ville have tilsendt, mente din tante ville være lidt for tung at poste med knapperne på, så vi skar dem af og puttede dem i dine lommer.

Vi fik endnu engang en regning fra kirkegården. De siger, at hvis vi ikke betaler det sidste afdrag på bedstefars gravsted, så kommer han op.

Onkel Svend-Bent låste sine nøgler inde i sin splinternye stationwagon i går. Vi var meget bekymrede, for det var en meget varm dag, og det tog ham fire timer at få Gurli-Magrethe og børnene ud.

Din søster fik en baby i morges. Jeg ved endnu ikke, hvad køn det er, så jeg ved ikke om du er blevet onkel eller tante.

Onkel Emanuel faldt i den store brændevinstønde. Nogle mænd prøvede at redde ham op, men han slog dem væk og druknede. Vi kremerede ham, som han altid har ønsket. Han brændte i tre dage.

Tre af dine venner kørte i havnen i en Pickup forleden. En kørte, imedens de to andre stod bagpå. Ham der rullede vinduet ned og svømmede i sikkerhed, men de to andre på ladet druknede, fordi de ikke kunne åbne bagklappen.

Der er ikke så meget mere at fortælle, der er ikke sket så meget.

Kærlig hilsen

Mor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 14:29

Clan prøver at snyde.
Med den historie kan man ikke se tastaturet for bare grin, og slet ikke komme med gode argumenter, så vi (læs jeg) kan få point.
Eyvind.

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 05-11-03 14:32

eyvind-tak skal du have.hvis jeg ikke skal bruge pointene til at stille spørgsmål med....Øhh hva faen skal man så bruge dem til??? PS. er der ikke en der kan fortælle mig hvordan i laver de smileys.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 05-11-03 14:33

Hvorfor irriterer dine point dig???? Du kan sku da bare lade dem være??? Som der bliver sagt, så gem dem dog til en gang hvor du har brug for hjælp... Og jeg mener ikke at den med at du er utilfreds med pointsystemet holder... for det er vi sku mange der er... Men hvis alle bare gad at holde op med ludomaniet (eller hvad man nu kan kalde det for... pointræset?)... Jamen så blev kandu nok et bedre sted at være... HVORFOR interessere sig for det??? Jeg har opgivet det... jeg gad ikk brokke mig mere... Fuck alle dem som lægger 117 af de samme tips... Det er deres problem...
Men du er jo selv med til at slå point systemet i stykker... Point systemet bygger på at jo sværere et spørgsmål er + tiden brugeren der kommer med det rigtige svar bruger, desto flere point tilkommer brugeren med det korrekte svar... Men det bliver slået i stykker af folk som dig der opretter disse ligegyldige spørgsmål (og iøvrigt gør kandu.dk's database langsommere, idet den nu har ENDNU et ligegyldt spørgsmål liggende i sin database)...

Det var bare lige en lektion fra mig!

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 14:38

Smily:
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20
og denne kolon streg højreparantes
Eyvind.

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 05-11-03 14:44

Hmm....har prøvet det, men der kommer kun det jeg skriver. nemlig

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 05-11-03 14:47

Eyvind :

Citat
Æv bæv.. min far ka' tæve din far.

Hm... :

Citat
Århh... Det er da ikke noget. Det ka' min mor da også !!!

HM

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 05-11-03 14:49

Neej det virkede sgu

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 15:04

> ostemanden

Jeg har vist ikke ytret at systemet iriterer mig, blot at det er lidt tåbeligt. Jeg ville da klart svare på et stillet spørgsmål hvad enten der var 10 eller 1000 point på spil, hvis bare jeg kunne hjælpe, og spørgsmålet ikke havde været op 1000 gange før.

Desuden synes jeg mit spørgsmål er et af de sværere, giv mig grunden til point-systemet skal være der??? I mobildebat.dk kan du stille spørgsmål, får svar og hjælpe andre uden det ræs, som du selv kalder det. Efter min opfattelse, får man på Kandu netop ikke svar på grund af spørgsmålet der er stillet, men fordi der er nogle der vil have pointene, hvad de så end bruger dem til????? Dette gør, at man ofte ikke får relevante svar, da folk øjner en chance på at "tjene" point, eller at folk kun gidder svare på spørgsmål med en stor pointværdi. Desuden, ville Kandu helt sikkert være bedre hvis der var en admin. der kunne lukke alle de ubesvarede spørgsmål, som bare står at venter, da folk ikke under andre de point som de burde bekomme, eller blot er ligeglad fordi de har fået deres svar.

Jeg lukker trods alt dette spørgsmål når jeg har fået mit grin ud af det. so shut up!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-03 15:10

Nå - men nu skal jeg sove til middag.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 05-11-03 15:14

sko,
Nej, jeg har heller ikke forstået point systemet... Men jeg siger bare at det SLET ikke hjælper med indlæg som disse... De belaster bare serveren unødvendigt...

Godkendelse af svar
Fra : sko12345

Dato : 05-11-03 15:21

Tak for svaret ellebye.

Du var hurstigst, og lidt røv-slikkeri hjælper altid hehe.

Spørgsmålet skal lukkes, og dit svar er jo lige så godt som andres.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 15:23

Normalt vil overskydende mål gå til fattige børns fodbespisning, kan man ikke donere point til det samme???????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-03 15:32

Jeg hygger mig nu meget godt med mine point. Jeg har nemlig selv tjent dem og I får ikke nogen, Ha....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 15:40

Det er altid rart at kunne hjælpe en ven i nøden.

mvh
ellebye