/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Låne penge & samle gælden - Banken sagde~
Fra : Kahlenberg
Vist : 2300 gange
200 point
Dato : 05-11-03 11:55

Jeg har gælden spredt ud over forskellige steder, inkl. privat gæld! Det hele spænder til og jeg har brug for at låne i omegnen af 23.000.
Banken sagde nej til at hjælpe, da jeg har haft et gambling-problem og det er bla. andet derfor jeg sidder i den pågældene situation. Jeg er kommet i behandling men gælden sidder stadig tilbage...
Jeg ved at lignende spørgsmål har været oppe tidligere, men i dette tilfælde er banken udelukket! Hvad har jeg egentlig af muligheder for at optage et lån? Jeg har prøvet forskellige låneinstituter over nettet, men jeg er kun 21 og har hverken ejer-bolig, bil el. lign, min månedsløn før skat er 17000 kr. Men min samlevende får kun SU. Desuden har vi kun boet i vores nuværende lejlighed i et år, og jeg har kun arbejdet ca.2 mdr. på mit nuværende job. Jeg er blevet afvist hver gang fra udlånerne...
Hjælp mig, hvor kan jeg optage et lån på det ovennævnte beløb og samle gælden???

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 05-11-03 12:13

Hej Kahlenberg
Jeg ved ikke rigtigt om det kan hjælpe dig, men jeg ved at der er et firma som låner folk penge som står i din situation.De reklamerer med at de vil kunne samle ens gæld så man kun betaler et sted. Jeg kan desværre ikke huske hvad de hedder, men de har altid en annonce på forsiden af den blå avis. De skriver bl.a. at registrering i RKI ikke er nogen hindring, så du kunne jo prøve at købe avisen og ringe og snakke med dem. Vi har tænkt os at gøre det da vi står i nogenlunde samme situation.
Håber at du kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : Kahlenberg

Dato : 05-11-03 12:16

Okay, tak for det oerts! Det vil jeg prøve...
Men jeg ville godt høre fra dig hvordan det går med missionen, og skal nok også selv komme med respons!

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 05-11-03 12:26

Okay jeg skal nok vende tilbage med en melding når jeg har fået snakket med dem. Og jeg vil også gerne høre hvad du finder ud af.

Kommentar
Fra : Kahlenberg

Dato : 05-11-03 14:47

Jeg er villig til at betale for en skræddersyet ide der virker, og kan redde mig ud af denne kattepine!!!
Jeg kan mailes på: magica@pc.dk
Så kan jeg kontaktes hvis der er nogle der har en ide, men mangler yderligere oplysninger omkring mine økonomiske forhold!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-11-03 17:16

Du kan prøve i google at skrive gældssanering, i søgefeltet.
Prøv også et se på http://www.familieadvokaten.dk/
Og prøv også at tale med andre banker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 07-11-03 08:26

Har du forresten prøvet at søge om at få et acceptcard. Hvis du kunne få det, så kunne du jo låne pengene til at betale din gamle gæld ud og så bare betale et fast beløb af til dem om måneden

Kommentar
Fra : Kahlenberg

Dato : 07-11-03 08:31

Acceptcard??? Jeg har ikke prøvet? Men tror du ikke at jeg får afslag med de forhold jeg har?
"Hvad har jeg egentlig af muligheder for at optage et lån? Jeg har prøvet forskellige låneinstituter over nettet, men jeg er kun 21 og har hverken ejer-bolig, bil el. lign, min månedsløn før skat er 17000 kr. Men min samlevende får kun SU. Desuden har vi kun boet i vores nuværende lejlighed i et år, og jeg har kun arbejdet ca.2 mdr. på mit nuværende job. Jeg er blevet afvist hver gang fra udlånerne..."
Det er jo sådan set situationen...men man kan jo kun få nej! Har du nogen ide om hvad der er bedst at lægge vægt på og undlade når man søger???

Kommentar
Fra : Kahlenberg

Dato : 07-11-03 08:33

Har forresten fulgt dit råd om at se den Blå Avis, det viste sig at være det der gældsrådgivningsfirma som alle herinde fraråder! Prøvede ellers at sende en mail til dem...men har ikke hørt noget! Prøvede også at ringe et dusin gange, men kan ikke komme igennem!

Accepteret svar
Fra : oerts

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-03 08:45

Jeg har også prøvet at ringe til dem, men de ville ikke engang oplyse hvor meget de tog i rente, så vi blev enige om at vi ikke ville have noget med dem at gøre.
Jeg har selv et acceptcard og dengang jeg fik det havde jeg også netop fået nyt arbejde, og det var ingen hindring. Jeg boede også til leje og ejede hverken bil eller andet + jeg boede alene og havde jo så selvfølgelig kun en indtægt. De låner som udgangspunkt kun op til 25000 kr. men det kan senere forhøjes hvis de kan se at du betaler som du skal. Jeg skal dog tilføje at de tager nogle dyre renter for sådan et lån, men det gør de jo alle sammen

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 07-11-03 08:53

ps. de findes også på nettet på www.acceptcard.dk. Der er et ansøgningsskema du kan udfylde

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 07-11-03 08:54
Godkendelse af svar
Fra : Kahlenberg

Dato : 07-11-03 08:59

Tak for svaret oerts.

Kommentar
Fra : Kahlenberg

Dato : 07-11-03 09:01

Tak for hjælpen. Jeg ville prøve at kaste mig ud i det. Har forresten kontaktet Omegalån. De hjælper normalt ikke folk uden fast ejendom, ifølge deres hjemmeside! Men de har sagt ja til at hjælpe mig, hvis jeg stiller med en der kan stå inde for mig, og er pligtet til at betale hvis jeg ikke gør!!!

Kommentar
Fra : oerts

Dato : 07-11-03 09:05

Det er jeg glad for på dine vegne. pøj pøj med det. Håber at det lykkes for dig. Det er en træls situation at stå i.

Kommentar
Fra : Kahlenberg

Dato : 12-11-03 15:26

oerts:
Har forresten afslået omega! Renten var alt for høj, så jeg fulgte dit råd om Acceptcard...og der var ingen problemer med at lave en aftale med dem! Der kan man også få tilsendt en check! Jeg ringede derind og udfyldte ansøgningen med dem over telefonen! Det giver større troværdighed!!! Jeg lavede en aftale på 20.000, på trods af mine ovenstående oplysninger!
Man betaler godt nok også lidt rente her, men det er klart til at leve med...så endnu en gang tak for hjælpen oerts! Håber at i har fået klaret jeres situation!!!