/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvor længe skal det fortsætte med disse ~
Fra : ram2
Vist : 484 gange
1 point
Dato : 04-11-03 20:46

Foranlediget af netpers lille vink til ishoey, er det vel på tide at lufte min mening om alle disse fuldstændigt ligegyldige tips.

De fleste kopieret fra et eller andet dagblad, som vi alle har adgang til, eller en eller anden kønsfikseret lavmålsvits, som vi grinte af i underskolen.

Der er oprettet en kategori beregnet til det samme, men så koster det jo mindst 1 point at smide den der - I tips kan man jo være heldig at slæbe lidt point sammen - det er bare et sp. om mængden af tips og 117 tips gir jo altid lidt, hvor dårligt de end blir bedømt

Jeg mener det er noget bavl, at skrive at man på forhånd undskylder, hvis et tip har været vist før - man kan da gøre sig den ulejlighed lige at tjekke det.

Og så er der lige den lille finte med: "I behøver ikke gi' mig point, men hvis I absolut vil
så er det ok" som ganske vist er fjernet nu, men længe figurerede på disse tips.
Lidt kvalmt Ikke??

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 20:53

ram2 -> Jeg har nu haft glæde af Ishoey's tip i ny og næ. Finten, som du benævner den..? Tjaeh...

Mobil-Telefoni.. ??? Debil-Trilofoni.. ??? Er du bleven fuld..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 21:01

>Molo.

Ny og næ - tjae, men 117 primært kopieret fra alment tilgængeligt materiale, og underlødige vitser som efter min mening hører hjemme i kategorien "Vittigheder - Jeg ved godt, at kandu pr. automatik opretter en gruppe under tips & trick modsvarende spørgerubrikken "Vittigheder", men jeg kan med min bedste vilje ikke se, at en vits kan være et tip eller trick.

En enkelt, som du siger, i ny og næ - ville ingen gø af, men den samlede mængde af tips og trick gør at al braset bliver ret synligt.

Ram

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 21:19

Er det ikke dig der lidt kvalmt!

Nej tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 11 point
Dato : 04-11-03 21:20

Er det ikke dig der er lidt kvalmt!

Nej tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 21:23

Ja, og du pladre løs uden mål og retning i en tråd om debil-trilofoni

..fjolset hér bag skærmen jodler gladeligt med

Hvor ska' vi hen du..? Iøvrigt har du en pointe i; mange tips er som hentet ud af Reuter's, API, MSN og hva' har vi?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 21:23

>Ishoey.

Jeg er ikke kvalmt

Mig BRÆKKER man sig over så det kan føles - ikke alt det der fnidder fnadder og smågylpen, med undskyld mig her og der - og ingen point - men hvis I alligevel synes...bla bla

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 21:26

Ishoey -> Jamen, kandu.dk sender da en mail medmindre du fælder fluebenet

Som sagt : JEG har det fint med dine tip... nogle... ram2 kan vist svare for sig selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : netper

Dato : 04-11-03 21:30

Bliver et tip bedre hvis det bliver gentaget ???

Er det virkeligt nemmer at komme med et tip i stedet for at lave en simpel søgning ???

Kan det virkeligt passe at man kommer med 117 tips som mange er kommet med før, uden at være intereseret i point ???

tjaaaa

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-11-03 22:55

Er der mulighed for det ene point hvis jeg skriver nogle kloge ord her.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 22:57

>Teil - alt er muligt - men husk nu!!!!!!! - KLOGE ORD

Ram

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-11-03 23:00

Tak, som sagt:
nogle kloge ord.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 23:02

Ahhhhhhhh Teil - underholdningsværdien er væsentlig større end den intellektuelle udfordring der er indeholdt i dine "vise ord" - Ik? - men lad os nu se

Ram

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-11-03 23:07

Det er jeg klar over.
Men fik ide, muligheden for at give minuspoints til dårlige og gentagne ideer
kunne have en effekt.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 23:18

Så så, man nu til besindelse folkens.

Eet er ishoey sender tips ind, men det er i den sidste ende de der vurderer tippet der afgører om det overhovedet giver nogen point.

Og efter kandu's måde at trække lod på, er det jo kun indeværende måneds point der gælder. Og så vidt jeg kunne se, var det ikke mange point der trods alt gav sidste måneds vinder.

Og til sidst, er det en præmie der skal være afgørende for om man vil hjælpe andre der har brug for hjælp?

ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 23:50

>ellebye.

Du skal lige være opmærksom på, at når én poster en masse ligegyldigt i Tips & Trick, så bliver ligeså mange fjernet fra "Sidste 25".

Det betyder i realiteten, at en masse lort risikerer at mase noget brugbart ud, som nogle brugere så går glip af.

Det er jo ikke alle der har samme tid til rådighed og vælger at bruge den på Kandu.

Man kan jo ikke søge efter et tip, som man ikke har kendskab til har været vist.

Derfor er det ikke kun et spørgsmål om de skide point.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 00:08

>ram2
Se det er et argument jeg godt kan forstå. Men i realiteten er det eneste man kan gøre er at bede folk om at overholde nogen uskrevne regler.

Jeg ved godt at du siger din mening "råt for usødent" men risikoen kan blot være at det kan ende med bagslag da det let kan give den modsatte effekt.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-03 00:09

Man kunne jo også tænle sig at minuspoints sletter et tip fra listen.
Hvis et flertal mener det er ligegyldigt, så væk med det tip.
Det kunne højne niveauet.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 05-11-03 00:12

Er meningen med tip ikke at hjælpe andre ???

Hjælper man andre ved at gentage et måske ellers udemærket tip, så at man får en masse unyttige ting frem på skærmen når man søger på kandu.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-11-03 00:15

Ram2

Du har helt ret i, at en "masse lort risikerer at mase noget brugbart ud ..." men du har selv postet en del "lort" under Tips & Trick - sikkert for at pointerer et eller andet men for dem, der kun bruger Kandu, når der kommer mails fra deres abonneringer, og ikke følger med i de andre debatter herinde, vil dine Tips & Trick være lige så pestilense, som dem du klager over... - og så har du reelt ikke opnået ret meget ved at putte "lort" i Tips & Trick - så hvis det skal stoppes kan jeg kun sige som du tidligere har sagt til mig:

Citat
Hvad med at følge dit eget råd

// Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:15

>Ellebye.

Ja , men det plejer nu osse at hjælpe, når det lige bliver runddrøftet lidt. Det har været fremme adskillige gange før - men kig selv det har allerede hjulpet - Ishoey har da ikke siden 18.50 i går lagt nogen trivialtips ind.

Teil - det får du aldrig Kandu med på - men klart en mulighed.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:19

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAB Søster Toupie - smut i seng, du er vrøvlet.

Ram

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 05-11-03 00:26

Ram2 > Du har vist også læst "Gear" inden du anbefalede www.dualsim.dk under tips og tricks. Hvem sagde 'Copycat'?

Du skrev øverst: "
De fleste kopieret fra et eller andet dagblad, som vi alle har adgang til, eller en eller anden kønsfikseret lavmålsvits, som vi grinte af i underskolen."

Kommentar
Fra : netper

Dato : 05-11-03 00:29

weeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Muderkast igen igen he he

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 05-11-03 00:31

;) Muhahhahahahahah

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:32

>gniske10

Nej det har jeg ikke - Jeg fik det af vide af en bekendt der havde købt en af deres dimser. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at du prøver at tage mig i, at lave samme bavl som der omtales i denne tråd, men det slap du rigtig skidt fra - så knyt du bare og søg videre.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-11-03 00:32

Ram2

....at du ikke kan lide det jeg skriver, bliver min pointe ikke mindre rigtig af

// Toupie

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 05-11-03 00:34

Ram2 > Du må da undskylde hvis jeg ramte et ømt punkt. Det er ikke for at genere dig.

Cheers, wankers!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-11-03 00:36

>Toupie
Mener at have læst i en tråd, at du har andet at få tiden til at gå med end mudderkastning
Betyder det at du har meget god tid liige nu???

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:38

Jo lille toupie - du har som sæd(næsten)vanlig ikke fattet en dyt - Det har godt nok pint dig lige siden jeg nævnte det for dig - hva?? Toupie - du skal ikke tænke så meget-bare gør hvad jeg siger Ik?

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:40

>gniske10

Nej du ramte ikke noget ømt punkt - og mellem os to gniske10 - du kan ikke genere mig - Det tror jeg ikke du har format til.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-11-03 00:41

Fridaflip

Nej, det gør det desværre ikke

Men jeg prøver da heller ikke at kaste med mudder - prøver bare at fastslå en pointe ......at det så muligvis bliver taget som mudderkastning.....tja.........trist

// Toupie

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-11-03 00:43

Tjaaa bette Toipie- trist man glemmer, hvad man tidligere har udtalt

Frida

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 05-11-03 00:44

Loooooooool.

Men det har du selvfølgelig formatet til at kunne udtale dig om!?! (svar frabedes...)

Du interesserer mig ikke, så lad være med at spilde mere af din og min tid.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:44

> lille Toupie - man kan ikke fastslå en pointe der ikke er der. Ti - Lyt - Og lær.

Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-11-03 00:45

Ram2

Ja ja.......tro hvad du vil men........

Citat
du kan ikke genere mig - Det tror jeg ikke du har format til.

Dog følger jeg snart en af de ting du har sagt.......men ikke fordi du har sagt det, men fordi jeg skal have min skønhedssøvn

// Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:46

>Gniske10
>>Citat:Du interesserer mig ikke, så lad være med at spilde mere af din og min tid<<

Hvad helvede skulle du stikke næsen ind for. GAAAB

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:47

>Toupie.

Sov godt - La bare vær - det var fordi jeg sagde det

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:49

Har ikke tid mere - Skal til Svendborg mens det er billigt.

Godnat
Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-11-03 00:49

lystre skal hun sq!!!

sov selv godt

// Toupie

Kommentar
Fra : netper

Dato : 05-11-03 00:51

har i ikke ligesom glemt grunden til dette spørgsmål ??

Sitat
Jeg mener det er noget bavl, at skrive at man på forhånd undskylder, hvis et tip har været vist før - man kan da gøre sig den ulejlighed lige at tjekke det.

Sitat slut

Ishoey kan jo åbenbart ikke finde ud af at søge her på kandu eller hvad.

Om det er ishoey eller ram eller hvilken som helst anden der kommer med ligegyldige tips kan jo for så vidt være lige meget.

og uden at vide de med sikkerhed så kommer ram ikke med så mage ligegyldige tips som han har gjort, og når man kigger på ishoey og rams profiler så siger de 117 tips til ishoey og 48 til ram så alene her er der jo en forskel

Per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-03 09:52

Stadig en mystisk tråd i Mobil-Telefoni

Det skal dog ikke afholde mig fra at synes det er en god idé, som en eller anden sagde engang :

Alle tip med mindre en 2 stjerner bør øjeblikligt sendes ud i glemslens store papirkurv af kandu.dk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 05-11-03 10:33

Hej alle.

Bare lige for at blande mig. Det der med stjerner/point i tip er efter min mening noget fis. Og der vil også tit komme tip, der får under to stjerner, fordi det er tilfældigt, hvem der får lov at bedømme tippet. Efter min mening skulle dem der bedømmer tippet være abonnent på gruppen. Ellers får man aldrig et fair billede på, om tippet er brugbart eller ej.

Og det er fordi (og dette er KUN et eksempel) : Ruder4, der er helt vildt interesseret i knallerter, skriver et tip om, at man kan købe helt vildt billigt tun til sin knallert (hvis man da kan købe tun til sådan en makker) Ram, der HADER alt hvad der har med knallerter at gøre, får som en ud af 5 heldige, lov til at bedømme tippet og han giver det 0 stjerner.

Ruder4 ender med at få under 2 stjerner for sit ellers kanon gode tip, fordi det er folk der ikke har interesse for knallerter, der får lov at bedømme det. Ergo vil tippet ryge fløjten, selvom der sikkert er mange andre, der syntes at DET bare var det fedeste tip, der længe er givet.

Som jeg indledte med, så ville det hele være mere rimeligt at det kun var abonnenter på den gruppe tippet er stillet i, der får lov at bedømme det. Og så kunne tip med under 2 stjerner for min skyld godt blive kasseret.

Kæft hvor en lang smørre.

Vi ses. /Ruder4

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 10:36

>Ruder4

Det er godt med dig din "Knallertbølle og Minirocker"

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 05-11-03 10:42

>Ram

Jamen du kunne da også bare ha givet mig nogle flere stjerner for mit knallert - tip :-ll He he.

/Ruder4

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 10:49

>Ruder4.

Ja selvfølgelig - må lære at tænke mig om.

Men jeg synes at nogle begreber bliver blandet samme nu. Tråden handler ikke primæt om gode eller dårlige tips - få eller mange stjerner, men om bevidstløs tæppebombning med oplysninger i Tips & Trick der er så alment tilgængelige at de kan læses i næsten SAMTLIGE dagblade. Hvis et sådan emne interesserer nogen, skal de såmænd nok selv finde det.

Endelig er der de Tip hvor "kopisten" i sin euforiske glædesrus hænderklappende mener at alle andre absolut helt kristikløst skal delagtiggøres i, hvad vedkommende selv mener er den sidst opfundne dybe tallerken.

Ram

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 05-11-03 10:59

>Ram

Ja, jeg kan godt se at den oprindelige tråd er blevet drejet lidt - jeg svarede bare på det der med at dårlige spørgsmål skulle slettes fra listen. OG der er da træls, at det samme tip bliver stillet i både den ene og den anden og den tredie kategorina. OG at det er noget alle kan læse sig til. Et tip skal være sådan, at folk der interesserer sig for emnet tænker: WAAAAUUUUUUUW.........

Eksemeplvis som da jeg annoncerede, at NU var kronprinsen blevet forlovet - he he he he......

/Ruder4

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 11:07

>Ruder4

Kronprinsen
Der er osse plads til royalister (Vi (jeg) smiler blot lidt af dem).

mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-03 11:10

ruder4 -> At man kun burde kunne bedømme tip i de kategorier man abonnere på, har jeg netop været fortaler for.

ram2 -> Nogen kreative/konstruktive forslag ??? Altså andet end at appelere til folks sunde fornuft..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 11:11

Jeg vil som sådan give ram2 ret.

Jeg vil tro at 90% af stillede spørgsmål kan spørgeren selv få besvaret ved eks. at gå ind i diverse søgemaskiner. Det er som såden ikke disse 90% der interesserer svarerne her i Kandu, da det "blot gælder om at komme først med svaret", hvilke mange har som standard.

Det er de sidste 10 % der for selv en nørd er de udfordrende, og de belærende (undskyld hvis jeg sårer nogen). Meningen med et er, at man skal tage tippet til sig, evt. skrive det ned, kopiere det over i eks word, og tage det frem hvis man måtte have problemer der kan løses via tip.

Lad mig give et eksempel.
Den endog meget omtalte blaster-virus. Hvor mange tip er der ikke skrevet om hvordan man løser dette problem, og hvor mange spørgere har ikke, blot i den ringe tid jeg har været på Kandu, haft blaster problemet. Endnu ikke for at nedværdige nogen på nogen omstændigheder, har dette problem været meget omtalt både i TV og dagspressen, og specielt hvordan man kan på simple måder beskytte sin pc her overfor.

Derfor kan det, igen efter min mening, ikke komme bag på mange brugere at de får omtalte virus.

Det kan godt være jeg ved dette indlæg får nogle dask over hovedet, men så må jeg tage dem med.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 11:13

>Molo.

Næææ - Syns' du ikke det er et godt pædagogisk udgangspunkt?

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-03 11:41

Jo.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 10-11-03 13:37

Hey du Ram.

Har du fået svar på dit spørgsmål - ha ha ha ha ha.......

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 14:00

Apropos tip: Synes I det er iorden, som jeg for nylig følte mig foranlediget til, at korrekse andres tip, når det de skriver er noget faktuelt vrøvl ???

Et nyt spørgsmål ??? ..næhhh, bare en forsigtig lodning af stemningen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 14:05

>Molo.

Hvis man er "skråsikker" er det efter min mening helt OK.

Ram

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 10-11-03 14:28

>molo

Hvis folk skriver noget der er forkert, er det vel fint nok at gøre opmærksom på fejlen - det har jeg selv måtte føle engang - der var det ram der gjorde mig opmærksom på fejlen og det er helt fint med mig, når blot det sker i en god tone - i hvert tilfælde i første omgang

/Ruder4

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 15:38

>ruder4
Jeg kan godt huske, da du sendte et kirsebærtræ i KB-hallen Og du blev saftsusumig sur på Ram, da han rettede din engelsk oversættelse

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 15:40

>Ram
Undskyld jeg spammer dit sp. lidt.
Hvad var det nu - det drejede sig om?? Forhåbentlig ikke noget alvorligt
Frida

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 10-11-03 15:48

>fridaflip

Jeg blev ikke sur over at blive rettet, men det var mere måden det blev gjort på. Men vi kom da til enighed til slut - og gudskelov for det, for ham Ram er ikke sådan at bide skeer med...... (Og ja Ram, jeg er helt klar over at du opfatter dette som ros - he he )

/Ruder4

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 08:21

Tak for svaret Ishoey.

Nu har jeg givet dig så mange 0 stjerner, så jeg syns' du fortjener dette point. Det er da glædeligt at se, at du har lagt din stil med at tæppebombe Tips & Trick med ligegyldigheder noget om.

Mvh
Ram