/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Passiv køling på Geforce2 Pro???!
Fra : chinabox
Vist : 463 gange
70 point
Dato : 04-11-03 20:35

Hej!

Jeg er den heldige(uheldige) ejer af et Geforce Pro med 64 Mb DDR ram. På den sidder den originale køler som efterhånden er begyndt at larme en del. Jeg har tænkt på om man ikke kan:

1. Slukke helt for blæseren
2. Eller sætte en køleprofil på chippen, altså passiv køling!

Kortet er ikke overclocket, men med standardinstillinger

Det ville gøre mit system noget mere lydløst!

Håber der er nogen der ude som har et godt forslag eller kan sige hvad der er bedst! Også så det kører godt :) !

Mvh JAkob!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 21:26

Med passiv køling skal du sikre dig, at der kommer aktiv luftstrøm forbi din lidt større køleprofil, og videre gennem comp og ud. En god ting er hvis comp ikke er lukket inde i en kasse så den trækker sin egen varme luft ind igen.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Mazey

Modtaget 70 point
Dato : 05-11-03 01:27

Hej Chinabox.
Den bedste løsning med passiv køling er at investere i et Zalman produkt. Zalman er meget anerkendte for deres ekstremt gode kølesystemer, som er ultra støjsvage. (i dit tilfælde med passiv køling, så ingen støj overhovedet!)
Det du skal gøre er f.eks. at investere i en Zalman Vga cooler ZM80-HP, eller lign. Det eneste du skal gøre dig sikker først er hvordan din blæser er sat på. er der diagonale huller til skruer på kortet, er der ingen problemer... er der ikke det, findes der alternativer hos Zalman. Hvis du vælger en løsning med passiv køling, skal du som emensen siger sørge for at der er luftgennemstrømning. Afhængigt af dit kabinet kan dette eksempelvis laves ved at investere i 2 stk. papst 80 mm blæsere. (som larmer 12dB). den ene til at suge ind, den anden til at lukke ud. Alt dette kan erhverves for ca. 400 kr. -men så er du også kørende!
Håber du får det op at køre!
Mvh.
Mazey

P.s Du skriver selv at du ikke har intentioner om overclocking af dit grafikkort, og det skal du heller ikke gøre, hvis du vælger den passive løsning. -Så kan det gå grueligt galt! :)

Godkendelse af svar
Fra : chinabox

Dato : 05-11-03 07:21

Hej Mazey. Okay, det lyder meget godt, det vil jeg så prøve!!!!

Mvh Jakob!