/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Markræs
Fra : hojriiskim
Vist : 2349 gange
10 point
Dato : 04-11-03 19:40

Hej..
Nogen der kender nogle sider hvor der står lidt om tips og trick og gode råd om markræs???
Nogen der kender andre steder end dba man kan finde en bil til markræs(helst gratis-ellers meget billig)??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 20:40

Måske er det en god idé, at snakke med en motorklub i nærheden.
Ikke fordi jeg tror de kører markræs, men de ved lidt om sikkerhed/brandfare/vælte rundt. I den blå avis er der til tider biler som gives væk. Når du kører, så har du ansvaret for dem som er med i bilen eller dem som "står i vejen".
Hvis sikkerheden er OK så er det jo mægtig skægt.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Dyne

Modtaget 10 point
Dato : 09-11-03 22:29

Hej.
En god sikkerhedsforanstaltning er at tømme benz.tanken, og have brændstoffet i en 10-20 liters dunk i baggagerummet, da du så helt præcist kan se hvor meget benz. der kan vælte ud. Samt at der kan slås hul i den alm. tank, som hænger under bilen....
En ting du skal forlange af den bil du køber/får smidt i nakken, er at den skal kunne starte og køre når du får den, for ellers ved du ikke om det, der evt. er galt, er noget som kan fuskes...
De muligheder du har for at finde een, er enten at tage ud til den lokale ophugger, han har helt sikkert en del biler, som kommer lige fra vejene af, ellers så skal du ikke i den blå, eller kende nogen.
Jeg kan da varmt anbefale svenske biler (du ved: Saab og Volvo - dog undtaget 300 og 400 serien), da der er så stive, at du kan rulle rundt i dem, uden at der sker det helt store. - når jeg siger undtaget 300 og 400 serien af Volvos, er det fordi dem kender jeg ikke. 300 serien er designet af DAF og 400 serien vist nok af Mitshubishi... -jeg ville vælge Volvoerne (men helst ikke 5-trins gearkasser, da de er lidt skrøbelige, men ikke så vigtigt alligevel), da Saab ikke kan holde motorophæng og hele gearkassen til markrace i særlig lang tid.
Ellers har jeg også hørt om en gammel Audi 80 som holdte til markrace i 8 år, og var 25 da den døde (pga. den havde kørt uden olie lidt tid.....)
Mvh Dyne
- og hvis du er sikkerhedsnarkoman, piller du ruderne ud, så du ikke kan få glasskår på dig.... (men det plejer ikke at gå så galt...)

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 12-11-03 04:53
Kommentar
Fra : cf9389

Dato : 01-08-05 16:28

Nogen der har en bil til markræs til salg? eller kender nogen der har en til salg. Helst sydsjælland/loll.falster

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 01-08-05 17:07

Tak for svaret Dyne.