/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skjule en PC på nettet
Fra : niss45
Vist : 599 gange
50 point
Dato : 04-11-03 17:41

Kender nogen her, til et lille smart program, gerne gratis ,som kan skjule ens PC/IP adresse på nettet, bortset fra den internet udbyder som man bruger, sådan at hackere m.f. ikke kan se ens pc er på nettet.

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 04-11-03 17:49

Ja prøv: http://www.anonymizer.com/
mayday

Kommentar
Fra : resten

Dato : 04-11-03 18:15

Du dog snyde dem ved at anvende en anonym proxyserver.
en anonym server kunne f.eks være IP: 213.25.171.33 port:80 (ændres med en opdateret fra link)
hvis du bruger IE 6,0:
funktioner>internetindstillinger>forbindelser, vælg lan-indstillinger og sæt kryds nederst i proxyserver.
udfyld adresse samt port og "din" IP samt DNS adresse er ændret.
Test det bagefter på f.eks www.myip.dk

http://www.proxy4free.com/page1.html

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-11-03 21:01

Det er muligt at gøre sin pc "usynlig" med en software firewall. For at en hacker skal kunne komme ind på din pc, ved kun at kende dit IP nummer, så skal han ind via en "port". Det er muligt at lukke for alle porte, for indgående trafik med en software firewall.
Se fx. www.tinysoftware.com, de har en version 2.0.15 af deres firewall som er gratis at benytte for private.

Man kan også bruge en NAT router, så er det routeren som kan ses, og ikke din pc.
Der findes flere modeller som også har en firewall indbygget.
Se fx. "D-link 604 router med indbygget firewall"

Så er der den aktivitet som du selv har på nettet, det efterlader som regel dit IP nummer hos de servere som du besøger. Her kan du "skjule" dit reele IP nummer via en proxy server.

Så er der alle de måder som din pc kan inficeres eller "hijackes" på, mens du bruger den til at surfe på nettet, eller læse din email.

Se fx. hvad programmet HijackThis siger:
The different sections of hijacking possibilities have been separated into these groups:
R - Registry, StartPage/SearchPage changes
R0 - Changed registry value
R1 - Created registry value
R2 - Created registry key
R3 - Created extra registry value where only one should be
F - IniFiles, autoloading entries
F0 - Changed inifile value
F1 - Created inifile value
N - Netscape/Mozilla StartPage/SearchPage changes
N1 - Change in prefs.js of Netscape 4.x
N2 - Change in prefs.js of Netscape 6
N3 - Change in prefs.js of Netscape 7
N4 - Change in prefs.js of Mozilla
O - Other, several sections which represent:
O1 - Hijack of auto.search.msn.com with Hosts file
O2 - Enumeration of existing MSIE BHO's
O3 - Enumeration of existing MSIE toolbars
O4 - Enumeration of suspicious autoloading Registry entries
O5 - Blocking of loading Internet Options in Control Panel
O6 - Disabling of 'Internet Options' Main tab with Policies
O7 - Disabling of Regedit with Policies
O8 - Extra MSIE context menu items
O9 - Extra 'Tools' menuitems and buttons
O10 - Breaking of Internet access by New.Net or WebHancer
O11 - Extra options in MSIE 'Advanced' settings tab
O12 - MSIE plugins for file extensions or MIME types
O13 - Hijack of default URL prefixes
O14 - Changing of IERESET.INF
O15 - Trusted Zone Autoadd
O16 - Download Program Files item
O17 - Domain hijack
O18 - Enumeration of existing protocols
O19 - User stylesheet hijack

At have antivirus programmer installeret vil beskytte dig mod angreb på nogle få af disse sårbarhedsområder.

Derudover så bør man jævnligt overvåge hvordan ens pc har det på hvert af disse områder.
Det er den eneste måde at kunne beskytte sig på.

mvh. Per

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 50 point
Dato : 09-11-03 09:07

Hej niss45,

blev du klogere på dit problem?

Har du valgt en eller flere løsninegr?

mvh. Per

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-11-03 11:36

Hej PF ja det var jo en ordentlig s,ørre , og ville egentligt forsøge mig med at bruge proxy, men kaqn ike finde de oplysninger jeg skal bruge, så mon ike jeg ender med at købe en router med firewal har tænkt på d-link 840 HV som jeg er blevet anbefalet. dog ville jeg gerne have prøvet med proxyen først..
Så for at afslutte dette spørgsmål må du vel hellere få pointene da du omtaler begge dele.. men tak til ale de andre som deltog i min spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 09-11-03 11:59

Tak for svaret Per.Frederiksen.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 09-11-03 14:50

De fleste internet udbydere har en proxy server opstillet

Hos Tiscali hedder den: proxy.tiscali.dk port:8080
Hos CyberCity hedder den: proxy.cybercity.dk Port: 8080
Hos TDC hedder den: ?

Hos stofa kabel skal du:
“Brug script til automatisk konfiguration” (Use automatic configuration script) skal derimod
være afkrydset og i feltet “Adresse” skal der stå: http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
Klik på “OK” og “OK” igen.
Du har hermed opsat din proxyserver.

mvh. Per

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-11-03 15:52

Mon TDC kan oplyse om hvordan proxy skal opsættes, jeg har bredbånd hos TDC og kan ikke finde noget om det på deres sider..