/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Del Stofanet
Fra : kaad1
Vist : 357 gange
100 point
Dato : 04-11-03 15:29

Jeg har fået en ekstra pc og har en stofanet. Jeg kunne godt tænke mig at have den begge to på nette på samme tid........ Kan man gøre det ved hjælp at en HUB eller et eller andet..... Jeg vil ikke købe det der man kan på stofa..... Det er for dyrt......l...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-11-03 16:13

Nu mener jeg godt nok at stofanet.. siger at man ikke må dele sin forbindelse mellem sine computere.. men hvis du alligevel vil i gang vil jeg give dig et lille stik ord... find noget med "NAT"
NAT = (Network Address Translation)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-03 17:01

Du skal købe en router med indbygget switch så funker det!

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-11-03 21:33

Hvilken løsning findes der hos Stofa? Er det hvad der kaldes familie pakken, hvor du kan få op til fem IP adresser til dine pc'ere, når du blot kobler en HUB eller Switch til dit kabel modem?

Alternativet er som der tidligere er omtalt, at du får dig en router, med indbygget NAT.
D-link 604 er et eksempel på en sådan router, som har både NAT og Firewall indbygget. Med sådan en boks, så kan du tilslutte lige så mange pc'ere som du ønsker. I praksis, så vil der være en grænse et eller andet sted mellem 50 og 250 pc'ere.
Der er indbygget en 4-port switch i D-link 604.

mvh. Per