/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Gammeldags stoppeklods?
Fra : terpewoods
Vist : 2195 gange
100 point
Dato : 04-11-03 14:19

Jeg søger en gammeldags stoppeklods - kan man overhovedet få sådan nogle mere?
Er der nogen, der har forslag til, hvor man kan spørge/lede?

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 04-11-03 14:28

Prøv på loppemarkeder, det skulle da være mærkeligt om man ikke kan finde sådan en.
Jeg har da en, så de findes i alt fald.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-11-03 14:45

Fås hos Silvan i flere udgaver både i træ og plastik.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-11-03 14:47

Ups--undskyld, jeg så det som stopklods

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-11-03 14:49

Hedder det forresten ikke stoppeæg?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 17:11

Det kan ikke hedde et stoppeæg, fordi formen er som en paddehat.
Emesen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-11-03 17:24

stoppeklods ? til hvilken brug? prøv hos en skomager eller bandagist hvis det er denne type stoppeklods du mener?

Kommentar
Fra : YvonneNielsen

Dato : 04-11-03 17:37

Sådan en har jeg lige arvet fra min mor. Men jeg ville prøve, at ringe til Birk sytilbehør i Jylland eller HP gruppen som også sælger sygrej. Eller Terapihobby på nettet. Men de to første vil helt sikkert kunne hjælpe dig videre.

Accepteret svar
Fra : YvonneNielsen

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-03 17:37

Sådan en har jeg lige arvet fra min mor. Men jeg ville prøve, at ringe til Birk sytilbehør i Jylland eller HP gruppen som også sælger sygrej. Eller Terapihobby på nettet. Men de to første vil helt sikkert kunne hjælpe dig videre.

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 04-11-03 18:09

Det du søger hedder et "stoppeæg".
Jeg ved godt, det har form som en paddehat, men oprindeligt har man ikke tænkt i de baner. Et stoppeæg er en nødløsning, til de personer, der ikke er dygtige nok til at stoppe over hånden.
Min mormor lærte mig at stoppe over hånden, og alle andre hjælpemidler var bandlyst.
Stoppeæggene er efterhånden blevet dekorerede med "rød fluesvamp" motiv. Men faktisk er et stoppeæg - et hjælpemiddel - i stil med en masse andre besynderlige og pudsige produkter, der kan lette hverdagens genvordigheder, for mennesker, der ikke har den professionelle indsigt og færdighed til udførelse af den pågældende arbejdsproces.
Har du intensioner om at bruge stoppeægget, skal du gå langt uden om plastic og lakerede emner.
Gå på jagt i antikvitektsforrteninger og loppemarkeder. Der er også trædrejere, der har taget produktet op igen.

Godkendelse af svar
Fra : terpewoods

Dato : 04-11-03 19:10

Tak for svaret, YvonneNielsen. Jeg vil prøve at kontakte de nævnte steder!