/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
chilli og stress. nogen sammenhæng?
Fra : Patriar
Vist : 462 gange
42 point
Dato : 04-11-03 13:46

Jeg vil høre om der er nogen der ved eller kan finde noget om chilli og forhøjet blodtryk, og ikke mindst om der er sammenhæng mellem en stresset tilværelse og et større indtag af chilli hver dag.???

P.S har ikke så mange point at give af, men forhøjer med 20 pr. dag indtil et svar er accepteret.

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 04-11-03 14:51

Har du læst denne hjemmeside. Der står mange spændende ting om chili - også vedr. sundhed.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 42 point
Dato : 05-11-03 23:03

Indtag af chilli kan helt sikkert ikke give stress!! Chilli har den egenskab at det får os til at producere endorfiner, som er kroppens "glædeshormon" det er det hormon, man hos nogle mennesker, som har tendens til depression, at de mangler!
Så jeg kan ikke forestille mig at det giver stress...måske er det udelukkende derfor at det indtages...personen indtager det netop for at bukke under for stress.
Summa summarun: det er et rigtig godt middel hvis man lider af stress!

Mvh
Mango

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 05-11-03 23:46

Fullla... Hvilken hjemmeside???

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 06-11-03 08:29
Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 09-11-03 02:34

Tak for svaret mango.