/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ISDN /ADSL og flere telefonstik der virk~
Fra : Qualiman
Vist : 2237 gange
200 point
Dato : 04-11-03 10:29

Jeg har ISDN og jeg har flere tlf. stik i lejligheden, men det er kun det stik hvor ADSL'en en ført ind der virker

Hvad gør jeg for at få de andre stik til at virke

Hilsen Qualiman

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 12:24

Det kan ifølge TDC ikke lade sig gøre.

Ps. Har du læst de mange lykønskninger : http://kandu.dk/dk/spg/25431

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 12:26

Pps. øhh... jo, hvis du får oprettet flere linier ind, men det koster

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-03 12:40

Qualiman

Jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål, men vil ønske dig tillykke med månedens gave.
Jeg har selv ADSL og flere tlf.stik. Alle stik virker efter at have haft besøg af en montør fra TDC. Det kostede ca. 500 kr. For mig var pengene givet godt ud, da jeg som du har det nu, kun et tlf.stik der virkede ( og til irritation for mig var det på min søns værelse).
Spørgsmålet har tidligere været stillet her på kandu, så du kan håbe på hjælp fra dem, der ved hvordan man gør, så du sparer pengene til TDC. Du kan også søge på emnet ADSL og se de svar, der der er givet.
Det kan være at det koster point at læse svaret.
Om du har ISDN eller ADSL så kan det lade sig gøre

mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 12:46

Du kan kun gøre een ting, som jeg selv måtte. Udvælg dig et stik til ADSL og før nye kabler rundt i huset herfra. Der er ingen anden mulighed. Dette gælder også selv om du har ISDN.

PS! Tillykke med præmien.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 12:55

Se om du kan bruge dette tip til noget : http://www.kandu.dk/dk/tip/4962

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-03 13:00

ADSL/ISDN kommer ind, der hvor hovedledningen kommer ind i boligen. Det er ikke nødvendigt med nye kabler i hele boligen. Det hele kan ændres fra "hovedstikket"

mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 13:41

>ans

Det har du ret i, men nye kabler til ens pc er man nød til at trække fra modemet.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-03 14:00

Qualiman
Er problemet: at du ikke kan bruge de andre telefoner?
Er problemet: at du ikke kan have flere com. tilknyttet?

mvh ans

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 04-11-03 15:18

Hej ans
Problemet er at der kun er 1 stit der duer det hvor ADSL'en er koblet på!
Jeg har 3 andre stik i lejligheden de er døde, og TDC koster en bondegård hvis de skal lave det

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 04-11-03 15:21

Tak for alle lykønskningerne !
det kom også som en overraskelse for mig! jeg troede ikke at jeg havde været aktiv nok til på nogen måde at komme i betragtning

Kommentar
Fra : malthe88

Dato : 04-11-03 17:19

Det kan ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 18:01

Tilbøjlig til at give ellebye og malthe88 ret. Man skal være mere end almindelig ferm på fingrene for at få flere stik åbnet med ADSL. Imidlertid er det ingen sag; via en telefonstikdåse og et par forlængerledninger at fixe det 'lille' problem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-03 20:54

Qualiman

Jeg havde samme problem, da jeg fik ADSL, "gør det selv pakke". TDC oplyser ikke at de andre "stik" dør, når ADSL bliver installeret. Jeg klagede og fik det til en pris på 500,- kr. for ændring af hovedstikket, som går ind til boligen. Det var en montør fra TDC, som lavede det. Samtlige stik i boligen fungerer nu optimalt.
Sidenhen er endnu en com. tilkoblet ADSL, men der har vi selv trukket en ledning fra routeren, som også er købt, til den anden com.

Det kan lade sig gøre. Hvis du selv har forstand på det tekniske kan du lave det selv. Da jeg så montøren skille hovedstikket fra hinanden blev jeg forbavset over alle de ledninger, der var. På 15 min. var det ordnet, men i ca. 30 dage levede vi med kun 1 tlf.stik, der fungerede.

mvh ans

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-11-03 09:21

Hejsa

Ring eller smut ned i til TDC og få byttet din "NT Boks" til en nyere......
her har du 2 ISDN + 2 Analog porte + 1 ADSL port
åbn hoved stikket tag de 2-ell.3 ledninger af, som går videre til dine andre stik i huset
tilslut NT boksen til hovedstikket, tilslut TDC skillefilter til NT boksen.
de 2-3 ledninger du tog fra før tilslutter du nu Analog port 1 i Nt boksen, enten ved at sætte
ledningerne sammen, eller i et alm væg stik.
samme trick gør du med analog port 2 til andre steder i huset
derved kan du sende/modtage opkald på begge linier samtidigt
uden det spærre for ADSL.
hvis du har ISDN telefon tilslutter du den NT boksen.
HUSK
du må IKKE sætte analog port 1 og 2 på samme stik.

Kommentar
Fra : bigbosstj

Dato : 05-11-03 22:59

Det kan da ikke være så svært !!!!
Lad mig se om jeg kan foreklare det med tekst.
Når man får ADSL skal man ikke have nogle af TDC´s folk ind og rode i det det går bare galt.......
Det "lille" tele net du har i din lejlig hed er garenteret bygget op som en kæde/link

Hoved stik-------Filter-----ISDN-------Telefon-------Telefon

Det vil sige at de kabler der går fra stik til stik går i en ring. Så er det at man skal finde den løse ende og koble den på det stik der virker...

Hoved stik-------Filter-----ISDN-------Telefon-/(Klippet af tdc)/------Telefon
Så det man skal er at danne sig et over blik over hvordan ledningerne køre rundt i sin lejlighed og så skal man samle dem i det telefon stik der virker.

En nem løsning er at man køber en forlænger ledning og sætter den i det stik der virker og så et af de andre og vupti så funger det igen.

Man kan også købe et sammel selv stik og gøre det mere prof.

Hvis det ikke var hjælp nok så !!!!!!

Bigboss

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 23:31

Hvad med at bruge trådløs forbindelse til telefonen ,så kan man tage den med hvor i lejligheden man er.

ellebye

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-03 19:23

Jeg har lavet en side med illustrationer af kabling for telefon, ISDN og ADSL
se: http://www.3iii.dk/computer/adsl-kabling.htm

Måske den kan give dig en idé om hvad du skal gøre ved din installation for at få den til at virke sådan som du ønsker dig.

mvh. Per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 19:49

Jamen, det er da en fed side Den snupper jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tristan_815

Dato : 13-11-03 12:29

Per, det er en rigtig god side du har der, den kan man sgu bruge til noget.
En stor kompliment

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 13-11-03 15:37

Tak til Molekyle og Tristan, det er altid rart at få at vide, at man har ramt plet med noget af det som man går og roder med.

Design er ikke min stærke side, men jeg har selv det indtryk, at indholdet på siden er til at forstå for de fleste. Jeg bilder mig ind, at det har noget at gøre med at jeg ofte selv skal kæmpe lidt for at forstå tingene til bunds, og at jeg er så nysgerrig at jeg VIL altså gennemskue hvordan ting de virker.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 13-11-03 16:17

Tak for svaret Per.Frederiksen.

Jeg har gået her og værfet lidt af en kylling med hensyn til om jeg nu havde fået rigtig fat på det

Hilsen Qualiman

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 13-11-03 17:29

Hej Qualiman,

"lidt kylling er vi vel allesammen" for nu at benytte et af mine favorit citater fra den danske børne film "Otto er et næsehorn". (Faktisk siger de "lidt modig er man vel altid", men den der med "er man vel altid", og den måde det bliver underspillet i "Otto er et næsenhorn" går klokke rent ind hos mig). Nå, før der går næsehorn i det hele (Otto er gult næsehorn med tre horn, og blomstret hud!), så tilbage til ADSL.

"om jeg nu havde fået rigtig fat på det" Hvis der er noget som jeg ikke har fået illustreret eller forklaret ordentligt, så spørg endelig løs. Det er den eneste måde at bliver "rigtig klog" på.

mvh. Per