/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Scanningsresultat. Er det godt eller ski~
Fra : ibasa
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 04-11-03 08:59

Ved at være nysgerrig og følge med på en anden tråd har jeg, som anbefalet, scannet mit system med Anti-Trojan med følgende resultat:
Scanning IP xxx.xxx.xxx.xx (port xxx.ds1-ro.adsl.cybercity.dk)
Scan time. 00.43
Port xxxxx is open
Trojan(s): Logged (med rød skrift)
Scan complete
356 ports scanned
1 open ports found
Er det resultat ok eller er det noget l*rt
Sren i Rskilde

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 60 point
Dato : 04-11-03 09:05

Det fortæller bare at port xxxx er åben og det er følgelde trojaner eller tjenester der bruger denne port.

Du ville ikke være i tvivl hvis du havde en.

Er ikke meget for anti-trojan, så hellere denne her, prøv den.

Hent verdens bedste trojanscanner. Det hedder TrojanHunter og du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter.

Arlet

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 04-11-03 09:11

Arlet.
Tak for beroligelsen. Det var rart og humøret steg et par grader eller tre . Et lille tillægsspørgsmål: 30 dages prøveversion. Hvad sker der så efter 30 dage ???
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-11-03 09:20

så virker den ikke mere, eller også skal du købe den.

Med meget småt:
(eller afinstaller i regedit, så kan du hente det igen)

Arlet

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 04-11-03 09:25

Tak for svaret arlet. Fantastisk hurtigt, klart og præcist. Jeg går nu i gang med det foreslåede og vender tilbage hvis der opstår vanskeligheder. Fortsat go´dag.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 09:25

Virker blot ikke mere, men foreslår at man køber den. Nytter ikke noget med at downloade en ny, de forstår at lægge sig formentlig i redistreringsdatabasen hvor man ikke kan finde.
På den anden side kan man købe sikkerherd for dyrt ?? i forhold til hvad der kan skades.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-11-03 09:28

ellebye -> Det mener jeg stadig man kan men det skal være usagt, har bare hørt det.

Du mener selvfølgelig :
På den anden side kan man IKKE købe sikkerhed for dyrt ??

arlet

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 09:52

Selvfølgelig. Det var enten hovedet eller tastaturet. Hælder mere til hovedet.

Tak.

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-11-03 09:52

Citat: På den anden side kan man IKKE købe sikkerhed for dyrt ??

Svar: Det kommer sandelig an på hvor godt man vil sikre sin computer. Nogle få hundrede kroner og en langtidslicens for TrojanHunter er vel lige så godt givet ud som en fredag eftermiddag med gutterne på det lokale værtshus
men mange mange danskerne har ikke forstået at sikre sin computer. Mange er sk... ligeglade med den sikkerhed. Jeg har haft snavs på min computer, nemlig en trojaner, men det var i 1997. Og ikke siden. Bruger BoClean som trojanscanner. Dyr og dejlig, og fremragende support

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-11-03 09:55

Jeg tror vi er helt enige om alle sammen i denne tråd, at sikkerheden er meget vigtig..

Als -> Boclean er et kanon trojanscanner, helt sikker......