/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boot-problem
Fra : Emanuel_Rose
Vist : 416 gange
40 point
Dato : 19-02-02 15:07

Hej

Jeg har lige anskaffet mig en brænder, og denne fungerer helt fint med nero 5, så der skulle ikke være nogle problemer der. Problemet kommer engang imellem når jeg starter op, faktisk ca. 50% af gangene. Mit Windows 2000 pro, begynder godt nok at læse ind og det hele, men lige pludselig, kommer der en blå skærm frem, hvor der står:

"Kmode_exception_not_handled

Starter lagring af fysisk hukommelse
Lagring af fysisk hukommelse fuldført. Kontakt din systemadministrator eller tekniske support-gruppe"

Dette er virkeligt herreirriterende, og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Alt i forbindelse med brænderen og den nye hardware skulle være på plads. Brænderen er desuden det eneste cd-rom drev jeg har, og denne står som master. Det er desuden en Aopen brænder. Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe! Mine points, er desværre lidt små, men jeg giver alt hvad jeg har!

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-02-02 15:44

Hej

Prøvat geninstallere din Win 2000 oveni dit eksisterende system. Det er utroligt så mange gange det kan rette op på en eller anden" lille" ting i systemet.
Før du geninstallerer, så sæt din Bios til Default.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : lassevang

Dato : 19-02-02 17:54

Jeg har også haft det problem.
Da jeg opdaterede mine drivere til brænderen begyndte der at gå længere tid imellem. Nu gør den det efterhånden ikke mere. Sådan er der så meget.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-02-02 17:40

"Emanuel_Rose" <Emanuel_Rose.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:cRsc8.62$PE.4646@news000.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har lige anskaffet mig en brænder, og denne fungerer helt fint med
> nero 5, så der skulle ikke være nogle problemer der. Problemet kommer
> engang imellem når jeg starter op, faktisk ca. 50% af gangene. Mit
> Windows 2000 pro, begynder godt nok at læse ind og det hele, men lige
> pludselig, kommer der en blå skærm frem, hvor der står:
>

Du har selvfølgelig prøvet at pille brænderen fra og se om problemet
så forsvinder ?
Jeg indrømmer der er surt at side og starte op 20 gange i rap for at
iliminere sådan et problem, men det er en rimelig sikker måde at finde
fejlen på.

Jeg kom til at tænke påat nogen har problemer når IN-CD er installeret,
har du prøvet at afinstallere det, hvis det altså er installeret.

--
Med venlig hilsen
Pico
> "Kmode_exception_not_handled
>
> Starter lagring af fysisk hukommelse
> Lagring af fysisk hukommelse fuldført. Kontakt din systemadministrator
> eller tekniske support-gruppe"
>
> Dette er virkeligt herreirriterende, og jeg aner ikke hvad jeg skal
> stille op. Alt i forbindelse med brænderen og den nye hardware skulle
> være på plads. Brænderen er desuden det eneste cd-rom drev jeg har, og
> denne står som master. Det er desuden en Aopen brænder. Jeg håber at der
> er nogle der kan hjælpe! Mine points, er desværre lidt små, men jeg
> giver alt hvad jeg har!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-02-02 19:48

Pico kan meget vel have ret i at det er IN-CD der forårsager problemet. Har selv haft dette sk...ir..... problem i WinME. Men problemet forsvandt fuldstænding da jeg afinstallerede IN-CD.
I øvrigt benytter jeg idag et helt andet brænderprogram
mvh
HC

Kommentar
Fra : bihieee

Dato : 06-03-02 17:24

HAJhej!???...

Kun en ting at sige: Windows 2000 pro er nået Skrammel!!!

Win95 og 98 er 10 gange mere stabile end Me og 2000!
Så tag hellere at installere 98 på.

M.V.H

The Bihieee

Kommentar
Fra : bihieee

Dato : 06-03-02 17:25

HAJhej!???...

Kun en ting at sige: Windows 2000 pro er nået Skrammel!!!

Win95 og 98 er 10 gange mere stabil end Me og 2000!
Så tag hellere at installere 98 på.

M.V.H

The Bihieee

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 06-03-02 18:23

Jeg sad og tænkte på en lille ting, har du sikret at alle installere programmer er kompitable med win2k.
Måske kunne du prøve at sætte cdromdrevet som slave.
Den sidste mulighed jeg ser er hvis du har delt dit drev op, så kan du formatere det med win2k på...
Hey har du flere os?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-03-02 11:40

Bihieee... Du skriver som du har forstand til....
Det bedste MS OS er nu engang Windows XP, så det du skriver er IKKE korrekt, og hvis du har hentet alle servicepacks, fungerer windows 2000 fint.

Det er som regel programmerne du installerer på maskinen, som får den til at gå ned.

Ja windows ME burde aldrig være fremstillet, det er jeg godt klar over. For der kunne man tale om et ustabilt OS, men win 2000 er ikke sådan som du skriver.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-03-02 15:27

Og jeg er kisteglad for ME, som endnu ikke (knock on wood) er brudt ned een eneste gang, og nu er det da snart 2 år gammelt. Hvorimod min gamle Win98SE mærkværdigvis jævnligt brød sammen. Så enten er jeg blevet 1. "bedre" til at håndtere "skidtet" 2. ME er mere stabilt 3: eller også er det rent held.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-05-02 13:03

nok det sidste