/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
FZ50 studs!!!!?!?!?
Fra : jon43
Vist : 704 gange
42 point
Dato : 03-11-03 22:34

jeg har købt en ny studs fra protuna. Og motoren ligger klar på et bord så man kan pille ved den...

Spørgsmålet er.. hvordan får jeg skiftet min studs på min fzér??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 22:53

Du skruer den vel bare af cylinderen?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 42 point
Dato : 04-11-03 07:01

Pil kaburatoren af studsen, og afmonter studsen fra cylinderen, og monter den nye! Sværer burde det ikke være !

Kommentar
Fra : jon43

Dato : 04-11-03 17:16

Jo men den er blomberet...

ellers så havde jeg da også skiftet den..

men er man nødtr til at bore den ud'?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-11-03 18:24

Der siddr en 13mm begrænserbøsning studsen, en sådan kaldes en plomb, hvis det er den du vil have ud, hvorfor spørger du så om noget andet?
Tag den med ned til en forhandler af Suzuki, og spørg om han har en uden.
Den er nok låst med en låsering, spørg ham. Normalt borer man med et 4mm bor, udv. ind langs plomben, indtil man rammer låseringen?
Men studsen er sf aluminium ikke?, og plomben er hårdmetal so næsten er umuligt at bore i, og den vil nok løbe rundt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 04-11-03 20:59

Jamen..... ! Den studs der sidder på nu, altså den originale, er plomberet med en plumb lige i "knækket", når du har en ulovlig liggende, er det jo ikke et problem, du skifter jo bare studsen så er din knallert ikke plomberet mere !?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-03 09:50

Hallo, vi mangler at høre fra dig?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jon43

Dato : 14-11-03 15:58

Tak for svaret Jon.