/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kampfisk syg?
Fra : golsen
Vist : 2021 gange
222 point
Dato : 03-11-03 17:51

Min meget smukke blå kampfisk har fået en underlig hvid belægning på halen. Det ser ikke ud til at genere den, men jeg kunne godt lide at vide hvad det var og hvad jeg eventuelt kunne gøre ved det?

M.v.h. golsen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-11-03 18:00

->golsen
Få den op af akvariet i en fart.
Det er formodentlig en svampesygdom som er meget smitsom (hvide pletter), det kan behandles med medicin, men er ofte dødelig.
Har du andre fisk i samme akvarie skal de også behandles selv om der ikke er noget at se på dem.
~~~så- ned og få en snak med nærmeste akvarieforretning om medicin.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-11-03 18:02

Der skulle stå a l t s å

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-11-03 18:08
Kommentar
Fra : golsen

Dato : 06-11-03 17:14

Hej dabj
Tak for dit råd. Men jeg tror ikke det er en svampesygdom da det iike er hvide pletter, men ligner et sår.

P.S. Fisken er alene i akvariet.

Hilsen golsen

Kommentar
Fra : TheGunners

Dato : 06-12-03 21:41

Giv den medicin mod hvide pletter hvis sårene ikke går væk af sig selv. Ellers kommer der en infektion i sårene

Accepteret svar
Fra : Essoxfly

Modtaget 222 point
Dato : 07-12-03 15:59

Mig bekendt og udfra beskrivelsen, er det en bakterie belægning som intet har med hvide pletter at gøre.
Man kan købe et lyserødt stof til det (kan ikke huske navnet.) Anyway det er det samme som bordsalt, som er meget billigere.

Kommentar
Fra : golsen

Dato : 07-12-03 18:07

hej Essoxfly

Tak for dit råd. Jeg prøver med bordsalt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 15:46

Prøv at give en kur med et bredspektret antibiotika som f.eks : Baktopur fra Sera. Se nederst på siden : http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produkttype=Medicin&gruppe=fersk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 19:01

Overlevede den?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 12:16

Hvis din kampfisk tilbage i november skulle være angrebet af svamp på halen, vil jeg ikke tro den havde levet så længe uden der blev noget gjort ved det. Nu skriver du belægning på halen, men kampfisk kan godt få et hvidligt skær på halen uden det betyder mere end at den er ved at være gammel og miste farven.

Godkendelse af svar
Fra : golsen

Dato : 17-08-04 16:51

Tak for svaret Essoxfly.