/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
systemroot/system32/config/software
Fra : Kanto
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 03-11-03 17:13

Jeg har nu for 10 gang oplevet at når jeg starter min computer op, får jeg "blue screen of death". Og flg. melding rammer mig : "Registreringsdatabasen kan ikke indlæse hivet : systemroot/system32/config/software eller dens log eller kopi. Den er beskadiget, ikke til stede eller der kan ikke skrives til den".
Indtil nu har jeg måtte reinstallere min computer hver gang det er sket. Og så har det kørt fint mellem 4 dage og 5 mdr. Men så er den kommet igen.
Jeg har for nyligt sat en ny harddisk i min maskine. Men fejlen er dukket op igen.
Jeg kører med Win2K.
Hvorfor sker det?
Kan man forhindre det ? Hvis ja, hvordan?
Kan man lave en eller anden form for back up ?
Hvis det sker kan man så reparere det så man ikke skal reinstallere ??
HJÆLP.

Accepteret svar
Fra : resten

Modtaget 110 point
Dato : 03-11-03 17:27

Boot op på cdrom
Vælg repair i første konsolmode.
Find C:\Windows med mindre du kører dual boot og derfor har lagt din xp på et andet drev.
Skriv nu kommandoen: COPY ?:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM ?:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG hvor ? er navnet på det drev hvor dit system ligger.

Kig på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 03-11-03 18:13
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 18:16

"Kan man forhindre det ? Hvis ja, hvordan?" Jeg tror foreløbig at det er en virus der ødelægger filen, det er måske en virus du har på en CD, siden det er den samme virus der rammer dig
Har du noget antivirus program, og bliver det opdatet?
"blue screen of death": siger den det eller er det bare noget du kalder den?
Det kunne være den herunder, men er slet ikke sikker:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.bla.trojan.html

"Kan man lave en eller anden form for back up" Ja, hvis du kopierer mappen software (indeholder nok henvisninger til alle de programmer du har installeret), over på en diskette en gang imellem. Så kan den kopieres tilbage når det sker, men det kræver jo at du har en virksom computer, eller flytter din hardisk over i en.
"Hvis det sker kan man så reparere det så man ikke skal reinstallere ??" Ja hvis du følger ovenstående, men hvorlænge? kan den så køre?
"Kan man lave en eller anden form for back up ?" Ja du kan jo kopiere alt (når den kører godt over i en extra harddisk), men det skal gøres på en speciel måde for at den vil virke som den nye(skjulte filer mm.)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-11-03 18:28

Jeg kunne godt tænke mig at høre vilke sikkerhedsprogrammer du har. Antivirus, firewall og antispyware. Har du en fuldt opdateret windows og har du lukket port 135?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-11-03 18:45

Hej Kanto.
Nej jeg kan ikke hjælpe dig men kobler lige på tråden.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Kanto

Dato : 03-11-03 18:51

Jeg har Nortons Antivirus, og opdaterer min. 2 gange om ugen hvis det er muligt.
Jeg bruger Spybot S&D som antispyware.
Og min firewall ligger i min Trendnet router.

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-11-03 05:15

For at udelukke snavs, så gå ind her http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm og onlinescan for spyware (øverst til venstre), virus (øverst til højre) og trojaner (øverst til højre under virusscanner). Hvis disse tre onlinescannere ikke finder snavs kan det i hvert fald udelukkes.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-11-03 23:24

Ikke nok med at du opdaterer Norton, er den også sat til at være aktiv hele tiden, også for e-mail?
Her er dit problem defineret:
http://www.winhelp.dk/95r6.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Kanto

Dato : 06-11-03 00:56

Mit antivirus er realtimeprotected så det burde ikke være problemet.
En anden ting der undrer mig er at mange af jeres links henviser til Windows XP og Win98. Jeg er godt klar over at XP og 2000 minder om hinanden, men er det så meget at det virker på dem begge ??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-03 09:53

Hva så, har du geninstalleret, eller fået hardisken tjekket for virus?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-11-03 10:17

Og har du egentlig prøvet det der er foreslået? for det har du ikke givet respons på. Det ville være venligt, inden det udvikler sig til en gættekonkurrence :)

Kommentar
Fra : Kanto

Dato : 10-11-03 10:28

Jeg har ikke haft problemet siden jeg stillede spørgsmålet, så jeg har ikke haft lejlighed til at prøve de ellers udemærkede forslag der er kommet.
Men jeg har scannet hele min harddisk for virus, og der var ingenting.
Ydermere har jeg kørt 2 eller 3 forskellige antispywareprogrammer, også uden noget alarmerende.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-11-03 12:40

Får du så ikke den blå skærm mere?

Kommentar
Fra : Kanto

Dato : 10-11-03 12:54

Nej.
Der er nu gået 4 dage uden problemer. Men det har jeg prøvet før, og så pludselig efter 4 mdr. upåklagelig drift......crasher den igen.
Jeg har godt nok hørt at det kan være en dårlig lydkortsdriver eller bundkortsdriver der kan være skyld i det. Men dem har jeg opdateret så jeg håber det var sidste gang det skete.
Men tips og råd er stadig meget velkomne.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 24-11-03 20:06

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 3.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Din sidste reaktion daterer sig tilbage til 10-11-03 kl.12.54 så kommentarskriverne må gå ud fra dit problem er løst eller du har opgivet at få det løst ved hjælp af kandu.dk og spørgsmålet derfor kan lukkes. At lade spørgsmålet stå åbent de næste 4 mdr. er nok i overkanten. Hvis dit system efter en tid driller, kan du jo blot genfremsætte spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : Kanto

Dato : 24-11-03 21:21

Tak for svaret resten.

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 03-09-05 11:42

Men nu kan jeg så tage over.... desværre...
Jeg forsøger som før skrevet:
_____________________________________________
Boot op på cdrom
Vælg repair i første konsolmode.
Find C:\Windows med mindre du kører dual boot og derfor har lagt din xp på et andet drev.
Skriv nu kommandoen: COPY ?:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM ?:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG hvor ? er navnet på det drev hvor dit system ligger.
______________________________________________
Nu kommer så endnu et problem. Den beder om et administrator password. Når jeg starter comp. op skal jeg altid trykke på enter - altså ingen password, men det godtager den ikke nu ?????

Håber der er nogen der kan hjælpe, inden min gamle far får hjertestop. Han er helt sikker på at jeg påfører hans computer vira. (Som jeg jo allerede har gjort ved min egen) :)

Thomas