/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fashion cam som web-kamera
Fra : Chriss10
Vist : 266 gange
40 point
Dato : 03-11-03 17:09

Jeg har for et stykke tid siden købt mig et fashion cam. jeg kan bare ikke få det til at virke som web-kamera, den siger at den ikke kan finde VFW driver.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

MVH Christian

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 03-11-03 19:36

Fulgte der ikke et stk software(driver ) med cameraet,ellers gå til fabrikantens hjemmeside under software
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Chriss10

Dato : 03-11-03 19:41

på cd'en var der ik en driver til web-kamera. og kender ik deres hjemmeside! har smidt kassen væk!
Christian

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 03-11-03 20:20

Hvad hedder cameraet??Fasion cam er vel bare modelnavnet,eksempelvis Logitech,Fasion Cam
Ole

Kommentar
Fra : Chriss10

Dato : 03-11-03 20:47

der står ik direkte noget på den men vil mene at det hedder DSC108
Christian

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 04-11-03 01:16

Jeg har et dig.cam med modelbetegnelsen DSC-1 og det er fra Packard Bell - det kunne jo være... - men det må vel også stå på cd'en ?
vh Søren

Kommentar
Fra : Chriss10

Dato : 04-11-03 10:36

det gør den nemlig ik- kan heller ik forstå det!

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 04-11-03 18:45

Undskyld,men vil du fortælle du køber et web cam med software , hvor driveren til cameraet ikke er ,og hvor der kun figurerer en type betegnelse og ikke noget navn på cameraet,så er det jo temmelig svært, pr PC at skyde sig ind på.
Et eller andet sted på papkassen eller på cameraet må der da stå et navn,det minder noget om TRUST produkter,hvor er det købt?Teleringen ?eller er det
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Chriss10

Dato : 04-11-03 19:22

det er et digitalkamera, men det skal ku bruges som web-kamera- der er bare ik en driver til web-kamera, der er en driver til digital kameraet. og det hedder Fasioocam DSC108 2.0 Mega pixels. har købt det i Bilka! kameraet minder meget om det Trust har lavet der hedder 750 LCD.
Christian

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 40 point
Dato : 04-11-03 23:18

Helt Ok,men prøv at se i manualen om det er omtalt som web camera,hvis det er ,er det indstillingen på cameraet der har en funtion ,Use as Web Cam eller noget i den stil,hvis cameraet er install korrekt i PCén skal der ikke speciel driver til Web funktion.Du har vel ikke en firewall install??Den lukker for billed og lyd,umiddelbart.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 04-11-03 23:22

Med firewall mener jeg ZONE ALARM ,o.s.v , den indbyggede i XP kan også være slået til.Men hvis det virker som web cam skal du kunne se dig selv.Hvad bruger du til samtale ,billed?
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Chriss10

Dato : 05-11-03 13:14

hvor jeg dum! det var på kameraet men mange tak! nu virker det!!!det var slet ik så besværligt så!!!
Mage Tak.
MVH
Christian

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 12-11-03 11:58

Chriss10 du har vist glemt og 'betale' for hjælpen da det stadig ikke er lukket idag d.12.11, tak er jo ikke nok når du har fået et svar du kan bruge

Godkendelse af svar
Fra : Chriss10

Dato : 12-11-03 13:14

Tak for svaret ofa.

Kommentar
Fra : GPac

Dato : 14-12-03 12:01

chris der er sådan du kan trykke pc rulel på en dims så er der msassage et eller andet og pc camera så tryk ok ved pc camera så virker det som webcam

Kommentar
Fra : GPac

Dato : 23-12-03 18:53

hvis du har et fashin webcam kan du dreje på sådan nogen en rund en så du kan se den lille skærm så tryk der hvor der står pc så står der massacre et eller andet den anden står der pc cam så trykker du pc cam så virker det som webcam og hvis du skal uploade billeder fra camerat til din pc skal du trykke på massacre så kan du upload edem ind til din pc hvis du har fashin cam