/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernsupport i MS XP
Fra : DDT
Vist : 703 gange
100 point
Dato : 03-11-03 16:20

Fjernsupport i MS XP

Når jeg forsøger at invitere en person til at få adgang til min computer og vedkommende skal acceptere invitationen, mislykkes denne handling idet vedkommende får denne fejlmeddelelse:
’ Fjernsupportforbindelsen kunne ikke oprettes, da navnet på fjernværten ikke blev fundet. Prøv igen.’.

Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 17:37

Enten sidder en eller begge bag en firewall. Måske har Windows XP`s indbyggede firewall også betydning?
Det kommer også an på hvordan i skaber forbindelse, logger i begge på messenger, og prøver at skabe fjernsupport, hvis det er det i messenger i prøver, kan i da komminikere normalt med hinanden i messenger.
Eller er det via e-mail. Og får den ene af jer en e-mail hvor han skal godkende ....
Eller er det: "Du kan åbne Forbindelse til Fjernskrivebord ved at klikke på Start, pege på Programmer eller Alle programmer, på Tilbehør, på Kommunikation og derefter klikke på Forbindelse til Fjernskrivebord."

Har du prøvet at trykke: start/hjælp og support og skrive fjernsupport og derefter invitere en person til ...
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 03-11-03 17:43

Hej Palle,

Det er via e-mail.

Jeg har prøvet det du siger.

Vi har testet mellem to computer i huset og det lykkes, men det lykkes ikke mellem min computer og en computer uden for huset.

Vores firewall er åben for kommunikation via terminalserver, port 3389.

mvh
DDT

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 18:49

Jeg har også prøvet, hvor det mislykkedes, selv efter mange forsøg var det en fiasko.
Så prøvede jeg til en anden (med en anden internetforbindelse), og det lykkedes.
Jeg tror at det kommer an på hvilke/samme styresystem. To XPèr kan måske bedre, end en XP og ME?
Ved samme udbyder er det nok lettere.
Øjensynligt er det nok svært at etabelere forbindelse med en der har langsom modem (man oplever også udfald i messenger (specielt hvis man har webcam på), når man taler med "langsomme modemer"
Så er der nogle udbydere der har spærret for et stort antal porte.
Ham i den anden ende kan jo have en spærring (firewall).
Noget jeg syntes du skulle prøve er at: 1 Køre direkte uden om din router 2 Slå DMZ til (så skal du angive din computers IP adresse) i din router (farligt at blive ved med at have den enablet, da alle porte er åbne til din comp. og du kan lettere angribes)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 03-11-03 20:52

Hej Palle,

Jeg fortsætter med udfordringen i morgen. Problemet har sandsynligvis noget at gøre med at ham i den anden ende har XP Home og ikke Pro som jeg har og at man skal foretage en opsætning i Home som man ikke skal i Pro.

mvh DDT

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 23:11

Nej de to ligger så tæt på hinanden som de kan, men han kan godt have slået windows firewall til.
Men det nemmeste er nok at køre direkte uden om din router, men så er der noget med Ip-adresser der driller, hvis du har fået tildelt en fast IP adr. af din udbyder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 04-11-03 12:40

Hej Palle,

Jeg har desværre ikke mulighed for at teste dine forslag før tidligst i morgen, når ham i den anden ende er klar....

mvh
DDT

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-03 16:32

OK
Dit eget netkorts IP findes ved at gå til start/alle programmer/tilbehør/komandopromt
I den sorte rude(dos) skrives ipconfig
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 06-11-03 16:01

Hej Palle,

Efter en masse mislykkede forsøg med fjernsupport har vi i stedet forsøgt med Radmin. Det er nu endelig lykkes, men det tog tid, da kontakten mellem de to computere kompliceredes af, at der på den andens computer var installeret et salgsprogram med direkte adgang til Internettet.

Du sporede mig hen til en løsning, så du skal have dine velfortjente 100 point.

Tak for hjælpen!

mvh DDT

Godkendelse af svar
Fra : DDT

Dato : 06-11-03 16:03

Tak for svaret pallebhansen.