/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dørproblemer med Passat Variant 1999
Fra : tvl
Vist : 2124 gange
200 point
Dato : 02-11-03 22:38

Venstre bagdør vil ikke åbne, da kabeltrækket til det ydre håndtag er gået istykker. Samtidig har jeg været så smart, at sætte børnesikring på, så døren kan nu hverken åbnes ud eller inde fra.
Hos min lokale mekanikker taler de om at ødelægge det ydre håndtag for at få adgang til kablet. Det vil koste et nyt håndtag en del arbejdsløn og hvad der nu ellers kan løbe på.

Jeg har svært ved at forstå at døren ikke kan åbnes på anden måde. Tidligere kunne en låsesmed vha en bøjle langs vindues sprækken åbne alle bildøre. Er det ikke muligt på en Passat?

Hvad gør Falck/en låsesmed når man har låst sine nøgler inde i bilen??

På forhånd tak for hjælpen med et pisse irriterende problem.

MVH

Tvl

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 02-11-03 22:50

du kunne jo eventuelt tage inderbeklædningen af døren ,så kan du jo komme til viren , og låsen, den skal jo alligevel pilles af når du skal have den anden i.....med lidt tålmodighed er det faktisk ikke svært...held og lykke med det ellers skiv hvis der er problemer,,forresten nye stumper er dyre find eventuelt en ved en hugger

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 00:54

Inderbeklædningen kan jo nok ikke tages af, da en del af karossen spærrer.
Jeg må nok give mekanikeren ret, og selv det med at skære håndtag i stykker, vil kræve noget fiskearbejde, at finde det man skal trække i
Har du prøvet at snakke med nogen på et folkevognsværksted, de er da de bedste til at komme med forslag, (og ved hvor de skal trække, har måske været udsat for det før) og har jo også et nyt håndtag. (jeg ved godt at de er dyrere, men den lokale skal jo hente håndtag ved dem, det løber også op)
"Tidligere kunne en låsesmed vha en bøjle langs vindues sprækken åbne alle" , nej ikke alle, og forøvrigt trak han kun i det indv. håndtag, det hjælper ikke i den her sag.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dark_Magician

Dato : 05-11-03 13:23

hej tvl

du skal bare RIVE TIL

Kommentar
Fra : tvl

Dato : 07-11-03 12:22

Hej Dark-Magician,

Taler vi stadig om min dør??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-03 10:01

Nå, du har vel fået åbnet døren, det er lidt besværligt for ungerne at kravle ind fra den anden side?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tvl

Dato : 11-11-03 14:55

Hej palle,

Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at få døren op, og med 3 små børn på bagsædet er det ret irriterende. Da jeg ydermere gerne vil sælge bilen, må jeg nok ty til et autoriseret værksted med problemet, da det er svært at sælge en bil, hvor den ene dør ikke kan åbne, og også svært at skjule.

MVH tvl

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-03 16:34

Det med ungerne, var noget jeg gætte på, da mange børnefamilier har en Passat.
Jeg vil stadig foreslå:
"Har du prøvet at snakke med nogen på et folkevognsværksted, de er da de bedste til at komme med forslag"
Når spørgsmålet har stået så lang tid kommer der nok ikke andre indlæg, og du må nok desværre afslutte det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 17:59

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 10:47

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:25

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:59

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen