/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
divisions regning
Fra : meyerbeyer
Vist : 2192 gange
25 point
Dato : 02-11-03 19:49

Jeg skal hjælpe min søn med at dividere er der nogen der kan hjælpe mig med opstillingen til et divisonsstykke eks 89:4539 det er altså OPSTILLINGEN + UDREGNINGEN jeg mangler hjælp til

Accepteret svar
Fra : micjo

Modtaget 25 point
Dato : 02-11-03 21:22

89:4539=51

Du tager tallet, som du deler med og ser hvornår det går op i det du skal dele.
I dette tilfælde 4 nej, 45 nej, 453 ja, det går en 5 gang.
så ganger du 5*89=445 og trækker fra. så får du 8.
derefter henter du næste tal ned.
Og sådan kan du blive ved.
________
__|4539 Dette er den rigtige måde at stille det op, med 89 ude til venstre og facit på stregen over 4539.

Håber det hjælper dig

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-11-03 22:48

Tja.....nu giver 89:4539 godtnok 0.0196

Men hvis regnestykket hed:

4539:89 ....så er regnestykket stillet rigtigt op, og resultatet ville blive 51

Jeg har invisteret i en lille bog der hedder "Den lille matematikhjælper" den er skrevet af Elsebeth Sandberg Nørgaard og forlaget er Frydenlund. Den koster 49,- kr. og kan købes i boghandlen.

Den har vist sig uundværlig i flere situationer, hvor jeg ikke har kunne forklare min søn, hvordan det regnes ud, da de regner på en anden måde nu, end det jeg er oplært med.

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : meyerbeyer

Dato : 03-11-03 06:52

Tak for svaret micjo.