/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kan det betale sig at købe en RACER-kobl~
Fra : kalleq
Vist : 1143 gange
50 point
Dato : 02-11-03 15:20

Kan det betale sig at købe en RACER-kobling til en puch maxi e50 k?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 02-11-03 15:36

Kalleq du har ligesom ikke givet point til tidligere spørgsmål, så er jeg tror ikke der er andre der vil svare?
Men her er svaret, hvis du ikke forstår svaret, syntes jeg du skal komme med indvendenger til det?

Nej, og dog ja, du skal forstå at en racerkobling i dette tilfælde, bare er en extra slidstærk kobling, med extra stramme fjedre.
Koblingen i Maxi er en svingkobling, dvs, når motoren når på et vist antal omdr. slynges "bremse/koblingsbakkerne" ud mod koblingsskålen, som er i direkte forbindelse til det forreste tandhjul, og dermed baghjulet. Koblingsbakkerne (3stk) holdes fri/inde af 3 fjedre. Hvis de er strammere skal motoren op i flere omdr. før den "tager ved", og man opnår en kraftigere acceleration, men ikke højere topfart.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 02-11-03 16:04

så fik du vist dine point... er ny, så viste ikke lige at man skulle give point til det bedste svar...

men jeg vil gerne hører dig om det er en god ting at købe en RACER-kobling eller om det bare er spild af penge?

Godkendelse af svar
Fra : kalleq

Dato : 02-11-03 16:18

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-03 16:31

Det er spild af penge, men hvis den gl. er slidt op og du har tun på, så ville jeg købe en, hos thansen.
Du har vel katalog til puch fra WWW.THansen.dk det er gratis at få tilsendt.
VH Palle Hansen