/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Update af win XP PRO
Fra : niss45
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 02-11-03 15:10

Håber nogen kan hjælpe.
jeg vil gerne gemme mine update af WIN XP Pro på harddisken og er kommet så langt at jeg skal vælge hvilken operativ system jeg har. Nu kommer det svære, der står windows xp 64 bit i div udgaver, xp edition, xp rtm. Hvilke skal jeg vælge ??
Når jeg første gang har hentet og installeret alle opdateringerne uden at gemme dem , kan jeg så hente dem endnu engang og gemme dem på disken ?? jeg har udskrevet alle de opdateringer jeg mangler til senere brug.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-11-03 15:14

Gå på windows update - vælg "Gør Windows Update Personlig" - sæt kryds i "Vis hyperlinket til Windows Update-kataloget under Se også" - gå i "Windows Update katalog" - klik på "Søg efter opdateringer til Microsoft Windows-operativsystemer" - Vælg styresystem + sprog - vælg punkterne - klik på "Gå til overførselskurv" - skriv stien el. klik på gennemse for at angive mappen hvor patches m.m. skal downloades til.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 02-11-03 15:19

Takker, men alt det har jeg gjort og fulgte vejledningen fra http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#gem_updates
som du kan se tidligere spurgte jeg om hvilken styresystem jeg skal vælge da jeg bruger win xp pro...

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-11-03 15:38

Styresystem: Windows XP Pro
Filsystem: NTFS 32 bits

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 02-11-03 15:46

Ja det er meget godt alt sammen , jeg kommer ikke meget videre, da der ikke står noget af de ting prøv kigge her , http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
og se så om i kan svare på det.. jeg skal bruge et svar på hvilken operativsyetem jeg skal vælge til min xp pro ver.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-11-03 16:01

Forstår ikke helt hvad du mener??
Du kommer ind på http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp , går ned til Gør Windows Update Personlig og så vælger du scan efter opdateringer, hvorefter der kommer en liste op, hvor du kan vælge hvilke, der skal gemmes.
Det kræver selvfølgelig at du allerede har installeret Windows

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 02-11-03 16:10

Ja jeg har installeret windows og gjort den personlig og alt det der, dernæst kommer så hvilken operativ system jeg skal vælge men hvilken ?????? der er jo mange muligheder som det fremgår af linket og det er der jeg køre fast, vælger selvfølge sprog til Dansk som jeg bruger , hviken operativ system er det rigtigt at vælge for at downloade update til min win xp pro. Jeg forestiller mig det kan være xp edition eller xp rtm. og vil gerne gemme alle opdateringerne en gang for alle. håber at det er forståligt denne gang .
køre 32 bit og nfts, men der står ikke noget om windows xp pro ......

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 02-11-03 16:18

Tilføjelse: Når jeg har gjort den personlig og trykker windows update , dernæst søg efter opdateringer fremkommer vinduet med mulighederne for at vælge operativsystemet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-03 16:31

det gør den godt nok ikke på min puter!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-03 16:34

kan være du har en hybrid!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-11-03 16:44

heller ikke på min.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-03 16:45

Det ligger helt klart at du skal vælge xp edition, basta.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 02-11-03 16:47

Mon dette hjælper jer sådan står der på siden jeg har kopieret fra, og jeg køre bredbånd hos TDC cabel online

Microsoft Windows
Søg efter opdateringer til Windows-operativsystemer. Vælg mellem kriterierne nedenfor, og klik derefter på Søg.

Operativsystem:

64-bit version of Windows Server 2003 family 64-bit version of Windows Server 2003, Datacenter Edition 64-bit version of Windows Server 2003, Enterprise Edition Windows 2000 Professional SP3 Windows 2000 Professional SP4 Windows 2000 RTM Windows 2000 SP1 Windows 2000 SP2 Windows 2000 SP3 Windows 2000 SP4 Windows 98 and Windows 98 Second Edition Windows Millennium Edition Windows Server 2003 family Windows Server 2003, Datacenter Edition Windows Server 2003, Enterprise Edition Windows Server 2003, Standard Edition Windows Server 2003, Web Edition Windows XP 64-Bit Edition Windows XP 64-Bit Edition RTM Windows XP 64-Bit Edition SP1 Windows XP 64-Bit Edition Version 2003 Windows XP RTM Windows XP SP1

Sprog:

ArabiskDanskEngelskFinskFranskGræskHebraiskItalienskJapansk NECJapanskKinesisk (forenklet)Kinesisk (traditionelt)KoreanskNederlandsk (Holland)NorskPolskPortugisisk (Brasilien)Portugisisk (standard)RussiskSpanskSvenskTjekkiskTyrkiskTyskUngarsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 17:05

vælg sprog i højre side,og læs vad det handler om.
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/network.asp
32 bit
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-03 17:06

Hmm! tror du har så meget sikkerhed slået til at update ikke kan genkende dit styresystem!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-11-03 17:24

Så vidt jeg kan se ud af det du skriver, er det udelukkende til Server-udgaver, som ikke har noget at gøre med de "normal" XP-versioner

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-03 09:38

Jeg kan ikke se det skal være så besværligt.
Man skal da ikke surfe rundt for at se om man kan finde nogle opdates, når windows selv analyserer dit styresystem, og angiver dem du skal have.
I windows opdate henter du de opdateringer, du vil have.
I tilføj/fjern i kontrolpanelet, kan man se de enkelte opdateringer.
Man søger bare efter en enkelt, og windows søg (filer og mapper)fortæller hvor de ligger, somregel i C:\WINDOWS\system32\CatRoot
Så brænder man filerne på en CD, og har dem til et nødstilfælde.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 03-11-03 15:00

Tak for svaret pallebhansen.

Du du gav mig et tip om hvor jeg finder updateringerne og kan geninstallere dem derfor fortjener du pointene, men der er endnu ingen der har hjulpet mig ang, siden med update , personlig, hvor jeg bliver spurgt om hvilken styre styresystem jeg bruger, hvad jeg skal vælge , men fandt ud af at den eneste der fremkommer med opdateringer er xp rtm , dog med 98 mb som jeg finder er meget da jeg efter en ny instalering kun skal hente 48 mb..
Nu må jeg så se om jeg kan /skal installere ale opdateringerne enkeltvis hvad jeg jo nok skal..   takker for hjælpen
NISS45

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 16:04

Der har været mange indlæg, bla "kan være du har en hybrid!", det kunne man også forledes til at tro, men det skyldes efter min mening at du er blevet ført ud på et "sidespor", hvor systemadministratorer og lign. med specielle udgaver til deres servere, kan hente nogle specielle opdateringer.
Men så svært behøver det ikke være, for når man går til start/alle programmer/Windows opdate, så undersøger Microsoft jo hele ens styresystem (uden at indhente, nogle af dine personlige oplysninger), den finder selv ud af at du har den alm. udgave af XP Pro, så ved den også hvilke opdateringer der er nødvendige/krævede/kompatible til XP Pro. Basta
I øvrigt er det ligemeget med at gemme opdateringerne, hvis man har en hurtig modemforbindelse, men dem med 56K modemer, kan jeg godt forstå vil gemme dem. Forøvrig kan det godt være at nogle af opdateringerne ændres/fjernes/erstattes hen ad vejen, når Microsoft finder nye sikkerhedshuller.
Nu kan man spørge sig selv, hvorfor laver Microsoft ikke alle de opdateringer om til en stor fil. Svaret må være, vil tage rigtig lang tid for folk med 56K at hente, og rigtig lang tid at installere, og nogle vil opleve "systemfejl/comp. bliver langsom", derfor laves der automatisk også et systemgendannelsespunkt hver gang en ny opdatering installeres. Så der er en mening med galskaben, blandt andet ved jeg at Microsoft selv anbefaler at afinstallere en/eller flere bestemte opdateringer, hvis folk oplever at comp. bliver langsom, det er også en af grundene til at comp. skal genstartes efter bestemte installationer(for at se om den overhodet kan)?
"xp rtm", jeg tror slet ikke du skal røre(hente) den med en ildtang, ikke uden at ringe til Microsoft.
Her er en henvisning: http://www.theregister.co.uk/content/4/21053.html
VH Palle Hansen