/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Deling af programmer m.v.
Fra : Denpete
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 02-11-03 12:27

Hej gruppe...
Hvordan undgår jeg som PC-administrator, at andre brugere på min PC, kan benytte programmer jeg har installeret på min PC, samt ikke har fil- og mappeadgang til de filer/mapper der ligger hos mig(adm.)?

VH
Denpete

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 02-11-03 12:32

Hvilket styresystem bruger du.
Mvh. KaVA

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 12:36

UPS - sæ'føli':
Jeg bruger WinXPProf. Har du brug for yderligere info. så skriv....

VH
Denpete

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-11-03 12:37

Bruger du din pc som en server?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 12:39

Denne computer>dokumenter dit navn>højreklik>egenskaber>deling>gør mappen privat.
Manse9933

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 12:46

Hej Manse9933...
Her er mit felt afhakket til 'Gør mappen privat' og nedtonet i gråt.

Det er også programmer så som chat og andre programmer, jeg ikke ønsker anden bruger skal benytte...

Denpete

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 02-11-03 12:46

Gå i Kontrolpanel>Brugerkonti>Ændring af konto>Dit konto (navn-admin)>Skifte min kontotype>Opret kode>derefter gør filerne og mapperne private.

Mvh. KaVA

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 12:47

Hej Manse9933...
Her er mit felt afhakket til 'Gør mappen privat' og nedtonet i gråt.

Det er også programmer så som chat og andre programmer, jeg ikke ønsker anden bruger skal benytte...

Hej ellebye:
Nej, det tror jeg ikke. Jeg er på et lokalt netværk.

Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 12:52

Hej KaVA...

Mit login er spærret med kode.... Skal jeg oprette en ny eller ændre min nuværende kode så?

Denpete

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 12:55

Ellers skal du fjerne det du ikke vil dele i delte dokumenter

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 13:00

Manse...
Dokumentmappen er nok ok - der står ikke nogen af mine filer der. Måske jeg blot skal fjerne genvejen til div. programmer hos anden bruger?

Det er blot en smule irriterende, at hver gang jeg installerer et program eller andet til mig selv, så optræder det ogaå hos anden bruger...

Denpete

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 13:20

ja,fjern genvejene,der er mange programmer der netop spørger dig om det kun er dig der skal benytte programmet når du indstallere det,en gør det ikke det må du fjerne genvejene manuelt,har de andre brugere også admin rettighedder?det kunne lyde sådan.
Manse9933

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 13:22

Manse...
Nej, andre brugere har begrænset adgang...

Denpete

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 13:26

Så lyder det mærkeligt at din boks (gør privat) i dine dokumenter og settings er nedtonet C:\Documents and Settings\dit navn

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 13:29

men vis du sletter genvejene i delte dokumenter så har de ikke have adgang til dine programmer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 13:32

jeg kom til at tænke på når boksen er nedtonet, så er dine dokumenter gjort private,på grund af dine admin rettighedder

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 13:34

Manse...

Muligt, men ikke desto mindre er de sådan. Jeg kan dog ændre 'hakket' der ved at benytte højreklik på Dojumenter\Egenskaber\Deling, hvor der så står, at mappen er gjort Privat osv.

Har lige forsøgt at slette programgenveje i Programmenuen hos anden bruger: Det kunne ikke lade sig gøre.... ???

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 13:36

Manse...
Ja, det er sikkert fordi jeg har sat dem til at være Private, den er nedtonet. Men det kan jeg ændre som nævnt ovenfor...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 13:37

har du prøvet at slette genvejene i delte dokumenter?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 13:40

ja,men det kan andre brugere da ikke,uden dit log in password

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 13:43

Manse...
Har været inde hos anden bruger og der står der ikke nogle dokumenter, som jeg i
vil dele. Der er kun 2 mapper: Musik og Billeder, hvilket jeg gerne vil dele...
Som nævnt er det nu primært de programmer, der figurerer i 'Programmer' hos anden bruger, jeg gerne vil have fjernet muligheden for at de kan bruge.

Denpete

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 13:48

Står disse programmer ikke i din konto's delte dokumenter?vis slet dem

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 13:58

Nej, de står kun hos mig i 'Programmer' og hos anden bruger i 'Programmer'...
Der er kun de to nævnte mapper i 'Delte dokumenter'...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 14:10

Ashampoo Privacy Protector 1.04

http://download.com.com/3000-2092-10209845.html?part=61683&subj=dlpage&tag=button

Ellers er der et program her,som du kan gøre hvilken som helst fil privat med,hele mappe strukture vis du vil,når du har lavet et master password(som du skal sættte ind hver gang du starter programmet)men når programmet køre så kan du bruge alle dine filer som normalt men når du lukker programmet
så kan ingen bruge disse programmer/filer uden dit master password,der kan laves flere brugere med hvert sit password,som så kun kan bruge de filer som deres password passer til,det har mange mulighedder,man skal nok selv læse
hjælpe filen,der er også timer mulighedder som selv lukker programmet vis man glemmer det,efter en vis tid vor pc'en ikke bruges/benyttes o.s.v
Jeg forstår ikke at de programmer ikke ligger i delte dokumenter.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 14:22

Du kan gøre enkelte programer/filer private eller alle dem du vil, alle andre programmer/filer vil kunne bruges normalt selv når du lukker programmet,det er altså kun de filer du vælger at gøre privat der ikke kan bruges af andre når programmet ikke køre,du behøver kun at indsætte masterpassword når du starter programmet,en gang ,ikke for hver fil du vil bruge, som du har gjort privat.
Hvis du har spørsmål om programmet så spørg

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 14:29

Ja, det ser mig noget avanceret ud. Så der kommer jeg nok til at bruge hjælp.
Nu er jeg ikke nogen PC-'nørd' (undskyld udtrykket), men jeg forsøger at blive bedre...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-11-03 14:30

hej !
der er en mulighed for under egenskaber af mapper at få rigtig mange muligheder frem,istedet for de få en enkel eller simple fildeling giver,prøv...
Dobbeltklik på Denne computer på skrivebordet.
Klik på Mappeindstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Vis, og marker derefter afkrydsningsfeltet Brug Simpel fildeling (anbefales) for at aktivere Simpel fildeling. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at deaktivere funktionen.
se:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;304040&Product=winxpINT

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-03 14:32

bare spørg løs,vigtigt,glem for gud skyld ikke dit masterpassword,for så er du lukket ude fra disse filer for altid,det er næsten umuligt at cracke passwordet jeg har prøvet at lege med det ,men det har ikke lykkets mig endnu
jeg har prøvet med mange slaks cracker software men nada,så mit password
er gemt på et sikkert sted.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 14:34

der er en god hjælpe fil med,men desværre kun på engelsk,så kan du engelsk
så er det en god hjælp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 14:36

når det så er oppe og køre så er det simpelt at bruge

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 14:42

Tak for svaret Manse9933.
Jeg har et helt fint kodeordshuskeprogram, så risikoen er minimal - for ikke at sige ikke-eksisterende. Naturligvis også med adgangskode, og programmet ligger kun hos mig - af en eller anden grund...

Nå, men jeg har downloaded programmet og installeret det. Laver Masterpassword osv.
Hvad så?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 14:47

prøv lig at skimme hjælpe filen,der er en quick guide,jeg skal lige ned til bageren,er snart tilbage.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 14:50

OK - jeg tænkte på, om denne vejledningsprocess vi måske nu skal igennem skal/kunne ske et andet sted end på Kandu?

Jeg ved ikke lige hvorfor egentlig, men....

Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-11-03 15:12

Nok fordi jeg selv er på vej ud af døren i nogle timer eller 5....
Så jeg får nok ikke gjort så meget ved det nye program lige nu. Men lad mig vide, om der er andre muligheder for din 'support'

På forhånd tak
Denpete

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 16:04

Hej igen, du starter programmet password o.s.v,eks. højreklikker du på et program på dit skrivebord eller i start>programmer,privacy proctektor>encrypt,nu er dette program beskyttet,for at få det til at virke igen så gør du det bare omvendt decrypt,det går lyn hurtigt,
du behøver ikke at gå til de specefikke programmer/mapper/filer du kan bare
gøre det via genvejen til disse filer,når du så har encryptet disse filer
og lukker privacy protector så kan disse filer ikke benyttes (encrypteres/decrypteres)før du starter privacy protector igen.
Spørg
Manse993Det samme med hele mappestrukture eller enkelte mapper/ptogrammer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 16:07

ha,jeg har lige opfundet et nyt ord,ptogrammer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 16:16

vis du encryptere en hel mappestruktur,så behøver du ikke at decryptere
hele mappe strukturen men kan nøjes med enkelte mapper/filer i strukturen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-11-03 16:29

programmet ligger kun hos mig,det er fordi du er admin,vis andre skal have
deres egen konto til deres private filer med deres eget password så skal du give dem det,og trække programmet over i delte dokumenter,men de har ikke adgang til dine private filer uden dit specefikke password,du kan prøve at lave en mappe og kopiere nogle filer over i denne og lege lidt
med disse så du kan se vad der sker.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 03-11-03 18:37

Hej igen, Manse...
Nu har jeg prøvet at enkryptere et af de programmer, som figurerer hos anden bruger i Progammer dér.
Jeg har krypteret på 'min' side, men er det rigtigt, at programmet ikke vil starte hos mig heller, med mindre jeg dekrypterer før jeg åbner?
Med andre ord: Jeg SKAL enkryptere programmet før anden bruger logger ind/jeg logger af, så anden bruger ikke kan bruge programmet?
Genvejen både i Menu-processlinien og i Start\Mest brugte programmer kan jeg ikke decryptere fra, men skal åbentbart åbne Ashampoo og lade det køre for at kunne decrytpere på den måde.

Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 03-11-03 18:46

Hej igen igen...
En ting jeg er kommet til at tænke på m.h.t. programmer:
Kan årsagen være at de er installeret på mit harddiskdrev C:\ og ikke specifikt er lagt ind under hver enkelt bruger - hhv. mig selv og anden bruger?
Jeg kunne forestille mig, at hvis jeg lagde de programmer ind i C:\ jeg ville ha' at alle brugere skulle kunne bruge og specifikt lage de programmer kun jeg måtte bruge ind i eks. C:\Denpete\Programmer ???

Blot en lys tanke jeg fik.
Måske hele min PC er inddelt helt forkert hvad angår opsætning af Administrator/mig og andre brugere???

Denpete