/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvaskemaskine...
Fra : mis1311
Vist : 682 gange
120 point
Dato : 02-11-03 11:18

Jeg har en Bauknecht GDF 1351. Den er ca et halvt år gammel og har virket optimalt ÉN gang, og det var den allerførste gang. Derefter har den ikke rigtig virket. Den starter fint, men den varmer ikke vandet op, og lige efter den har "smidt" sæben i, begynder den at blinke "fejl". Der er ikke noget der sidder løst, fast eller mangler. Og da garantien ikke gælder, når man selv har sat den til, er jeg i lidt af et dilemma. Er der nogen, som kan fortælle mig hvad jeg evt. kan gøre ved den????

Please.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-11-03 11:24

Jeg tvivler på at garantien ikke skulle gælde fordi du selv slutter maskinen til.
Hvis det er 230V så kræver det ikke en fagmand.
Vandtilslutning laver en VVS-mand, derefter kan hvem som helst skifte maskine.
Afløbet ligeledes.

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 02-11-03 11:27

Jo, men det står i garantibeviset, at den ikke gælder, hvis ikke en professionel har sat den til...

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 02-11-03 11:27

Jo, men det står i garantibeviset, at den ikke gælder, hvis ikke en professionel har sat den til...

Kommentar
Fra : theking

Dato : 02-11-03 12:32

Alt arbejde med vand & afløb skal udføres af aut, vvs installatør.
Også tilsluttning af vaskemaskiner / Opvaskemaskiner. Som også sørger for at melde installationen, til den lokale vandforsyning.
I tilfælde af en vandskade vil et forsikrings selskab, også KUN dække hvis arbejdet er udført af Aut. installatør.

Med dit problem med din opvaskemaskine,
1. Kommer der vand ind i maskinen? Hvis ikke skru slangen af, se om filter er stoppet.
2. Er der kraftige " knæk " på slangen?

Mvh. The King.

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 02-11-03 13:39

Der kommer vand ind i maskinen, men den varmer det bare ikke op. Der er heller ikke noget galt med slangen osv. Alle installationer var der til at starte med. Det eneste vi selv har gjort, er at tilslutte maskinen til vandhanen, og derefter sætte strøm til. Det underlige er jo, at den virkede perfekt første gang jeg brugte den...

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 120 point
Dato : 02-11-03 14:30

Hej mis1311.
Jeg kender ikke din maskine, men hvis det er en ny med evt. display/elektronik, så tyder det på, at den skal nul-stilles - hvordan? Du har kun brugsanvisningen at henholde dig til. Det foregår som regel ved, at du skal holde to - eller flere knapper ind samtidig i fx 5 sekunder.
Etfer købeloven har du 1/2 års garanti og 2 års reklamationsret - og det kan sælger ikke fraskrive sig. Alle maskiner i dag er på 230 volt med jord, og de skal leveres med stik på. Med mindre du selv har ødelagt maskinen, kan din forhandler således ikke fraskrive sig pligten til at hjælpe dig.
Forsikringsmæssigt, så dækker forsikringen "enhver lov installation".

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 02-11-03 14:34

Den er med drejeknap, og ingen display... Den kan nulstilles ved at holde start-knappen inde i ca 3 sek., men når det er gjort, og den er startet forfra, så gør stopper den igen. Det kan man så gøre tre-fire gange, og så er servicet rent, men dog kun vasket i koldt vand. Og det er jo i hvert fald ikke optimalt... Men tak Alka...

Godkendelse af svar
Fra : mis1311

Dato : 03-11-03 16:00

Tak for svaret alka.