/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bøsning til pedaler på ciao.......
Fra : CiaoStyrer
Vist : 715 gange
50 point
Dato : 02-11-03 10:12

Hej...... Er her nogle der ved hvor man kan købe de originale bøsninger til pedalerne på en ciao (altså den der sidder på stangen, mellem de to pedalarme)...... Den er næsten slidt helt væk og er af plastik...... Så jeg skal bruge en ny bøsning..... GERNE BILLIGT..... Hjælp please......

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 03-11-03 15:37

De skal ikke nødvendigvis være originale, bare de virker.........!!! Der må da være nogle der kan svare mig,- kom nu......!! Det er meget vigtigt for mig.... Det kan da' ikke passe man ikke kan få eller lave nogle bøsninger (og det skal ikke koste en formuge)....!!

HJÆÆÆÆLP.......... PLEASE.. Vigtigt......

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-03 16:58

Ja jeg har hjulpet dig før, så må jeg hellere gøre det igen.
Jeg tror "måske", at de følger med, når man køber en ny aksel for dobbeltstøttefod, enten gl. eller ny model.
Det kan købes ved http://www.thansen.dk/products.asp?c=181125768&n=282547635#xy
Her får du også tilsendt gratis katalog. Du kan håbe på de er flinke og siger om der er bøsninger i over telefonen. Hvis du kan tage den gl. af og tage med ind til dem, er det måske lettere.
Hvis der ikke er bøsninger i en ny, må du selv lave dem, men du kan også prøve at ringe til en lidt "ældre" knallertforhandler.
Hvis du skal lave dem selv, kan det være en hård slange eller noget plastik kan bores/files.
Det rigtige er selvfølgelig at dreje 2 nye bøsninger af bronce/messing, til nød kan jern også gå, da det jo kun slides når man cykler på den.
De skal drejes så de sidder fast inde i røret, med et lille (1/2mm) spillerum til akselen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 04-11-03 18:50

Jo, men støtte foden har jo en aksel for sig selv.. er jeg temlig sikker på... jeg tror ikke de på nogen måde hører sammen.....!! Mener du at de bøsninger der fåes til støtte foden også kan bruges til pedalerne...??
På forhånd tak.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-11-03 21:57

Ikke sikker, men tror det stadig? Der findes forskellige støttefødder.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-11-03 15:15

Ok.... det skal jeg prøve..... For, mmmm, 3 gang må det jo efter hånden være, mange tak for hjælpen, palle......
         Venlig hilsen:
          Martin Møldrup