/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Mediaplayer/lyd/musik i FP2000
Fra : catbody
Vist : 398 gange
200 point
Dato : 18-02-02 16:11

hej igen
Ja så må du/I på den igen.
Det er lykkedes mig at få indsat windows mediaplayer i FP2000 som et ActiveX objekt.
så lang så godt. Men..... nu vil jeg gerne noget lyd lagt ind så jeg kan give mulighed for at høre en lille lydstump i wav-format (det kunne måske lige så godt have været i midi-formatet, men nu har jeg valgt wav) Den lyd det drejer sig om er: forskellige eksempler hvordan forskellige håndlavede/custommade mandoliner og guitarer lyder tonalt.
Hvordan kommer jeg videre??? Hvilke parametre skal jeg vælge o.s.v. (det er altså ikke normal baggrundslyd jeg er ude efter, men en valgmulighed for at starte/stoppe efter eget ønske).
Jeg er totalt på bar bund.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-02-02 17:34

ville det ikke være nemmere at indsætte
et hyberlink til lydfilen, hvor du evt. skriver noget
tekst ovenover, eller et billed som der klikkes på.
når lyd stumpen vælges, åbnes mediaplayer
automatisk når der klikkes.
man kan så selv vælge at starte/stoppe replay i mediaplayer.
hvis man bruger f.eks winamp som sin player
i stedet for mediaplayer er det bare
den der styrer det.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-02-02 18:55

Hej dk
Du har selvfølgelig helt ret i det du skriver, men det var bare ikke lige det jeg søgte.
Det er godt nok den lette løsning, men jeg VIL have en mediaplayer integreret i siden. Det må være noget med "EMBED Tag"
Se dette eks.: http://bluegrass.de/flatbush/aladdin2.htm
Det er forøvrigt bl.a. denne skræddersyede mandolins "sound" jeg skal ind sammen med andre mandolin- og guitartyper.
mvh
Catbody

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 18-02-02 20:37

jeg er ikke sikker på om det er dette du er ude efter
indsæt denne linie i din "body" (i html visning)

<EMBED SRC="dinlydfil.mid" WIDTH="144" HEIGHT="33" BORDER="0" autostart=true><BR><BR>

ovennævnte 2 linier skal stå i een linie.
hvis du vil have flere player på siden indsætter du bare linien igen.

*.mid kan ændres til div. lyd formater
gå derefter til nornal visning og højreklik i playeren
og vælg "egenskaber for plug in"
find den lydfil du vil have afspillet.
siden du henviser til er lavet i macromedia shockwave.
som er her http://sdc.shockwave.com/software/sound/

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-02-02 00:15

Tak for dk
det VIRKER!!
Jeg havde selv forsøgt noget lignende, men havde glemt de sidste <BR><BR>
svaret er fuldt ud accepteret.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-02-02 08:18

det er jo dejligt når der er noget der virker.
er du flink og give mig point så ?.

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 19-02-02 15:00

Tak for svaret dk.