/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tømning af fuglekasser
Fra : stig54
Vist : 2051 gange
50 point
Dato : 02-11-03 08:37

Hvornår er det det bedste tidspunkt at tømme fuglekasser (til f.eks. musvitter) . Min den ene er fuld af redemateriale helt op til kanten.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-11-03 08:46

->stig54
Jeg venter til vinteren er ovre, da mange fugle bruger redekasserne som ly om vinteren. Er nogle helt fulde kan du jo tage noget af fyldet ud.
Om der er et bedre tidspunkt aner jeg ikke, så må vi have en ornitolog på banen.

Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 02-11-03 09:54

På denne side anbefales det at rense kassen én gang årligt (efteråret) for at undgå mider, lopper m.v.
http://www.e-haven.dk/artikler/fuglekasser/fuglekasser.htm
Du skal lidt ned på siden "Pasning".
Selv har jeg mange fuglereder i min have. Dyrlægen sagde at hvert efterår skulle jeg smide dem væk for at undgå lopper, hvilket var et stort problem.

mvh ans

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 02-11-03 11:42

Jeg er ikke ornitolog, men har en del kasser oppe. Jeg tømmer så vidt muligt i efteråret, men hænger også nye op her på dette tidspunkt. Så er de klare til brug i foråret når fuglene skal til at yngle, og de kan tjene som natteherberg vinteren over.

Mvh
A.C.Rosmon

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 02-11-03 13:03

Tak for svaret ans.