/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
et program der blot åbner browser
Fra : mabo
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 18-02-02 14:51

Jeg skal bruge et lille program der ikke gør andet end at åbne browseren med en bestemt URL.

Det skal bruges i forbindelse med et windows shut down program hvor jeg ønsker en bestemt hjemmeside vist inden windows lukker.

Er der en som har en ide til, hvordan sådan et program skal se ud...det skal være exe, bat, cmd eller com extension.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-02-02 17:48

On Mon, 18 Feb 2002 13:51:15 GMT, "mabo" <mabo.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg skal bruge et lille program der ikke gør andet end at åbne browseren
>med en bestemt URL.
>
>Det skal bruges i forbindelse med et windows shut down program hvor jeg
>ønsker en bestemt hjemmeside vist inden windows lukker.
>
>Er der en som har en ide til, hvordan sådan et program skal se ud...det
>skal være exe, bat, cmd eller com extension.

ShellExecute(0, Nil, PChar('http://blah.org/'), Nil, Nil, SW_NORMAL);

Husk at have ShellAPI med i Uses.

- Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-02-02 20:33

> Jeg skal bruge et lille program der ikke gør andet end at åbne browseren
> med en bestemt URL.

Du kan f. eks. bruge

uses
Shelapi;

ShellExecute(0, 'open', pchar('http://www.computerworld.dk'), nil,
nil, SW_SHOWNORMAL);

Hvis browseren er registreret i systemet burde det virke. Men ellers
kan man jo bare pege på browseren og sætte linket som argument.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-02-02 00:03

mabo wrote:
> Jeg skal bruge et lille program der ikke gør andet end at åbne browseren
> med en bestemt URL.
>
> Det skal bruges i forbindelse med et windows shut down program hvor jeg
> ønsker en bestemt hjemmeside vist inden windows lukker.
>
> Er der en som har en ide til, hvordan sådan et program skal se ud...det
> skal være exe, bat, cmd eller com extension.

Man kan også skrive sin egen browser, som har nogenlunde de samme
funktioner som IE, da Delphi 6 og muligt også tidligere version (4 og
5), har en TWebBrowser komponent.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-07-02 07:24

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Kommentar
Fra : jal

Dato : 14-07-02 12:12

Du kan åbne IE ved

uses
MSHTML;

var
IE: InternetExplorer;
IEFlags: OleVariant;
TargetFrameName: OleVariant;
PostData: OleVariant;
Headers: OleVariant;

procedure OpenURL;
begin
IE:=CoInternetExplorer.Create;
IEFlags:=0;
TargetFrameName:='';
PostData:='';
Headers:='';
IE.Navigate('www.interdesign.dk',IEFlags,TargetFrameName,PostData,Headers);
end;

IE objectet giver adgang til et hav af funktioner og properties, som du kan fjernstyre IE med.

/jal