/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Linux eller Unix
Fra : computern
Vist : 221 gange
95 point
Dato : 01-11-03 18:03

Hej....er her en der ved hvor forskerllen på Lunix og Unix er??

Og hvilken en der er bedst.-.. for jeg skal snart have en af delene så ved ik helt håber da i ved det.......

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-11-03 18:19

Linux og Unix bygger på det samme koncept, men mig bekendt er
Unix ikke noget selvstændigt styresystem, som kan installeres af
private brugere.

Så det er Linux, du skal ha'.

Jeg har ikke selv Linux, men mine Linux-venner er enige om, at
Mandrake er det mest brugervenlige.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 02-11-03 13:53

Unix er, i dag, en type, eller klasse, af styre systemer der fås til alle typer maskiner lige fra den mindste 8-bit maskine til de største supercomputere som det Amerikanske forsvar har at lege med.
Linux er et styresystem af den type som er udviklet til PC.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-11-03 00:23

Du kan ikke få unix til private PC'er så glem det! Du kan derimod få Linux som er en variant til unix! Og det er røvsvært skal jeg lige sige, så jeg ville vælge windows system!

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-11-03 07:57

Når Linux er en variant af unix og Linux er til PC'er, kan du jo netop godt få unix til PC.

Og det der med at det er røv svært kommer vist an på. Der skal godt nok mere til end bare at sætte cd'en i og skrive install men til gengæld har man det væstentlig lettere hvis man gerne vil have sin maskine sat op anderledes en producenten syntes den skal være. Hvis du med windows gerne vil have din maskine sat op anderledes en Bill Gates syntes den skal være er du stort set prisgivet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 16:22

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar