/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Pude
Fra : snusi
Vist : 861 gange
150 point
Dato : 01-11-03 17:01

Hej.

Jeg har hørt at der findes en pude, hvor der skulle være enten korn eller "ærter" i. Puden kan man så ligge i mikroovnen og derefter bruge den hvis man evt. har spændinger i nakken. Er der nogen der ved hvor den evt. kan købes, eller hvad det er for noget stof den er lavet af og hvilke korn/ærter den indeholder. Så kunne jeg måske få en til at sy en pude.

Mvh
Snusi

Kommentar
Fra : elise

Dato : 01-11-03 18:17

Hej Snusi
Man kan selv sy den af alm. bomuldsstof og putte hvedekorn eller lignende i, jeg har set en, der selv havde syet en, der ikke var så stor - hun brugte den under nakken, når hun gik i seng.
Vh Elise

Accepteret svar
Fra : lillespir

Modtaget 160 point
Dato : 01-11-03 18:53

Hej snusi

Et gammelt pudebetræk ( hvidt ), klippet i to lige store stykker eks.15X35 cm.
disse syes sammen på begge langsider og den ene korte ende, derefter fyldes den med knækkede hvedekerner, hele kan også bruges, når dette er gjort syes den sidste ende sammen.
Og så er den klar til brug
Husk kun ½ til 1 minut i mikroen ...... indholdet fortsætter med at varme op ca 1-2 minutter efter du har slukket mikroovnen, så pas på du ikke brænder dig.

Rigtig god arbejdslyst
Hilsen Rita

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 01-11-03 21:35

Tak for svaret lillespir.

Det vil jeg prøve .

Hvad er forskellen på at der kommes hele eller knækkede kerner i?
Skal kernerne skiftes ud, eller kan de tåle at blive varmet igen og igen?

Mvh
Snusi

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 02-11-03 09:49

Hej snusi.

Der er ikke den store forskel , men de knækkede er hurtiger at varme op, da de er mindre. Men afkøler selvfølgelig også hurtigere. Bruges puden til et barn , skal du huske at prøve på dig selv først. ( Er rigtig god som "varmedunk" i sengen ).
Kernerne skal ikke skiftes, før du syntes de lugter væmmeligt. Puden med indhold kan ikke vaskes.

Hilsen Rita

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 02-11-03 09:50

Hej snusi

Du skal have tak for at du valgte min kommentar som svar

Hilsen Rita