/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
mellemørebetændelse
Fra : miio
Vist : 1361 gange
20 point
Dato : 18-02-02 12:16

Hjælp

Jeg har et lille barnebarn på 1år, som igen har fået mellemørebetændelse.
Hver gang han er stoppet med pencelin, går der ca. en uges tid så er den gal igen.
Er der nogle der kan hjælpe med et godt råd.
Med venlig hilsen Merete

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 30 point
Dato : 18-02-02 12:45

I flere tilfælde er der tale om en betændelsestilstand fremkaldt af komælksallergi. Hvis han får komælk så prøv at tage det fra ham og evt. erstat det med enten soya-mælk eller havre-mælk. Da han er så lille vil jeg ikke give ham soyamælk i store mængder, da det i sig selv kan være allerifremkanldende.

Så vil jeg på det kraftigste anbefale zoneterapi, som er et rigtigt godt suplement til både at få imunforsvaret op igen og til behandling af mellemøresbetændelse.
Min kære moder (som er uddannet zoneterapeut fra 1980) har haft mange børn i behandling for netop denne lidelse og med endda meget gode resultater.
En solstrålehistorie om en 10-årig pige, som delvist havde mistet hørelsen pga. tilbagevendende mellemøresbetændelse. Hun fik næsten sin fulde hørelse tilbage efter et behandlingsforløb og udelukkelse af mælkeprodukter. Samme lykkelige udgang har flere 1-2 åriges historie, hvor der har været indlagt dræn eller det har været påtale som en udvej. De har undgået drænet og sluppet af med smerterne.

Håber din lille gut kommer sig, for det er utroligt smertefuldt. Taler af egen erfaring.

Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-02-02 13:26

Hej Merete,
Der findes mange alternative råd, men jeg synes det bedste er at gå til
ørelægen med barnet og få vurderet problemet. Jeg har selv en søn, der led
af mellemørebetændelse med meget korte mellemrum. Han fik lagt dræn i og det
var en stor lettelse for ham og for os. Jeg havde selv mellemørebetændelser
som barn helt til jeg var 6 år og fik lagt dræn, så forsvandt det. Inden da
fik jeg dryppet ørerne med alle mulige olier og andre alternative løsninger,
og det har jeg aldrig glemt. Smerterne er rædselsfulde og penicillinkure i
et væk er ikke godt, så er det langt bedre at få lagt dræn i. Problemet kan
være, at der er næsten konstant undertryk i øret, og det kan de let måle hos
ørelægen.
Din læge kan henvise dig til en der er vant til børn.

med venlig hilsen
Charlotte
www.heartnsoul.dk
Kig ind og se mine malerier

"miio" <miio.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:We5c8.15215$5L3.661607@news010.worldonline.dk...
>
> Hjælp
>
> Jeg har et lille barnebarn på 1år, som igen har fået
> mellemørebetændelse.
> Hver gang han er stoppet med pencelin, går der ca. en uges tid så er den
> gal igen.
> Er der nogle der kan hjælpe med et godt råd.
> Med venlig hilsen Merete
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : ladybird

Dato : 18-02-02 14:05

Jeg vil give rcn ret i at det kan være komælksallergi eller intolerance. I vores tilfælde er det sandsynligvis intolerance og derfor begrænser vi brugen af mælkeprodukter, og udelader det helt hvis der er en forkølelse under opsejling. Zoneterapi havde desværre ingen effekt på vores søn, som i øvrigt heller ikke brød sig om det.
Men det er da muligt det kan løse problemet. Dog vil jeg sige at hvis der ikke er bedring indenfor fx. 3 måneder, så bør man af hensyn til barnets trivsel ikke vente længere.
med venlig hilsen
Charlotte

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 18-02-02 14:10

Hej Merete

Lige en kommentar til.
Selvfølgelig skal dit barnebarn behandles, men det jeg taler om er at finde årsagen istedet, og derved helt undgå nødvendigheden af dræn og gentagende smertefulde sygdomsforløb.
Og at der er en sammenhæng mellem komælksallergi og mellemøresbetændelse, er et faktum, som også det etablerede sunhedsvæsen har erkendt.
Zoneterapi er ligeledes anerkendt til smertelindring. Længere er man, så vidt jeg ved, endnu ikke kommet i forskningen i zoneterapiens virkninger.

Jeg har selv mærket virkningen på egen krop, så det er ikke et udtryk for indoktrinering, når jeg anbefaler zoneterapi.

Mange hilsner Rikke

Kommentar
Fra : ladybird

Dato : 18-02-02 14:55

Hej Rikke, det var egentlig heller ikke for at nedgøre zoneterapi overhovedet at jeg skrev som jeg gjorde. Det første svar skrev jeg, som du kan se fra nyhedsgruppen, og der kan man ikke se dit svar. Det er mere for at pointere, at man ikke skal vente for længe, fordi det er meget synd for barnet. Min egen søn var også syg hele det første år med mellemørebetændelse, og indgrebet med dræn er faktisk meget lille set i forhold til hvor ofte han var syg og havde smerter. Det er et lille bitte hul der bliver lavet i det bliver lagt et lille plastrør der er på størrelse med en lille perle, hvad det også ligner. Hele balladen tager 5 min. fra bedøvelsen virker, og så er det overstået.
Jeg har selv forbindelser til den alternative verden, og har stor respekt for behandlinger som fx. zoneterapi og healing, men når det gælder små børn, som ikke selv kan give udtryk for hvor slemt det er udover selvfølgelig gråd, så mener jeg blot at man ikke skal eksperimentere alt for meget.
Med venlig hilsen
Charlotte
Du kan se min hjemmeside, hvad vi laver af alternative ting, og så er der mine malerier
http://www.heartnsoul.dk

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 18-02-02 16:12

Hej Charlotte
Du har helt ret med at man ikke skal eksperimentere med små børn, men når man som Meretes barnebarn er gennem den ene atibiotikabehandling efter den anden uden at han af den grund bliver rask er der vel nærmest tale om eksperimenteren?...
Måske ikke, men jeg kan fint følge Meretes afmagt og håber den alternative vej måske kan hjælpe, som den har hjulpet andre.

Tak for dit link i øvrigt. Jeg kender dine billeder via min før omtalte kære moder - tror jeg nok.

Mange hilsner

Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-02-02 11:54

Hej Merete,

Hvis forældrene til dit barnebarn ryger, er det absolut værd at bede dem om
at holde op med at ryge omgående, for rygning har en tæt forbindelse til
mellemørsbetændelse hos småbørn!

Ellers kan jeg anbefale at få lagt dræn, for det letter på trykket og giver
omgående bedre hørelse til dit barnebarn. Ofte hører hørenedsættelse med til
de hyppige mellemøresbetændelser. Mine tvillinger har været turen igennem!
Der findes også nogle små næseballoner, som hjælper på ørerne. De kan købes
på apoteket.

Held og lykke

Mange hilsener
Vibeke

"miio" <miio.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:We5c8.15215$5L3.661607@news010.worldonline.dk...
>
> Hjælp
>
> Jeg har et lille barnebarn på 1år, som igen har fået
> mellemørebetændelse.
> Hver gang han er stoppet med pencelin, går der ca. en uges tid så er den
> gal igen.
> Er der nogle der kan hjælpe med et godt råd.
> Med venlig hilsen Merete
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : miio

Dato : 19-02-02 15:03

Mange tak for at i så hurtigt kom med svar.
Han har fået dræn i ørene, men bliver syg alligevel, men har allerede fortalt forældrene
det med mælk og soneterapi, så det bliver vores næste træk
Mange hilsner
Merete

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-03-02 22:36

Min søn havde mellemørebetændelse fra han var ½ -1 år.
Jeg var ved ørelæge i tide og utide. Til sidst gik jeg til en zoneterapeut,
jeg mener at han fik tre behandlinger. Han har 7-9-13 ikke haft noget med
ørene siden, og han er idag 16 år.

"miio" <miio.news@kandu.dk> wrote in message
news:We5c8.15215$5L3.661607@news010.worldonline.dk...
>
> Hjælp
>
> Jeg har et lille barnebarn på 1år, som igen har fået
> mellemørebetændelse.
> Hver gang han er stoppet med pencelin, går der ca. en uges tid så er den
> gal igen.
> Er der nogle der kan hjælpe med et godt råd.
> Med venlig hilsen Merete
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>